2020-08-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katarina30
Vem kan denne man vara?
Kan någon berätta vad som står i artikeln för oss som inte är prenumeranter på sydsvenskan?
https://www.sydsvenskan.se/2020-08-24/barnfamilj-omhandertagen-for-att-stoppa-mord
Citera
2020-08-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Så föräldrarna döda..sorgligt
Undrade över mamman, född på 60 talet?

Är det Danni Judes föräldrar Ni pratar om? Inte är väl hans pappa död?
Citera
2020-08-24, 09:05
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Kan någon berätta vad som står i artikeln för oss som inte är prenumeranter på sydsvenskan?
https://www.sydsvenskan.se/2020-08-24/barnfamilj-omhandertagen-for-att-stoppa-mord

"Lördagskvällen den 23 maj i år samlas flera polispatruller utanför ett hotell i Ängelholm. Körbanorna spärras för trafik. Uppemot tio civilklädda poliser stegar över trottoaren in på hotellet. Målet: en familj med flera barn som checkade in bara någon dag tidigare.
De ska inte gripas, de ska skyddas. En mordkomplott har nystats upp av polisen i all hemlighet. Nu bedöms faran vara överhängande att den ska sättas i verket och familjen måste flyttas.
Mannen i familjen är det tilltänkta offret, enligt HD:s och Sydsvenskans uppgifter. Han är en 35-årig man som står med i alla fall ena benet i den undre världen. Han är dessutom barndomsvän med ledaren för Los Suecos, en grupp kriminella från Malmö som är misstänkta för flera kontraktsmord på spanska Solkusten under 2018."

"I Ängelholmsfallet talar knäckningen av Encrochat för att 37-åringens kommunikation avlyssnats medan han la upp mordplaner. "

"I torsdags klockan 16 greps ytterligare en misstänkt i samma ärende, han anhölls senare på kvällen, men vidare uppgifter om honom är ännu inte kända."

Det tilltänkta mordoffret i detta fall ska ha stått Achraf Tofigh nära (han som sköts ihjäl 2019-10-31 och som anses ha varit Mekkys "bankir"). Så, vem kan detta röra sig om?
Citera
2020-08-24, 09:11
Medlem
Vem är den andra killen som ska ha blivit häktad i detta ärendet?
Citera
2020-08-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vem är den andra killen som ska ha blivit häktad i detta ärendet?

Sa*a* heter han och har 4-5 barn. Efternamnet har jag dock inte fått nån info om.

*l*m

Nu redigerar jag lite här för att jag svarade i fel sammanhang, mannen i 35 års åldern var det tilltänkta offret och inte den person som blev häktad. Alltså Sa*a* med 4-5 barn. Har hört ganska mycket dåligt om honom.
Senast redigerad av Infocat 2020-08-24 kl. 09:29.
Citera
2020-08-24, 09:29
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infocat
Sa*a* heter han och har 4-5 barn. Efternamnet har jag dock inte fått nån info om.

*l*m

Shebani? Fast, skulle det ha varit han borde Sydsvenskan ha noterat något om misstanken på att han var anstiftaren i mordet på Ahmed Jazz.
Citera
2020-08-24, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Shebani? Fast, skulle det ha varit han borde Sydsvenskan ha noterat något om misstanken på att han var anstiftaren i mordet på Ahmed Jazz.

Nej shebani sitter ju häktad för mord, muslimer brukar ju alla ha samma namn.
Citera
2020-08-24, 09:33
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Nej shebani sitter ju häktad för mord, muslimer brukar ju alla ha samma namn.

Just det ja, så var det ja.
Citera
2020-08-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Just det ja, så var det ja.

Läs mitt första svar den redigerade jag lite grann!
Citera
2020-08-24, 10:25
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Läs mitt första svar den redigerade jag lite grann!

Ah, tack för förtydligandet :-) Enligt Sydsvenskan ska han ha kopplingar till Mekky och Achraf, vet du nåt om det? Han ska för övrigt ha nekat till polisskydd efter en dag eller två efter att polisen skyddade dem på hotellet och tog dem därifrån.
Citera
2020-08-24, 10:27
Medlem
Citat:

*l*m

Nu redigerar jag lite här för att jag svarade i fel sammanhang, mannen i 35 års åldern var det tilltänkta offret och inte den person som blev häktad. Alltså Sa*a* med 4-5 barn. Har hört ganska mycket dåligt om honom.
Är det den Salam som nämns här?

Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Nej dem är inte bröder med Pedram. Pedram peymon Payam.

Abbas och salam är 2 stora losers i Malmös såkallade undre värld.
Salam har levt på soc i nästan 15 år, köper bilar på kredit som han tvingar sina familjemedlemmar ta på sig, han kör runt i stan och rekryterar yngre förmågor genom att visa att han har pengar o fina bilar. Men sanningen är att han är alltid pank. Han köper cola på kredit och säljer till sina springpojkar. Som i sin tur säljer vidare. På ett snitt så tjänar en städare mer pengar än Salam.

#Abbas lever på sin flickvän som jobbade för taxi tidigare, han är en gammal taxichaffis som tröttna på taxi livet och ville ha lite spänning med gangsterlivet. Är ännu mer misslyckad och har lyckats dra ner sin son Jones i skiten. Jones säljer cola.

Abbas Åkte fast för grova bedrägerier tillsammans med Ahad arabzade. Killen som åkte fast när dem sprängde åklagarens dörr(Barbro) han golade ner ashkan rätt snabbt efter 2 veckor i häkte. Riktig nolla. Det var ashkan som utförde sprängningen men ahad tog kred för det bland alla småkriminella.

Dom har varit kriminella i ca 15 år, alltid hangarounds till tyngre killar, springer runt och fjäskar. Riktiga parasiter som lever på samhället samtidigt som dem spelar gangsters.
Citera
2020-08-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Är det den Salam som nämns här?

Ja Sa*a* är ingen bra vän, det glömde aboza fylla i. Stämmer rätt bra dock. Men nu handlar det om S*l*m och inte den andra nämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in