2020-08-21, 22:45
Medlem
Dani Jude lär inte bli dömd i detta fallet. Ifall han blir dömd vilket jag inte hoppas på så blir det inte många år. Vi behöver en kriminell jävel som honom som håller låg profil och inte bombar vartannan port i Malmö och rensar på dessa iq befriande blattarna.
Citera
2020-08-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Mekky var den som först fick information av danskarna, han har bra med kontakter där och därefter kontaktade dp. Har hört detta från 2 olika källor.

Har också hört att han gav informationen och förmedlade kontakter av vapen och ställe att va på för de i DP som sitter för dubbelmordet i Köpenhamn.
Citera
2020-08-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Bara 4 år för ett mord?

Det är tyvärr så vårt rättsystem inte funkar. Ute efter 2 år om du har lite tur. Patetiskt.
Citera
2020-08-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katana9
Mamma gick bort,pga.spriten.Susanne Johansson
Pappa, gick bort pga.av all möjlig missbruk,mest olika tabletter.Pappa satt inne 4 år för mord.Skött en kille rakt genom dörren.Dragi Petrovski
Så föräldrarna döda..sorgligt
Undrade över mamman, född på 60 talet?
Citera
2020-08-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Körde bland annat till sjukhus men främst från företag till företag.
Tror att de har reg-kameror på bron och har haft det länge, minst tio år men är osäker. Har ju hänt en del med tekniken sedan dess och ännu mer sedan bron byggdes. Att investera i uppgraderat utrustning på bron med teknik, personal, hundar osv hade gynnat hela landet.

Allt möjligt är lätt att smuggla på bron, allt som får plats i en bil. Har de väl bestämt sig för att du har något så är det kört, då plockar de isär bilen tills de hittar det skulle jag tro men sannolikheten att bli stannad av tullen är väldigt liten, ännu mindre att de tar dig åt sidan. Kan inte svara på hur stor del av dygnet som bron är bemannad men det är ofta som det inte är någon personal alls i tullbåsen.

Har själv smugglat över ca hundra kilo cannabis i olika omgångar utan att åka fast eller någonsin bli stannad när jag haft något olagligt med mig.
Cannabis är ganska otympligt att smuggla pga lukten och hur mycket plats det tar. T.ex är 10-15 kilo cannabis ca en svart sopsäck. Varierar så klart pga olika faktorer men på ett ungefär.

Okej, var du inte nervös?
Mina nerver hade inte klarat smuggling
Citera
2020-08-22, 00:50
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej, var du inte nervös?
Mina nerver hade inte klarat smuggling

Ung, dum och inget konsekvenstänk + det var värt pengarna.
Skulle aldrig gjort det som vuxen.
Citera
2020-08-22, 02:10
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är tyvärr så vårt rättsystem inte funkar. Ute efter 2 år om du har lite tur. Patetiskt.

Skitsnack. I Sverige kommer du ut efter 2/3. Finns inga som helst undantag när det kommer till villkorlig frigivning. Sedan så får man aldrig 4 år för mord. Knappt för dråp. Sverige har extremt hårda straff sett till mord om man jämför med andra europeiska länder.
Citera
2020-08-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Skitsnack. I Sverige kommer du ut efter 2/3. Finns inga som helst undantag när det kommer till villkorlig frigivning. Sedan så får man aldrig 4 år för mord. Knappt för dråp. Sverige har extremt hårda straff sett till mord om man jämför med andra europeiska länder.

Struntprat. Andra EU länder har hårdare straff än Sverige.

Nu fick han ju 4 år för han skjutit nån. Han hade fått mer nån annan stans.
Citera
2020-08-22, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Struntprat. Andra EU länder har hårdare straff än Sverige.

Nu fick han ju 4 år för han skjutit nån. Han hade fått mer nån annan stans.

Sverige utmärker sig inte nämnvärt när det gäller straffsatser EU länder emellan.

Gubben i Vallåkra som sköt ihjäl två bröder genom sin dörr fick först 4 år, som sedan sänktes till 2. En självförsvarssituation, men med grövre våld än vad situationen krävde.

Borde finnas en tråd om Ds pappas dörrskjutning. Någon som vet?
Citera
2020-08-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
Det finns fler konflikter än den mellan Shottaz och DP i Stockholm. Men Atto A2 som blev klippt i Stockholm dagarna efter café myntaskjutningen var väl en av Mekkys killar?

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Flamur (+) som sköts i London ska ha varit nära. Sedan har vi herr Zez1k1 som skulle skjutas någon vecka innan N*ief som var god vän med bägge. Andra namn som kommit upp är D*mir L1z1na, B1ggie, Beytull*h Nerg1z (+) och Eboy. De flesta av de här är nog historia, gamla vänner, och inga som är involverade i några stridigheter i dag. Flera av dem har nog ingen kontakt alls med honom numera. Får en känsla av att hela verksamheten egentligen är under avveckling. Grabbarna har rotat sig och skaffat familj och ett liv och är inte de typerna som hänger på krogen och bröstar sig längre. Men visst kan jag ha fel.
Det finns många härinne, som rabblar upp alla kriminella från gängen. Därför antar jag att också polisen känner till dessa. En fråga, som inte alls är skriven för att provocera, utan det är min ärliga åsikt. Om man ger polisen makt att eliminera dessa personer. Helt enkelt se till att de aldrig mer i sina eventuellt resterande liv, kan orsaka brott, skulle inte landet bli mycket behagligare därefter? Hjälper någon till, vid avlägsnandet, så plocka bort även dessa.

Jag inser att detta inte kommer att hända, men en variant på Duterte och Mussolini, skulle gjort Sverige lyckligare.
Citera
2020-08-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock

Baserat på att gärningsmannen är över 21, ja.
Det är därför dom använder gm som är under 21, så det bara blir 4 års ungdomsvård som maxstraff.
Citera
2020-08-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Baserat på att gärningsmannen är över 21, ja.
Det är därför dom använder gm som är under 21, så det bara blir 4 års ungdomsvård som maxstraff.
Jag upprepar min fråga. Ålder oväsentlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in