2020-07-19, 10:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Den här unga kvinnan, 25-åriga Ellinor, anser jag visar upp attribut på hennes Instagram som föranleder en iögonfallande potential till att konkurrera på BT-området. Vad anser ni om henne, har hon egenskaperna som skiljer agnarna från vetet?

Länk: https://www.instagram.com/ellinorlofgren/?hl=sv

För en oinvigd som mig: Vad står BT för? BoyToy?
Citera
2020-08-07, 11:30
Medlem
Galdars avatar
Usch vad vidrigt det är när folk lägger ut bilder på insta när dom korkat upp någon rosa bubbel dricka eller nocco eller något annat smaklöst jävla skit i ett ittaala glas med etiketten kvar på glaset så att alla ska förstå att det är ett ittaala glas och i bakgrunden ser man någon tradig jävla grå soffa och vita blommor precis som alla andra 3 miljarder smaklösa TM influencers . Folk kan verkligen inte tänka en enda tanke själv utan kör stenhårt på vad som är inne , tjejen någon länkade här var en ärketypisk TM , kanske den värsta jag sett , folk omar sig över svält och miljöproblem sen har dom en egen insta sida för sitt egna sommarhus bygge . Tycker förövrigt att det verkar finnas en del TM personer på LinkedIn där det skryts brett om karriär och flashiga titlar .

Vilken jävla värld vi lever i med den sjuka får/flock mentaliteten .
Citera
2020-08-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
sen har dom en egen insta sida för sitt egna sommarhus bygge .

Det här har jag också noterat den senaste tiden. Det känns väldigt tacky att ha ett dedikerat instagramkonto för renovering av hus/sommarställe. Och alltid med något "idylliskt" namn, typ:

"Livetpålandet"
"Torpetigläntan"
"GårdenpåGotland"
"VillaSmörblomma"

o.s.v.

Ser framför mig hur mannen i familjen arbetar sig svettig med att lägga nytt tak/renovera grunden etc. medan kvinnan springer runt och letar attiraljer så att hon kan fotografera ett stilleben på köksbordet mitt i allt kaos. En gammal linneduk, en vas och några blåklockor i motljus.
Citera
2020-08-07, 19:03
Medlem
Citat:
Usch vad vidrigt det är när folk lägger ut bilder på insta när dom korkat upp någon rosa bubbel dricka eller nocco eller något annat smaklöst jävla skit i ett ittaala glas med etiketten kvar på glaset så att alla ska förstå att det är ett ittaala glas och i bakgrunden ser man någon tradig jävla grå soffa och vita blommor precis som alla andra 3 miljarder smaklösa TM influencers . Folk kan verkligen inte tänka en enda tanke själv utan kör stenhårt på vad som är inne , tjejen någon länkade här var en ärketypisk TM , kanske den värsta jag sett , folk omar sig över svält och miljöproblem sen har dom en egen insta sida för sitt egna sommarhus bygge . Tycker förövrigt att det verkar finnas en del TM personer på LinkedIn där det skryts brett om karriär och flashiga titlar .

Återigen denna gråa, själsdödande inredning. Hur fan tänker folk?

Värst är de som berövar sina barn en färgglad barndom. Tapeter, leksaker, kläder, möbler. Bara en massa grått, vitt, och brunt. Kanske militärgrönt, eller till och med ljusblått, om mamma och pappa känner sig på riktigt bra humör sisådär tre-fyra gånger per år. Men i övrigt är det ett liv förpassat till en Lars Norén-kuliss.
Citera
2020-08-07, 20:05
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Återigen denna gråa, själsdödande inredning. Hur fan tänker folk?

Värst är de som berövar sina barn en färgglad barndom. Tapeter, leksaker, kläder, möbler. Bara en massa grått, vitt, och brunt. Kanske militärgrönt, eller till och med ljusblått, om mamma och pappa känner sig på riktigt bra humör sisådär tre-fyra gånger per år. Men i övrigt är det ett liv förpassat till en Lars Norén-kuliss.

