2020-08-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Haha grym imitation, exakt sådär låter TM-gubbarna på jobbet när dom pratar om det

Är vi kollegor med isee? 🤔

Jag är nästintill övertygad om att paddel är en ny sekt.
Citera
2020-08-10, 14:51
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Ja, Linkedin har blivit ett TM-paradis faktiskt. Är inte inne så ofta men sist (i våras) fick jag i mitt flöde nåt TM som hade varit ute och sprungit vid nån motionsslinga. När han kom tillbaka till bilen var det mörkt och då såg han en ensam mycket ung tjej stå där i mörkret och se lite lagom rädd ut. Han frågade om allt var OK och det visade sig att hon hade slut på batteri och att hennes pappa hade missat att hämta henne. TM-hjälten lånade sin mobil så att den lilla tjejen kunde ringa pappa och bli upphämtad.
Det första han gjorde när han kom hem var att beskriva detta detaljerat på yrkesnätverket Linkedin (YRKESNÄTVERKET!). Han "tokhyllades" för sitt "civilkurage" (!?) av andra TM, framförallt kvinnliga.
Helt otroligt egentligen. Vilket bekräftelsebehov dom här TM-kärringgubbarna måste ha.

Annat äckligt jag beskådade i våras på Linkedin var hur personer som har totalt NOLL koppling till vården DELAR ett inlägg om överarbetad vårdpersonal i Corona-tider och då hyllas den skithögen som delade inlägget och kallas för hjälte för att denne har delat ett inlägg, dvs tryckt på en knapp.
Det kan t ex vara såhär att IT-konsulten Mats delar ett inlägg om vårdpersonal på IVA och får då såna här svar på sin delning :
"Mats, TACK <3 <3 <3"
"Mats, du är en hjälte som lyfter fram vårdpersonalen!"

Fast Mats har inte gjort nånting. Han har "jobbat" hemifrån (sett på TV-serier och tagit lite Skype-möten) under hela pandemin och haft det rätt skönt i sin bubbla. Denna hjälte!

Nej, jag gillar inte det som Linkedin har blivit ....

En annan TM-markör på Linkedin är konsultbolag som skriver mer om hur mycket och vad deras konsulter tränar än vad dom skriver om konsulternas teknika kompetens.
Ibland när det är dags för konsultinköp brukar jag få presentationer som börjar såhär :
"Full fart i löparspåret och full fart på jobbet! Det är så vi beskriver vår konsult Linda.."
eller
"Martins dag börjar kl 6 med 7 kilometers terränglöpning. Sedan iväg till dagens första möte"

Detta skit står mig upp i halsen. Jag blir fysiskt illamående. Jag vill ha folk med god teknisk kompetens. Sen skiter jag fullständigt i vad dom gör på fritiden. Om dom springer maraton eller dricker öl och äter chips är för mig irrelevant. Hela denna hysteri att berätta om sin förbannade träning måste vara TM? Eller? Den fanns inte på 90-talet. Det kom i början på 2000-talet, men blir bara värre och värre.

Det är också väldigt viktigt för dessa människor att ha nånting med "elit" i bagaget. Om dom t ex tävlingssimmade i sin gymasieskolas lag så kommer dom 23 år senare sitta på en anställningsintervjuv och berätta att dom sysslat med simning på "elitnivå". Dessa exempel är förövrigt från verkligheten ....
Måste ta ett exempel till. Jag fick en ny kollega som tyckte det var väldigt viktigt att berätta han är med i landslaget inom en viss sport. Alla tisslade och tasslade om detta. "Han är med i landslaget tydligen" lät det i korridorerna. Jag skippar att skriva vilken sport det gällde. Men jag blev nyfiken och googlade. Inte fan var han med i svenska landslaget. Så jag frågade honom om det var för länge sedan eller nu. Nej. jag är med i landslaget nu sa han då.
Ok, jag var inne på förbundets hemsida men jag såg inte dig i landslaget, sa jag då.

