2020-08-23, 03:29
Medlem
Var hittar jag ljudupptagningarna från rättegången?
Citera
2020-08-23, 03:48
Medlem
G159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maint
Var hittar jag ljudupptagningarna från rättegången?

youtube
Citera
2020-08-23, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Men snälla läs det jag skrivit.
Färgen på påsen i dammsugaren stämmer inte överens med Clas Ohlsons egna!

Tror de flesta som köper dammsugarpåsar skiter i nyansen.
Citera
2020-08-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då har du missat jävligt mycket. T ÄGDE henne. Fullt ut. Trodde han. Läs du "mellan raderna", det är vad som står i text som är relevant. Inte luften mellan raderna.

Du behöver inte bli upprörd. Informationen i fupen bygger på anhöriga/vänner/bekantas åsikter och uppfattning och inte fakta. De ända riktiga bevis som finns är de som faktiskt går att fastställa en händelse kring, tex hennes kroppsdel gör med säkerhet att man kan säga att hon inte lever.
Att hennes syster säger att han var våldsam betyder inte att han var det och sms styrker inte handling då de också endast är ord. Sen har jag även sagt att JA delar av hans sms är väldigt suspekta men att skriva ”vet din plats” är knappast något anmärkningsvärt egentligen.
Citera
2020-08-23, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Mycket av det som kom fram i fup angående förhållande, kontroll, ägande mm. bygger mestadels från uppgifter "Enligt E"..
Tror också att hon vet mer än hon säger..

Väldigt många uppgifter bygger också på uppgifter från personer om knappt hade någon kontakt med w eller t det senaste året??
Märkligt.
Tror dock inte att dessa anhöriga har något med detta att göra.
Är bara intresserad av hur noggrann utredning egentligen är och vad dom har utrett.
Svårt när mängder ligger i sido materialet.

Att motivet enbart skulle vara att hon har gjort slut verkar osannolikt.

W har varit gravid tidigare och gjort abort.
Blir annat om hon valde att inte göra abort denna gång..
Kan vara en del av motivet?
Hon ville bli familj men för det "krävs" att de är gifta innan..
Är säker på att det fanns en "vis press" här.
Tror att även svartsjuka är en del av motivet..

Men är helt övertygad om att t's nära vet mycket mera om detta.
Både kusinerna och övriga vet mer än dom berättar.

Men vi är alla amatör spekulerare här.

Ta tex dna träff på en av påsarna med kuddvar. Som bara ett av spåren.
Finns ingen matchning mot de fyra som man har tagit dna prov på.

Det finns dna spår. Men inte som tillhör de fyra topsade..
Verkar heller inte som proven ger träff i registret. Så någon som är ostraffad och inte varit misstänkt för brott hos polisen tidigare är intressant. (Som eventuellt medhjälpare?)

Om alla anhöriga på både w och t sida och alla vittnen skulle frivilligt lämna test bara för att utesluta eventuellt inblandning, skulle kunna faktiskt ge svar på om T då är ensam gärningsman.

Alla vill ju få svar??

Skulle det inte vara enkelt sätt för att få slut på alla spekulationer??

Har man inget att dölja så...
Var det inte Ws blod på kuddvaren i påsarna?
Citera
2020-08-23, 09:24
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Varför dammsuga? Varför sms T att den var trasig när hon skulle lämna?
Kanske tappade något som hon skulle dammsuga upp innan han kom, han kanske haft det kravet att hon skulle städa innan hon flyttade eller de kommit överens om det..
Citera
2020-08-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Kanske tappade något som hon skulle dammsuga upp innan han kom, han kanske haft det kravet att hon skulle städa innan hon flyttade eller de kommit överens om det..