Ja det är så jävla vidrigt , har märkt att dessa gråa inredningsmänniskor gör bilderna ännu mer gråa och jävliga med hjälp av något slags filter . Scrollar man snabbt ner i deras Instagram flöde så ser man att det är ett särskilt genomgående grått vitt tema både med filtrerade bilder , usch fyfan vad fittigt att låta barnen växa upp i gråa rum a la landstingslokaler , en häktescell eller valfri arbetsläger har mer personlighet och själ i inredningen . Jävla trashigt beteende blir så jävla förbannad samma med en granne jag har som satt upp nån jävla Carpe diem skit på ytterdörren och trycker upp små klisterlappar med en dynamo med meningar som ''du är vacker " och sätter på brevlådan etc så brevbäraren ska känna sig någorlunda mer uppskattad, detta kanske är mer utav en smaklös WT grej men stör mig rätt mycket både på WT och TM folk. Hur fan står dom ut med sig själva kan dom bara inte vara normala utan massa jävligt märkvärdigt skit , tjäna mycket pengar , njut av livet jag bryr mig inte , men behåll båda fötterna på jorden för satan alla TM personer som läser detta haha .
Senast redigerad av Galdar 2020-08-07 kl. 20:13.
Citera
2020-08-08, 17:24
Medlem
hur i helvete kan man ha ett eget instagram-konto för sitt hus? ????????????????????????????????

snacka om att slösa tid.
Citera
2020-08-09, 00:35
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:

Ja, Linkedin har blivit ett TM-paradis faktiskt. Är inte inne så ofta men sist (i våras) fick jag i mitt flöde nåt TM som hade varit ute och sprungit vid nån motionsslinga. När han kom tillbaka till bilen var det mörkt och då såg han en ensam mycket ung tjej stå där i mörkret och se lite lagom rädd ut. Han frågade om allt var OK och det visade sig att hon hade slut på batteri och att hennes pappa hade missat att hämta henne. TM-hjälten lånade sin mobil så att den lilla tjejen kunde ringa pappa och bli upphämtad.
Det första han gjorde när han kom hem var att beskriva detta detaljerat på yrkesnätverket Linkedin (YRKESNÄTVERKET!). Han "tokhyllades" för sitt "civilkurage" (!?) av andra TM, framförallt kvinnliga.
Helt otroligt egentligen. Vilket bekräftelsebehov dom här TM-kärringgubbarna måste ha.

Annat äckligt jag beskådade i våras på Linkedin var hur personer som har totalt NOLL koppling till vården DELAR ett inlägg om överarbetad vårdpersonal i Corona-tider och då hyllas den skithögen som delade inlägget och kallas för hjälte för att denne har delat ett inlägg, dvs tryckt på en knapp.
Det kan t ex vara såhär att IT-konsulten Mats delar ett inlägg om vårdpersonal på IVA och får då såna här svar på sin delning :
"Mats, TACK <3 <3 <3"
"Mats, du är en hjälte som lyfter fram vårdpersonalen!"

Fast Mats har inte gjort nånting. Han har "jobbat" hemifrån (sett på TV-serier och tagit lite Skype-möten) under hela pandemin och haft det rätt skönt i sin bubbla. Denna hjälte!

Nej, jag gillar inte det som Linkedin har blivit ....

En annan TM-markör på Linkedin är konsultbolag som skriver mer om hur mycket och vad deras konsulter tränar än vad dom skriver om konsulternas teknika kompetens.
Ibland när det är dags för konsultinköp brukar jag få presentationer som börjar såhär :
"Full fart i löparspåret och full fart på jobbet! Det är så vi beskriver vår konsult Linda.."
eller
"Martins dag börjar kl 6 med 7 kilometers terränglöpning. Sedan iväg till dagens första möte"

Detta skit står mig upp i halsen. Jag blir fysiskt illamående. Jag vill ha folk med god teknisk kompetens. Sen skiter jag fullständigt i vad dom gör på fritiden. Om dom springer maraton eller dricker öl och äter chips är för mig irrelevant. Hela denna hysteri att berätta om sin förbannade träning måste vara TM? Eller? Den fanns inte på 90-talet. Det kom i början på 2000-talet, men blir bara värre och värre.

Det är också väldigt viktigt för dessa människor att ha nånting med "elit" i bagaget. Om dom t ex tävlingssimmade i sin gymasieskolas lag så kommer dom 23 år senare sitta på en anställningsintervjuv och berätta att dom sysslat med simning på "elitnivå". Dessa exempel är förövrigt från verkligheten ....
Måste ta ett exempel till. Jag fick en ny kollega som tyckte det var väldigt viktigt att berätta han är med i landslaget inom en viss sport. Alla tisslade och tasslade om detta. "Han är med i landslaget tydligen" lät det i korridorerna. Jag skippar att skriva vilken sport det gällde. Men jag blev nyfiken och googlade. Inte fan var han med i svenska landslaget. Så jag frågade honom om det var för länge sedan eller nu. Nej. jag är med i landslaget nu sa han då.
Ok, jag var inne på förbundets hemsida men jag såg inte dig i landslaget, sa jag då.

