2020-08-24, 00:21
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja precis. Det var det jag menade. OT. Tror absolut inte att romerna som är på parkeringen har något som helst med det här att göra. Tror också det har sitt ursprung i Hagalund. Från hagalund så går det inte att se så mycket. Är jäkligt mycket höga träd, häckar, lite mindra andra hus och annat i vägen. Dessutom är det lite kuperat på vissa ställen och det mot hagalundshållet. För er som inte har varit där så är det en jäkligt stor kyrkogård och du kan vara där helt ostört på natten. En väldigt fin kyrkogård för övrigt. Rekommenderar ett besök, på dagtid

Jag tror varken på romer eller kronprinsessan som anstiftare till detta. Utan fakta gör jag som du och avfärdar dessa teorier än så länge.

Droger gissar jag är inblandat på något hörn. Kanske misshandeln avbröts av de förbipasserande som larmade och de kunde tipsa polisen i vilken riktning GM flydde. Polisen tog sedan de två bästa fluddrade de hittade.
Citera
2020-08-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det märkliga är att polisen letade efter något efter mörkrets inbrott enligt artikeln i AB. Poliser med pannlampa i mörkret är med på bilden. Något torde ha framkommit i förhören eftersom det hela dragit ut på tiden. Man letar kanske kläder, vapen eller något. Ett "vanligt rån" borde inte få så ingående brottsplatsundersökning utan vara klappat ock klart på förmiddagen.

Att Expressen är knäpptysta gjorde först att jag trodde det var judar inblandade. Judiska begravningsplatsen ligger nära brottsplatsen. När DN skrev om det så blev det bara ännu mer svårtolkat då judar i så fall knappast är inblandade.

Vad vet Expressen som AB och DN inte vet? AB har till och med uppdaterat med mörkerbilder sent på kvällen, trots att de också borde veta vid det här laget varför detta "inte går att skriva om". Jag tror detta brott försvinner i alla media imorgon.

Blir det åtal kanske vi rimligen får veta mer. (Nej, jag har ingen länk till FUPen nu, den kommer ev. senare.)

Från en av bilderna så ser det ut som det är askgravlunden. Det är en backe upp och askgravlunden ligger på en höjd. Ja, eller kulle som de skriver på aftonbladet
Senast redigerad av punishersweden 2020-08-24 kl. 00:24.
Citera
2020-08-24, 00:26
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Från en av bilderna så ser det ut som det är askgravlunden. Det är en backe upp och askgravlunden ligger på en höjd.

Det står så i artikeln. "Uppe på en kulle". AB fotade vid foten av kullen vid avspärrningen och vägen går upp till askgravlunden där bilderna var tagna på förmiddagen. Kanske avspärrningarna är mindre nu men man ville leta efter något som man fått vetskap om efter förhör med BO? My 50 cent.
Citera
2020-08-24, 00:30
Medlem
Citat:
Det står så i artikeln. "Uppe på en kulle". AB fotade vid foten av kullen vid avspärrningen och vägen går upp till askgravlunden där bilderna var tagna på förmiddagen. Kanske avspärrningarna är mindre nu men man ville leta efter något som man fått vetskap om efter förhör med BO? My 50 cent.

Ja GM är ju gripna, missade visst.
Senast redigerad av punishersweden 2020-08-24 kl. 00:38.
Citera
2020-08-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKLE
Det var min man som hittade dem. Jag såg dem när jag gick dit med filtar.
Blir bara upprörd när jag ser vad som skrivs här när man egentligen inte vet något. Därför kände jag att jag ville skriva.

Respekt till dig
Citera
2020-08-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HinkenPinken
Respekt till dig

Att det handlar om förnedring känner jag mig rätt övertygad om. Undrar hur mainstream media
ska spinna det här för bästa möjliga skademinimering (läs mörkning)
Citera
2020-08-24, 01:01
Medlem
Citat:
Det märkliga är att polisen letade efter något efter mörkrets inbrott enligt artikeln i AB. Poliser med pannlampa i mörkret är med på bilden. Något torde ha framkommit i förhören eftersom det hela dragit ut på tiden. Man letar kanske kläder, vapen eller något. Ett "vanligt rån" borde inte få så ingående brottsplatsundersökning utan vara klappat ock klart på förmiddagen.

Att Expressen är knäpptysta gjorde först att jag trodde det var judar inblandade. Judiska begravningsplatsen ligger nära brottsplatsen. När DN skrev om det så blev det bara ännu mer svårtolkat då judar i så fall knappast är inblandade.

Vad vet Expressen som AB och DN inte vet? AB har till och med uppdaterat med mörkerbilder sent på kvällen, trots att de också borde veta vid det här laget varför detta "inte går att skriva om". Jag tror detta brott försvinner i alla media imorgon.

Blir det åtal kanske vi rimligen får veta mer. (Nej, jag har ingen länk till FUPen nu, den kommer ev. senare.)

De har brottsrubricering människorov. Det är ett jävligt allvarligt brott som ger minst 4 års fängelse och kan ge livstid. Det är inte konstigt om man är noga med utredningen.
Citera
2020-08-24, 01:05
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:

Eftersom polisen använder spårhund gissar jag de letar spermaspår. Förmodligen är det fler gärningsmän än de två som sitter anhållna.
Citera
2020-08-24, 01:25
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Eftersom polisen använder spårhund gissar jag de letar spermaspår. Förmodligen är det fler gärningsmän än de två som sitter anhållna.
Afghaner tar ofta varandra i arslet så det kan nog stämma. Ganska vanligt har jag läst.
Citera
2020-08-24, 02:15
Medlem
[quote=Zoom008|72691994]Afghaner tar ofta varandra i arslet så det kan nog stämma. Ganska vanligt har jag läst.[/QUO

Vadå "tar tar varandra i arslet"?
Citera
2020-08-24, 02:50
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Afghaner tar ofta varandra i arslet så det kan nog stämma. Ganska vanligt har jag läst.
Du läser tydligen helt andra tidningar än vi andra. Mörkt i garderoben?

OnT: Känns som nån uppgörelse som gått åt helvete för dessa två. Penga- eller drogskulder e mitt tips å en FUP som innehåller 'Inga kommentarer', eventuellt via en tolk.
Citera
2020-08-24, 05:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Ok - tror många trodde som jag att vi talar om Norra begravningsplatsen, men det var uppenbarligen fel. Var ligger Norra Kyrkogården?

Det är Norra begravningsplatsen, men om den kan anses ligga nära Vasastan råder det väl delade meningar om. Ska man exempelvis traska hela vägen från den västra sidan av kyrkogården till Vasastan tar det nog ett tag, och man passerar då de platser dapravda nämner, men åker man bil från Norrtull är det inget avstånd att tala om.

Hur som helst är det i alla fall samma kyrkogård ni talar om.

Angående fallet som sådant så lär väl BO i alla fall varit över 15 eftersom DN beskriver dem som "män", vilket nog inte ens DN skulle göra om det rört sig om riktigt unga killar, och sannolikt kände de väl GM, åtminstone flyktigt, med tanke på hur fort polisen kunde gripa någon. Faktiska eller påhittade skulder som motiv kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in