2020-08-23, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
;oment 22 du är alltså lärare och det förvånar mig inte det minsta kan jag säga och ett problem i dagens Sverige är den indoktrinering som pågår i bla skolan och du ser inte själv hur hjärntvättad du är. Det är skillnad på män och kvinnor och att sträva efter jämlikhet att alla skall se likadana ut är en naiv feministisk villfarelse. Prova att sminka dig och rör dig elegant och se vad som händer ? Jag kan säga att jag personligen aldrig ens skulle titta på en kvinna som klär sig som en man och saknar smink. Det tyder på att kvinnan saknar insikt och bildning för mig. Sminka sig för män på stan ? det är sandlådenivå eller skolnivå att säga som du gör! Nej kvinnan måste se skillnad på män och kvinnor och använda och framhäva sina respektive styrkor. Kvinnan gör det otroligt mycket svårare för sig själv genom att tänka och agera som du men frågan är om du någonsin kommer att fatta det !

Såå?? du tror alltså att världens alla "strävanden efter jämlikhet" handlar om att försöka se likadana ut?
Humor.

Och kanske är det du som har din skalle totalt felmonterad, om du sitter och inbillar dig att användandet av smink plötsligt skulle göra någon bildad...eller insiktsfull?

Det är du som behöver fatta ett och annat här inte Moment 22.
Citera
2020-08-23, 07:44
Medlem
[quote=Moment22x22|72682047]
Citat:
;oment 22 du är alltså lärare och det förvånar mig inte det minsta kan jag säga och ett problem i dagens Sverige är den indoktrinering som pågår i bla skolan och du ser inte själv hur hjärntvättad du är. Det är skillnad på män och kvinnor och att sträva efter jämlikhet att alla skall se likadana ut är en naiv feministisk villfarelse. Prova att sminka dig och rör dig elegant och se vad som händer ? Jag kan säga att jag personligen aldrig ens skulle titta på en kvinna som klär sig som en man och saknar smink. Det tyder på att kvinnan saknar insikt och bildning för mig. Sminka sig för män på stan ? det är sandlådenivå eller skolnivå att säga som du gör! Nej kvinnan måste se skillnad på män och kvinnor och använda och framhäva sina respektive styrkor. Kvinnan gör det otroligt mycket svårare för sig själv genom att tänka och agera som du men frågan är om du någonsin kommer att fatta det ![/QUOTE

Jag är en individualist. Inte med i något fack, uppbär inte ett enda bidrag. Har aldrig röstat på annat än Moderaterna. Sminkar mig dagligen med måtta. Alltid vårdat mitt utseende. Nämner aldrig varesig feminism eller "hen" i skolan. Är lärare i matematik och NO. Avskyr flum. Jag har även välsignats med en mycket god självkänsla, varför jag aldrig kommer att förstå resonemanget att en människas värde på jorden sitter i hur denna uppfattas av andra.

Så med detta sagt, du kan ta din påhittade historia i inlägget ovan och köra upp där solen aldrig skiner
Tyvärr har du fel
Citera
2020-08-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Såå?? du tror alltså att världens alla "strävanden efter jämlikhet" handlar om att försöka se likadana ut?
Humor.

Och kanske är det du som har din skalle totalt felmonterad, om du sitter och inbillar dig att användandet av smink plötsligt skulle göra någon bildad...eller insiktsfull?

Det är du som behöver fatta ett och annat här inte Moment 22.
Hmm..tror inte jag har fel tyvärr... ja det är inte konstigt det ser ut som det gör när det finns personer här som resonerar som du och moment 22.
Citera
2020-08-23, 07:49
Medlem
Jag förstår att det är provocerande att jag berättar sanningar som strider mot den sk verkligheten men öppna era sinnen säger jag bara och ingenting är uppdiktat jag garanterar det.
Citera
2020-08-23, 07:50
Medlem
Min poäng är att kvinnor i Sverige förstör för sig själva och jag tycker det är synd.
Citera
2020-08-23, 07:52
Medlem
Ta bort ordet "hen" också aldrig hört något så sinnessjukt ord faktiskt.
Citera
2020-08-23, 07:53
Medlem
Jag har varit med svenska kvinnor och utländska kvinnor jag vet vad jag pratar om. De utländska jag varit med hade alla universitetsutbildningar och pratade 4-5 språk flytande bland annat och de var alla otroligt snygga o eleganta.
Citera
2020-08-23, 07:55
Medlem
Citat:
Hmm..tror inte jag har fel tyvärr... ja det är inte konstigt det ser ut som det gör när det finns personer här som resonerar som du och moment 22.
En av Sveriges mer bildade kivnnor är Lena Andersson. Hon använder inte smink ( vad jag vet) och klär sig gärna i tweedkavaj. Tror heller inte hon anstränger sig ett endaste skit med att "röra sig elegant" tror faktiskt hon tycker sig ha viktigare saker att tänka på än detta.

Liksom ett vansinnigt bättre signal på att någon faktiskt är bildad och har insikter, att de inte sminkar sig, än att de gör det OM man nu överhuvudtaget känner sig tvingad att tolka smink hit eller dit.
Citera
2020-08-23, 07:55
Medlem
Min uppmaning är att de svenska kvinnorna borde ta efter så skulle de alla få det mycket bättre. Familjetänket är det viktigaste och det som håller i längden.
Citera
2020-08-23, 07:57
Medlem
Moment 22, en människa uppfattas alltid av andra ! vart vill du komma med det egentligen ?
Citera
2020-08-23, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En av Sveriges mer bildade kivnnor är Lena Andersson. Hon använder inte smink ( vad jag vet) och klär sig gärna i tweedkavaj. Tror heller inte hon anstränger sig ett endaste skit med att "röra sig elegant" tror faktiskt hon tycker sig ha viktigare saker att tänka på än detta.

Liksom ett vansinnigt bättre signal på att någon faktiskt är bildad och har insikter, att de inte sminkar sig, än att de gör det OM man nu överhuvudtaget känner sig tvingad att tolka smink hit eller dit.
Bildat i vad ? skulle inte ens se på henne!
Citera
2020-08-23, 07:58
Medlem
Citat:
Min poäng är att kvinnor i Sverige förstör för sig själva och jag tycker det är synd.
Varför det?

Nordiska kvinnor är bland de lyckligaste i världen, de lever också i ett av världens mer välfungerande samhällen, speciellt så för kvinnor.
De har möjligheter, de har rättigheter, de har frihet välja sitt liv.

Så exakt!! tycker du att svenska kivnnor har "förstört det för sig"?

Tror du seriöst att någon uppfattar att "de förstört för sig", via att slippa förtryck och rena dumheter av din sort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in