"Jaha! Du menar så ... nej alltså det finns ju flera svenska landslag. Vi är ju ett gäng grabbar som brukar ...."

Sen orkade jag inte lyssna. Men det måste vara TM att vara med i "landslaget". Ditt eget landslag som du har med grabbarna. Alla givetvis på elitnivå.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2020-08-09 kl. 00:57.
Citera
2020-08-09, 08:48
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Ja, Linkedin har blivit ett TM-paradis faktiskt. Är inte inne så ofta men sist (i våras) fick jag i mitt flöde nåt TM som hade varit ute och sprungit vid nån motionsslinga. När han kom tillbaka till bilen var det mörkt och då såg han en ensam mycket ung tjej stå där i mörkret och se lite lagom rädd ut. Han frågade om allt var OK och det visade sig att hon hade slut på batteri och att hennes pappa hade missat att hämta henne. TM-hjälten lånade sin mobil så att den lilla tjejen kunde ringa pappa och bli upphämtad.
Det första han gjorde när han kom hem var att beskriva detta detaljerat på yrkesnätverket Linkedin (YRKESNÄTVERKET!). Han "tokhyllades" för sitt "civilkurage" (!?) av andra TM, framförallt kvinnliga.
Helt otroligt egentligen. Vilket bekräftelsebehov dom här TM-kärringgubbarna måste ha.

Annat äckligt jag beskådade i våras på Linkedin var hur personer som har totalt NOLL koppling till vården DELAR ett inlägg om överarbetad vårdpersonal i Corona-tider och då hyllas den skithögen som delade inlägget och kallas för hjälte för att denne har delat ett inlägg, dvs tryckt på en knapp.
Det kan t ex vara såhär att IT-konsulten Mats delar ett inlägg om vårdpersonal på IVA och får då såna här svar på sin delning :
"Mats, TACK <3 <3 <3"
"Mats, du är en hjälte som lyfter fram vårdpersonalen!"

Fast Mats har inte gjort nånting. Han har "jobbat" hemifrån (sett på TV-serier och tagit lite Skype-möten) under hela pandemin och haft det rätt skönt i sin bubbla. Denna hjälte!

Nej, jag gillar inte det som Linkedin har blivit ....

En annan TM-markör på Linkedin är konsultbolag som skriver mer om hur mycket och vad deras konsulter tränar än vad dom skriver om konsulternas teknika kompetens.
Ibland när det är dags för konsultinköp brukar jag få presentationer som börjar såhär :
"Full fart i löparspåret och full fart på jobbet! Det är så vi beskriver vår konsult Linda.."
eller
"Martins dag börjar kl 6 med 7 kilometers terränglöpning. Sedan iväg till dagens första möte"

Detta skit står mig upp i halsen. Jag blir fysiskt illamående. Jag vill ha folk med god teknisk kompetens. Sen skiter jag fullständigt i vad dom gör på fritiden. Om dom springer maraton eller dricker öl och äter chips är för mig irrelevant. Hela denna hysteri att berätta om sin förbannade träning måste vara TM? Eller? Den fanns inte på 90-talet. Det kom i början på 2000-talet, men blir bara värre och värre.

Det är också väldigt viktigt för dessa människor att ha nånting med "elit" i bagaget. Om dom t ex tävlingssimmade i sin gymasieskolas lag så kommer dom 23 år senare sitta på en anställningsintervjuv och berätta att dom sysslat med simning på "elitnivå". Dessa exempel är förövrigt från verkligheten ....
Måste ta ett exempel till. Jag fick en ny kollega som tyckte det var väldigt viktigt att berätta han är med i landslaget inom en viss sport. Alla tisslade och tasslade om detta. "Han är med i landslaget tydligen" lät det i korridorerna. Jag skippar att skriva vilken sport det gällde. Men jag blev nyfiken och googlade. Inte fan var han med i svenska landslaget. Så jag frågade honom om det var för länge sedan eller nu. Nej. jag är med i landslaget nu sa han då.
Ok, jag var inne på förbundets hemsida men jag såg inte dig i landslaget, sa jag då.

"Jaha! Du menar så ... nej alltså det finns ju flera svenska landslag. Vi är ju ett gäng grabbar som brukar ...."