"Jaha! Du menar så ... nej alltså det finns ju flera svenska landslag. Vi är ju ett gäng grabbar som brukar ...."

Sen orkade jag inte lyssna. Men det måste vara TM att vara med i "landslaget". Ditt eget landslag som du har med grabbarna. Alla givetvis på elitnivå.

Underbart inlägg, prickar i alla jävla punkter.
Speciellt hur viktigt det är att vara sportig när man jobbar på ett konsultbolag. Är du sportig, extrovert och käck så har du 2 fötter inne på ett konsultbolag.
Har jobbat på tre olika konsultbolag i mitt yrkesliv och det var fan samma jävla jargon på alla intervjuer. "Här gör vi saker ihop, vi springer ihop, vi har träningsgrupper ihop. Vi åker på konferensresor till andra sidan jorden där vi tränar ihop."

Helvete, ge mig bara ett uppdrag och låt mig slippa umgås med folk som jag har noll gemenskap med.
På jobbet jobbar man, sen åker man hem och umgås med familj och vänner. Inte fan tänker jag gå på AW med Pelle och snacka om hans senaste löparskor och sitt införskaffade padelracket.

https://twitter.com/craponlinkedin
Citera
2020-08-10, 20:40
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Ja, Linkedin har blivit ett TM-paradis faktiskt. Är inte inne så ofta men sist (i våras) fick jag i mitt flöde nåt TM som hade varit ute och sprungit vid nån motionsslinga. När han kom tillbaka till bilen var det mörkt och då såg han en ensam mycket ung tjej stå där i mörkret och se lite lagom rädd ut. Han frågade om allt var OK och det visade sig att hon hade slut på batteri och att hennes pappa hade missat att hämta henne. TM-hjälten lånade sin mobil så att den lilla tjejen kunde ringa pappa och bli upphämtad.
Det första han gjorde när han kom hem var att beskriva detta detaljerat på yrkesnätverket Linkedin (YRKESNÄTVERKET!). Han "tokhyllades" för sitt "civilkurage" (!?) av andra TM, framförallt kvinnliga.
Helt otroligt egentligen. Vilket bekräftelsebehov dom här TM-kärringgubbarna måste ha.

Annat äckligt jag beskådade i våras på Linkedin var hur personer som har totalt NOLL koppling till vården DELAR ett inlägg om överarbetad vårdpersonal i Corona-tider och då hyllas den skithögen som delade inlägget och kallas för hjälte för att denne har delat ett inlägg, dvs tryckt på en knapp.
Det kan t ex vara såhär att IT-konsulten Mats delar ett inlägg om vårdpersonal på IVA och får då såna här svar på sin delning :
"Mats, TACK <3 <3 <3"
"Mats, du är en hjälte som lyfter fram vårdpersonalen!"

Fast Mats har inte gjort nånting. Han har "jobbat" hemifrån (sett på TV-serier och tagit lite Skype-möten) under hela pandemin och haft det rätt skönt i sin bubbla. Denna hjälte!

Nej, jag gillar inte det som Linkedin har blivit ....

En annan TM-markör på Linkedin är konsultbolag som skriver mer om hur mycket och vad deras konsulter tränar än vad dom skriver om konsulternas teknika kompetens.
Ibland när det är dags för konsultinköp brukar jag få presentationer som börjar såhär :
"Full fart i löparspåret och full fart på jobbet! Det är så vi beskriver vår konsult Linda.."
eller

"Martins dag börjar kl 6 med 7 kilometers terränglöpning. Sedan iväg till dagens första möte"

Detta skit står mig upp i halsen. Jag blir fysiskt illamående. Jag vill ha folk med god teknisk kompetens. Sen skiter jag fullständigt i vad dom gör på fritiden. Om dom springer maraton eller dricker öl och äter chips är för mig irrelevant. Hela denna hysteri att berätta om sin förbannade träning måste vara TM? Eller? Den fanns inte på 90-talet. Det kom i början på 2000-talet, men blir bara värre och värre.

