2020-08-23, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skattebetalarna tar konsekvenserna. Enbart Paludans personskydd kostar de danska skattebetalarna mer än 100 miljoner per år.
Vem bryr sig? Ser hellre 100 miljoner gå till en person som Paludan än att Malmö stad får pengar till lite härliga islamistiska integrationsprojekt.
Citera
2020-08-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Precis. Vilket ju är rasism-hittepåets absoluta trumfkort. - Varför är det värre att bränna toran än koranen? Har vi inte yttrandefrihet?

Bränn toran och säg det då. Jag skulle inte bry mig i alla fall.
Citera
2020-08-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Bränn toran och säg det då. Jag skulle inte bry mig i alla fall.

Kanske skulle inte just du bry dig, men man bör fråga sig hur SD skulle ställa sig. Nånting säger mig att koranbränning är helt OK för dem, men torabränning not so much... https://sd.se/our-politics/antisemitism/

Som sagt. En jude/judekramare kommer till Sverige för att hetsa muslimer mot svenskar och sverigevännerna får ståfräs. Nånting är sannerligen ruttet i sverigevännernas Sverige.
Citera
2020-08-23, 15:08
Medlem
Citat:
Kanske skulle inte just du bry dig, men man bör fråga sig hur SD skulle ställa sig. Nånting säger mig att koranbränning är helt OK för dem, men torabränning not so much... https://sd.se/our-politics/antisemitism/

Som sagt. En jude/judekramare kommer till Sverige för att hetsa muslimer mot svenskar och sverigevännerna får ståfräs. Nånting är sannerligen ruttet i sverigevännernas Sverige.

Bränn toran då och se vilka reaktionerna blir istället för att sitta här och gissa.
Citera
2020-08-23, 15:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Att muslimer skulle reagera starkt på detta är inte något säreget för just den gruppen. Det skulle kunna vara kristna, buddhister, etc.
Så 2 fel blir 1 rätt? Du menar att en våldshandling blir mindre våldsam om andra grupper reagerat liknande tidigare? Du relativiserar och vill inte belysa våld och intolerans som något negativt?
Citera
2020-08-23, 15:29
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inget hände förutom att Uppsala domkyrka och ett museum i Norrköping bombhotades, polisbevakning fick inkallas, domprosten mordhotades, man mordhiotade och bombhotade och kastade grus på fotografen/konstnären, man ropade "hora" och "fitta" efter henne (vilken grupp är det som brukar påstås kalla alla för hora hela tiden annars?), konstverk förstördes, museilokaler vandaliserades osv...

Så att "ingenting hände" känns väl inte fullständigt sanningsenligt..

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ecce_Homo_(utställning)

Ja men man måste göra skillnad här det var inte sanktionerat av någon präst. Det var väl enskilda galningar ingen som direkt representerar de kristna.
Citera
2020-08-23, 15:41
Medlem
Smegmas avatar
En fundamentalistisk jämförelse oss normala och de invandrade avarterna emellan skulle kunna vara;

Skulle den kristna befolkningen i Sverige mörda, leva djävul och sätta eld på bilar om en Skägg-Terrorist-Apa fjuttat på en bibel på Möllevångstorget?

- Knappast.

Löfven står med skygglapparna över den försupna groggnäsan och ger sin välsignelse. Vilket jävla DÅRSKAP och SVEK!

Helt obegripligt att en uppviglare som denne ska vara orörd istället för hånkad, blåslagen och deporterad lååångt här ifrån.
Citera
2020-08-23, 15:43
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgFistel
Well, om det var en vecka eller ett år vet jag faktiskt inte, det var därför jag frågade. Men med anledning av att han postade brev till Polisen om att han inte tänkte infinna sig till anstalten så kan det väl definitivt ses som att fly landet? Sen om det bara blev en vecka och han tog sitt straff efter det spelar väl mindre roll? Dock något mognare.
Mindre moget är att du tror du känner mig efter en frågeställning. Eller blev du bara kränkt av en fråga på flashback?
Okej, jag tar tillbaka det där om narkotikabruk, det har ju inte med ämnet att göra.
Citera
2020-08-23, 15:54
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgFistel
Fast vad menar du? Tror du har missförstått yttrandefrihet. Yttrandefrihet innebär just att någon får säga emot dig också.

Ja självklart får vem som helst säga emot. Det är inte vad det handlar om. Om vi skulle sluta säga vissa saker för att det kan bli upplopp annars så handlar det definitivt inte om att någon "säger emot".

När det gäller att säga emot så finns det också begränsningar för hur man går göra det. Man får inte störa någon annans demonstration med "motdemonstrationer" som försöker överrösta eller förstöra den ursprunlliga demonstrationen.

Detta verkar både höger- och vänsterextremister ha svårt att begripa ibland.

Pajasen Paludan skall få elda sin koran. De som ogillar detta får ordna en demonstration någon annanstans.
Citera
2020-08-23, 16:02
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:

Jag hittar inget om tora-bränning i länken.
Senast redigerad av KlappMungon 2020-08-23 kl. 16:10.
Citera
2020-08-23, 16:05
Medlem
Med korvgrillning ej halal
Citera
2020-08-23, 17:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Man kan vända på det hela och säga att arabernas upplopp kommer få fler svenskar att rösta SD.

Så är det troligtvis. Speciellt om ”upploppen” är plundring o skadegörelse utanför deras egna getton.

Men man ska inte lockas att tro att fanatiker o islamister är alla muslimer.

Vi har en stor grupp muslimer som flytt religiös terror o är mindre roade av utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in