Sen orkade jag inte lyssna. Men det måste vara TM att vara med i "landslaget". Ditt eget landslag som du har med grabbarna. Alla givetvis på elitnivå.

Fyfan , Jo det där vidriga bekräftelse behovet om att skriva på sina sociala medier så fort man gjort en god handling och varit en god medmänniska äcklar mig bara, det påminner mig om hur folk skrev Facebook statusar år 2009 ish , "dagens goda gärning , hjälpte en tant över vägen " . Frågan är ifall dessa människor genuint vill hjälpa folk eller ifall agendan och drivkraften är status uppdateringen och alls godhets rygg dunkar ifrån andra TM's .

En ny skryt godhets grej är att folk friviligt inte vill ha en födelsedagspresent av sina vänner på Facebook och uppmanar dom till att skänka pengar till en specifik organisation istället , tycker välgörenhet är bra , men tror drivkraften är fel i dessa sammanhang , folk vill bara måla upp sig själva som godhets profeter.

Det här med träning , framförallt löpning verkar ha blivit en TM hobby också , jag har själv hållt på med långdistans löpning för träningens skull pga sömn problem osv , men jag har aldrig postat bilder eller snackat om mitt tränande på sociala medier eftersom att det är en naturlig del av vardagen , lika naturligt som att jag bajsar varje morgon . Heller aldrig nämnt ett ord om man hjälpt någon , kan folk inte hålla sina rutiner eller goda gärningar för sig själva , för ingen bryr sig egentligen på ritkigt , alla dessa TM ryggdunkar är också falska , det är bara en falsk tävling om vem som har bäst karriär , gör mest bra grejer , och är mest god. Vem som är den största rövslickaren och vem som läst mest tradiga självhjälps böcker helt enkelt , och det är inte alls ovanligt att TM brett spottar ur sig floskler dom läst ur dessa böcker som " framgång kommer inte av sig själv man får gå ut klockan 0400 och löpträna " eller " syns man inte så finns man inte " " med rätt inställning så har man nått halvvägs " fan skjut er själva istället .
Citera
2020-08-09, 08:57
Medlem
Ha på sig tjockbågade glasögon tillsammans med en färgglad skjorta eller t shirt. Håret är kammat och snyggt. Röstar på mp för att "dottern" gör det. Går promenader med sin chihuahua i villaområdet. Orkade inte skaffa större hund för att det är för mycket jobb. Har 10 stycken vattenflaskor i skåpet för att ifall, ifall inte glömma bort sin vattenflaska i skogen när man är på promenad. Tittar snällt mot invandrarfolk men hyser inombords förutfattade meningar.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2020-08-09 kl. 09:37.
Citera
2020-08-09, 09:28
Medlem
Spela paddel!

På fredagen efter jobbet samlar du ihop ditt hurtiga paddelgäng, tar din nyköpta paddelväska och drar till paddelbanan. Spela paddel i en timme, i bästa fall med en paddeltränare. Innan du lämnar paddelbanan tar nu gruppbild med era paddelracks, instagrammar #fredagsfysinnanfredagsmys. Casha in likesen från övriga paddelgänget som kommenterar om hur väldigt kul paddel är. Åk hem och korka upp bubblet.

Prata kommande arbetsvecka om paddel. Till allt och alla. Missa inte chansen att styra in varje konversation på paddel, det går!
Citera
2020-08-09, 12:15
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HamsterHugo
Spela paddel!

På fredagen efter jobbet samlar du ihop ditt hurtiga paddelgäng, tar din nyköpta paddelväska och drar till paddelbanan. Spela paddel i en timme, i bästa fall med en paddeltränare. Innan du lämnar paddelbanan tar nu gruppbild med era paddelracks, instagrammar #fredagsfysinnanfredagsmys. Casha in likesen från övriga paddelgänget som kommenterar om hur väldigt kul paddel är. Åk hem och korka upp bubblet.

Prata kommande arbetsvecka om paddel. Till allt och alla. Missa inte chansen att styra in varje konversation på paddel, det går!

Paddel må vara TM men helvete vad kul och beroendeframkallande det är. Dessutom en utmärkt träningsform.
Citera
2020-08-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Paddel må vara TM men helvete vad kul och beroendeframkallande det är. Dessutom en utmärkt träningsform.

Haha grym imitation, exakt sådär låter TM-gubbarna på jobbet när dom pratar om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in