Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Hon skulle bara dit och hämta sina tillhörigheter. Hon hade gjort slut. Det motiv som finns är att han ägde henne. Den farligaste situation som finns för en kvinna, vad gäller en kontrollerande man, är när hon är på väg att lämna förhållandet. Mordet var inget misstag. Han tänkte inte tåla att hon lämnade med mindre än att hon gjorde det som död.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bambambi
Självklart hade hon inte kunnat få med sig allt när hon var på väg till att sova borta nån natt..
Men om jag vore i samma situation och tex tappade smink, ris eller vad som helst så hade jag med säkerhet velat städa bort det innan han kommer hem 🤔
Hur och när hennes grejer skulle flyttas framkommer ju inte, bara att det skulle bli en flytt.
Spelar eg ingen roll vad han såg som anledning till att mörda henne..har man varit i ett destruktivt förhållande så kan man tänka sig in i hennes situation..
Enligt @Picasso2 och även något vittnesmål, om jag minns rätt, framkommer att W skulle bara hämta sina saker. Men enligt dig och det som "syns" var det något som
pratats om mellan W och sina "nära" skulle eventuellt hända ??? i framtiden?
Som sagt, inget konkret visade att W gjort slut, ja, om inte själva mordet

men då ser det ut som spekulation om motivet av "oss" och åklagaren. (Mitt tyckande bara och behöver inte vara rätt för att jag skall överleva).