2020-08-23, 13:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Det är det som gör att det blir extra svårt att tolka idiotin.
Man måste sätta på sig korkad kärring-glasögonen för du som kvinna har svårt att diskutera från flera perspektiv samtidigt. Dessutom så skriver ni indirekt så vad som sagts kan ha flera betydelser.
Samt hittar på nya ord som kan betyda vad som helst.

Det är som att diskutera med person som hallucinerar och gör arga grymtläten. 🐷
Förstår du det din skräcködla?

Hahaha vilket jävla svammel.

Dessutom, oops -

https://www.synonymer.se/sv-syn/k%C3%A4nslosvall

Idiot.
Citera
2020-08-23, 13:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
För övrigt så är det rätt intressant att se hur extremt upprörda en del manliga användare blir så fort man skriver något om män som är lite tillspetsat.
Dä jädrar tar det hus i helvete och det fort!

Ja sin egen medicin tål de överhuvudtaget inte. Då blir de som små upprörda pojkar som börjar storböla och skriker "du haaatar määäännn, maanshaaatare! MääähBuuuuhuuuu"
Citera
2020-08-23, 13:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur ska vi ha råd med alla hemmafruar då? Och vilka försäkringar/bidrag ska gälla om mannen vill skiljas efter 20 år? Eller är otrogen osv? Hur fixar vi hemmafruarnas pension?
Mannen bör bli skyldig att betala underhåll i de fall han är orsak till skilsmässa. Är istället kvinnan orsaken får hon klara sig själv. Dessa orsaker bör tydligt formuleras.

Jag fick en brudgåva jag kan leva på om något händer min make. Bra män ser om att deras kvinna inte riskerar att sättas i armod.

Läs Bibeln, så hittar du alla svar på hur man "löser" kvinnornas utsatta position.
Citera
2020-08-23, 13:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag har varit med svenska kvinnor och utländska kvinnor jag vet vad jag pratar om. De utländska jag varit med hade alla universitetsutbildningar och pratade 4-5 språk flytande bland annat och de var alla otroligt snygga o eleganta.

Citat:
Ursprungligen postat av utred
Min uppmaning är att de svenska kvinnorna borde ta efter så skulle de alla få det mycket bättre. Familjetänket är det viktigaste och det som håller i längden.

Och alla lämnade de dig eftersom du satt och pratade till dem, inte med dem. En dryg besserwisser. Är du predikant?

Såhär säger mama Ru om kärnfamiljen: "We as gay people get to choose our family and the people we're around. I am your family. We are a family here."

Nu är jag inte gay, men detta kan tillämpas av många. För många är kärnfamiljen den mest otrygga platsen och den som gör mest skada, något som många kämpar halva/hela livet med sen i form av fysiska och/eller psykiska men.
Citera
2020-08-23, 13:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Mannen bör bli skyldig att betala underhåll i de fall han är orsak till skilsmässa. Är istället kvinnan orsaken får hon klara sig själv. Dessa orsaker bör tydligt formuleras.

Jag fick en brudgåva jag kan leva på om något händer min make. Bra män ser om att deras kvinna inte riskerar att sättas i armod.

Läs Bibeln, så hittar du alla svar på hur man "löser" kvinnornas utsatta position.

Ja underhåll och brudgåva skulle kunna lösa det.

Om mannen misshandlar henne och hon initierar skilsmässa, bör han dömas att betala hennes underhåll ändå. Bara ett exempel på hur man skulle kunna utforma det.

Män bör ju då börja jobba hårt och mycket väldigt tidigt i livet, kanske skulle man kunna korta grundskolan till sju år för pojkar, så att de kan börja jobba och spara pengar till brudgåvan. Brudgåvan bör ju ligga på flera miljoner. De som drabbades av narkolepsi i samband med vaccinering "fick" 10 miljoner av staten att leva på resten av livet. Med tanke på dagens penningvärde var det lågt.

Jag har inte läst bibeln, får nog göra det, förstår inte riktigt hur det här med just brudgåva skulle kunna utformas i ett höglöneland som Sverige.
Senast redigerad av Jenny9 2020-08-23 kl. 14:00.
Citera
2020-08-23, 13:43
Medlem
Citat:

Ok så när en kvinna vill skilja sig för att henens man våldtar henne så får hon "klara sig själv" eller förlåt skylla sig självt att hon ställt upp med gratis hemmafruarbete i 30 år?
Och har hon råkat gifta sig med en "dålig" man som inte är rik nog att betala henne en förmögenhet i brudgåva, så samma sak?

vad nice! hörredu. VEM är en sån pantad idiot att hen ställer upp på de villkoren år 2020?
Ingen! kan jag tala om för dig.

Bibeln skrevs för knappt 2000 år sen, det var en helt annan tid och samhälle än idag vore ju fullständigt barockt att gå efter den i dessa saker.
vad mer ska vi åtlyda?.. offra duvor vid mens?