Tror inte på att man börjar sin flytt med damsugning innan man packat ens sina trosor, eller ens tagit fram det som skall följa med i flyttlasset. 🤔
Inget konkret visar på att Wilma var på väg att lämna "boet".
Citera
2020-08-23, 09:39
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tror inte på att man börjar sin flytt med damsugning innan man packat ens sina trosor, eller ens tagit fram det som skall följa med i flyttlasset. 🤔
Inget konkret visar på att Wilma var på väg att lämna "boet".
Självklart hade hon inte kunnat få med sig allt när hon var på väg till att sova borta nån natt..
Men om jag vore i samma situation och tex tappade smink, ris eller vad som helst så hade jag med säkerhet velat städa bort det innan han kommer hem 🤔
Hur och när hennes grejer skulle flyttas framkommer ju inte, bara att det skulle bli en flytt.
Spelar eg ingen roll vad han såg som anledning till att mörda henne..har man varit i ett destruktivt förhållande så kan man tänka sig in i hennes situation..
Citera
2020-08-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldeleslagom
Du behöver inte bli upprörd. Informationen i fupen bygger på anhöriga/vänner/bekantas åsikter och uppfattning och inte fakta. De ända riktiga bevis som finns är de som faktiskt går att fastställa en händelse kring, tex hennes kroppsdel gör med säkerhet att man kan säga att hon inte lever.
Att hennes syster säger att han var våldsam betyder inte att han var det och sms styrker inte handling då de också endast är ord. Sen har jag även sagt att JA delar av hans sms är väldigt suspekta men att skriva ”vet din plats” är knappast något anmärkningsvärt egentligen.
Jag blir inte upprörd av okunnighet, det får skribenten själv stå för. Men att man, som du, förutsätter att alla ljuger för polisen i fupen - och därigenom drar slutsatsen att T var en vanlig helyllekille - då är man inte läskunnig. Att man förutom det förutsätter att vittnena i målet begår mened i förhör inför sittande rätt och ljuger om det våld W utsatts för... då har man som skribent i den här tråden förlorat all trovärdighet. Framförallt när man.... "läser mellan raderna".

Jag föreslår att du lyssnar igenom förhören igen. Det är dessa förhör, samt den tekniska bevisningen som ligger till grund för den fällande domen i TR.
Citera
2020-08-23, 09:52
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldeleslagom
Hans narcissistiskista diagnos och grandiosa Drag är dock fakta, så det ihop med hans känslokalla beteende efter mordet är bevis i sig om hur han var i förhållandet.
Att han ansåg henne inte vara Ouppfostrad för att hon ibland enligt tishko hade utmanande kläder visar också på att det var han som bestämde..
Citera
2020-08-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon skulle bara dit och hämta sina tillhörigheter. Hon hade gjort slut. Det motiv som finns är att han ägde henne. Den farligaste situation som finns för en kvinna, vad gäller en kontrollerande man, är när hon är på väg att lämna förhållandet. Mordet var inget misstag. Han tänkte inte tåla att hon lämnade med mindre än att hon gjorde det som död.

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Självklart hade hon inte kunnat få med sig allt när hon var på väg till att sova borta nån natt..
Men om jag vore i samma situation och tex tappade smink, ris eller vad som helst så hade jag med säkerhet velat städa bort det innan han kommer hem 🤔
Hur och när hennes grejer skulle flyttas framkommer ju inte, bara att det skulle bli en flytt.
Spelar eg ingen roll vad han såg som anledning till att mörda henne..har man varit i ett destruktivt förhållande så kan man tänka sig in i hennes situation..

Enligt @Picasso2 och även något vittnesmål, om jag minns rätt, framkommer att W skulle bara hämta sina saker. Men enligt dig och det som "syns" var det något som pratats om mellan W och sina "nära" skulle eventuellt hända ??? i framtiden?

Som sagt, inget konkret visade att W gjort slut, ja, om inte själva mordet men då ser det ut som spekulation om motivet av "oss" och åklagaren. (Mitt tyckande bara och behöver inte vara rätt för att jag skall överleva).
Citera
2020-08-23, 10:41
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Enligt @Picasso2 och även något vittnesmål, om jag minns rätt, framkommer att W skulle bara hämta sina saker. Men enligt dig och det som "syns" var det något som pratats om mellan W och sina "nära" skulle eventuellt hända ??? i framtiden?

Som sagt, inget konkret visade att W gjort slut, ja, om inte själva mordet men då ser det ut som spekulation om motivet av "oss" och åklagaren. (Mitt tyckande bara och behöver inte vara rätt för att jag skall överleva).
”Hämta sina grejer” är väl det som hon behöver de första dagarna..att hon sjlvmord skulle packa ner allt och dra med sig det till Malin är väl ändå inte logiskt?
Både bilder och diverse förhör visar att hon hade mycket tillhörigheter och det är väl självklart att hon inte kunde dra med allt själv? 🤔
Hämta grejer betyder inte att hon skulle flytta allt just då..det var ju slut även enligt t så vad är det att inte förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in