Det är också väldigt viktigt för dessa människor att ha nånting med "elit" i bagaget. Om dom t ex tävlingssimmade i sin gymasieskolas lag så kommer dom 23 år senare sitta på en anställningsintervjuv och berätta att dom sysslat med simning på "elitnivå". Dessa exempel är förövrigt från verkligheten ....
Måste ta ett exempel till. Jag fick en ny kollega som tyckte det var väldigt viktigt att berätta han är med i landslaget inom en viss sport. Alla tisslade och tasslade om detta. "Han är med i landslaget tydligen" lät det i korridorerna. Jag skippar att skriva vilken sport det gällde. Men jag blev nyfiken och googlade. Inte fan var han med i svenska landslaget. Så jag frågade honom om det var för länge sedan eller nu. Nej. jag är med i landslaget nu sa han då.
Ok, jag var inne på förbundets hemsida men jag såg inte dig i landslaget, sa jag då.

"Jaha! Du menar så ... nej alltså det finns ju flera svenska landslag. Vi är ju ett gäng grabbar som brukar ...."

Sen orkade jag inte lyssna. Men det måste vara TM att vara med i "landslaget". Ditt eget landslag som du har med grabbarna. Alla givetvis på elitnivå.

Tack för ett gott skratt. Så bra skrivet.

Stör mig extra på allt beröm folk får när de delar artiklar om vården, som om de bevisat att de är goda medborgare på så vis.
Jag tycker också att det är TM att dela videos med Obama på Facebook och tro att det är progressivt.
En del virtue signaling hör helt klart till TM men träningsskrytet ska inte heller glömmas bort.
Citera
2020-08-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Frågan är ifall dessa människor genuint vill hjälpa folk eller ifall agendan och drivkraften är status uppdateringen och alls godhets rygg dunkar ifrån andra TM's .

Min gissning är det sistnämnda. En person som är genuint god liksom lagd åt hållet att hjälpa andra, känner knapast något behov utav att visa upp det. Dels för att det är så självklart att man inte tänker på det, men även för att man knappast behöver bekräftelsen från andra på att man är god. Varför skulle man det ifall man redan faktiskt är det?
Citera
2020-08-14, 07:11
Medlem
TM föraktar sig själv av samma anledning som den källsorterar: det vittnar, enligt TM, om en informationskompetens som TM måhända inte besitter men lik förbannat anser vara ett vattentätt symptom på överlägsenhet. TM måste vara överlägsen allt och alla, och insiktsfull som TM är i all sin informationskompetenslöshet så förstår den att eftersom volvoraggare är underlägsna TM och stolta över sig själva, så måste det betyda att der übermenschen är folk som skäms, djupt och innerligt. Stolt och lycklig kan vilken idiot som helst vara, men självförakt kräver självdistans, som ju är ett attraktivt karaktärsdrag.

Det handlar om motsatser. Detta har TM med sin mer utvecklade intelligens räknat ut. Egentligen är det simpel matematik - vackert, som poesi för den logiska människan, eller som klassisk musik, eller något annat som förmodligen ter sig obegripligt för WT-folket, tänker TM förnöjt och gratulerar sig själv för ännu en framtidsdanande insikt om människosläktet och dess brister.
Citera
2020-08-20, 19:00
Avslutad
Böcker som TM uppskattar att läsa:

Sälj! Konsten att sälja vad som helst till vem som helst (Fredrik Eklund)
Omgiven av idioter (Thomas Erikson)
Gone Girl (Gillian Flynn)
50 Shades of Gray
Ondskan
Larmrapporten (Emma Frans)
Snabba Cash
Sprängaren (Liza Marklund)
Millenium-triologin (Stig Larsson)
Snömannen (Jo Nesbö)
Den döende detektiven (Leif GW Persson)
En bur av guld (Läckberg)
Självkänsla nu! (Mia Törnblom)
Tänk Låsningar och Lösningar (Kjell Enhager)
The Alchemist
The Secret
The Monki Who Sold His Ferrari
The Da Vinci Code
Rich Dad, Poor Dad
Think and Grow Rich
The Game (Neil Strauss)
The Seven Spiritual Laws of Success (Deepak Chopra)
Jag är Zlatan
Framgångsboken (Alexander Pärleros)
Senast redigerad av anwe8 2020-08-20 kl. 19:43.
Citera
2020-08-20, 19:32
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8