Och för övrigt, bibeln kryllar ju av omsorg kring kvinnor....hela religionen bygger ju på en förmodad våldtäkt av en 14 åring och fullständigt omöjliga och inkonsekventa krav för någon kvinna att ens kunna uppfylla....som nu ex. att vara oskuld OCH föda barn. Föråt Gossebarn ska det vara naturligtvis, flickebarn är ju värda skit i bibeln, de kan man ju sälja för att våldtas. Hela poängen med existensen av kvinnor i bibeln, för övrigt är ju att de ska våldtas.
Senast redigerad av Merapi 2020-08-23 kl. 13:46.
Citera
2020-08-23, 13:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
För många är kärnfamiljen den mest otrygga platsen och den som gör mest skada, något som många kämpar halva/hela livet med sen i form av fysiska och/eller psykiska men.
Amen på det!

De dysfunktionella familjerna tycks dessutom bli fler, nästan som att vi talar om en epidemi.
Personligen tror jag att lösningen ligger någonstans i att samhället återgår till mer gemenskap på hemmaplan, i småorter och grannskap. När kvinnorna tvingades ut från hemmen försvann basen i samhällets struktur, och då även männens incitament att engagera sig i det lokala livet och gemenskapen.

Vi behöver börja SE och ta hand om varandra.
Senast redigerad av LadySweden 2020-08-23 kl. 13:55.
Citera
2020-08-23, 13:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok så när en kvinna vill skilja sig för att henens man våldtar henne så får hon "klara sig själv" eller förlåt skylla sig självt att hon ställt upp med gratis hemmafruarbete i 30 år?
Och har hon råkat gifta ig med en "dålig" man som inte är rik nog att betala henne en förmögenhet i brudgåva, så samma sak?

vad nice! hörredu. VEM är en sån pantad idiot att hen ställer upp på de villkoren år 2020?
Ingen! kan jag tala om för dig.

Bibeln skrevs för knappt 2000 år sen, det var en helt annan tid och samhälle än idag vore ju fullständigt barockt att gå efter den i dessa saker.
vad mer ska vi åtlyda?.. offra duvor vid mens?

Och för övrigt, bibeln kryllar ju av omsorg kring kvinnor....hela religionen bygger ju på en förmodad våldtäkt av en 14 åring och fullständigt omöjliga och inkonsekventa krav för någon kvinna att ens kunna uppfylla....som nu ex. att vara oskuld OCH föda barn. Föråt Gossebarn ska det vara naturligtvis, flickebarn är ju värda skit i bibeln, de kan man ju sälja för att våldtas. Hela poängen med existensen av kvinnor i bibeln, för övrigt är ju att de ska våldtas.
Jag föreslår att du läser mitt inlägg en gång till. Fritt uppbyggda halmgubbar svarar jag inte på.
Citera
2020-08-23, 14:00
Medlem
Citat:
Jag föreslår att du läser mitt inlägg en gång till. Fritt uppbyggda halmgubbar svarar jag inte på.
det blir kontentan av ditt inlägg.

Och det är din uppgift och inte min, att förklara hur du tänkt.
Citera
2020-08-23, 14:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Amen på det!

De dysfunktionella familjerna tycks dessutom bli fler, nästan som att vi talar om en epidemi.
Personligen tror jag att lösningen ligger någonstans i att samhället återgår till mer gemenskap på hemmaplan, i småorter och grannskap. När kvinnorna tvingades ut från hemmen försvann basen i samhällets struktur, och då även männens incitament att engagera sig i det lokala livet och gemenskapen.

Jag tror också att vi så småningom mer eller mindre "tvingas" att återgå till att leva i mindre autonoma/självförsörjande grupper.
Citera
2020-08-23, 14:09
Medlem
Citat:
Amen på det!

Och varför ska det ansvaret ligga på kvinnor just?

Kvinnor behövs lika mycket ute i samhället, som män, och män behövs lika mycket i hemmet.

varför måste det överhuvudtaget göras en könsuppdelning mellan dessa två världar?
Citera
2020-08-23, 14:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja sin egen medicin tål de överhuvudtaget inte. Då blir de som små upprörda pojkar som börjar storböla och skriker "du haaatar määäännn, maanshaaatare! MääähBuuuuhuuuu"

Visst, och varje gång någon säger något om kvinnor börjar du storböla och gapa om kvinnohat. Så du kanske inte ska kritisera/håna andra för beteenden du själv i allra högsta grad ägnar dig åt. Ett förslag bara

För övrigt har jag bara ifrågasatt lämpligheten i att en person som ägnar stora delar av sin fritid åt infantilt manshat arbetar med att undervisa barn. Hur skulle du reagera om du fick reda på att dina barns manliga lärare skriver tiotals misogyna inlägg om dagen på ett internetforum? Skulle det kännas bra att din 10-åriga dotter dagligen undervisas av den mannen?

Just det. Dubbelmoral exposed (igen )

För övrigt 2: manshat är normaliserat och politiskt korrekt och genomsyrar hela det offentliga samhället i allt från skola och politik till media och populärkultur. Kvinnohat existerar på en liten del av ett anonymt forum som är frivilligt att besöka, och möjligen i vissa slutna rum med bara män. Så buhu, "kvinnohat", haha VEM BRYR SIG?
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-08-23 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in