50 Shades of Gray
Ondskan
Snabba Cash
Snömannen (Jo Nesbö)
The Alchemist
The Secret
The Da Vinci Core
Rich Dad, Poor Dad
Think and Grow Rich

Haha , kan hålla med om flera av böckerna , självhjälpsböcker och böcker om personlig utveckling står nog i rätt hög kurs hos TM , sälj boken du nämnde bland annat. Det är ofta TM folk pratar ur floskler ordagrant från den typen av böcker , har varit med om det flera gånger och det är så vidrigt och själlöst.
Citera
2020-08-20, 21:16
Medlem
Arons avatar
Citat:
Haha , kan hålla med om flera av böckerna , självhjälpsböcker och böcker om personlig utveckling står nog i rätt hög kurs hos TM , sälj boken du nämnde bland annat. Det är ofta TM folk pratar ur floskler ordagrant från den typen av böcker , har varit med om det flera gånger och det är så vidrigt och själlöst.

kan du namna nagra flosker behover inte vara ordagrant
Citera
2020-08-21, 09:54
Medlem
Galdars avatar
Här kommer ett axplock.

. Syns man inte så finns man inte .

. Med rätt inställning har man redan kommit halvvägs.

. Se lösningar inte problem .

. Det kunde jag lista ut tack vare mina kunskaper inom beteendevetenskap.

. Gud vad jag älskar måndagar , måndagar är min favorit dag .

Bjuder även på en TM dialog ,
TMKalle : , vad kostade den stolen Birger ?
Fittbirger: 5600 kronor INK MOMS .
TMkalle : Ah gött e de ,

Detta med att tillägga INK moms när dom snackar pengar med alla , gissar på att det är ett lowkey sätt att förklara att man köpte stolen på firman , eller att man inte vet ännu ifall fittbirger i detta sammanhanget har en firma han kan dra av stolen på .

M v h
Citera
2020-08-21, 09:55
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
kan du namna nagra flosker behover inte vara ordagrant

Förlåt glömde citera dig i inlägget jag skrev ovanför detta .
Citera
2020-08-23, 09:22
Medlem
Arons avatar
Citat:
Förlåt glömde citera dig i inlägget jag skrev ovanför detta .

forekommer foljande

behandla andra sa som du sjalv vill bli behandlad
Citera
2020-08-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8

Gone Girl (Gillian Flynn)
50 Shades of Gray
Ondskan
Snabba Cash
Snömannen (Jo Nesbö)
The Alchemist
The Secret
The Da Vinci Code
Rich Dad, Poor Dad
Think and Grow Rich
The Game (Neil Strauss)
The Seven Spiritual Laws of Success (Deepak Chopra)
Jag är Zlatan
Framgångsboken (Alexander Pärleros)

Det vetetusan. Det där låter som en arbetarbokhylla. Lättlästa böcker som faktiskt kan skänka en viss underhållning för dem som uppskattar att slappläsa lite för nöjes skull.

Hos TM hittar du nog istället böcker som är i princip oläsbara. Prousts ”I väntan på den tid som flytt”, James Joyce ”Ulysses”, någon självbiografi av Obama för att godhetssignalera lite osv.

TM vill framstå som väldigt intellektuell medans ärlig arbetarklass helt enkelt läser sådant som de uppskattar.

Det är samma sak som med TV-apparater. Arbetarklassen köper 75-tums QLED-teves och kan njuta av perfekt bild och ljud medans TM har någon gammal sunkig 24-tums-TV i ett hörn för att signalera att man ägnar sig åt mer sofistikerade aktiviteter än att titta på TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in