Tidigare har det skrivits om att hon inte fick sin del av pengarna och var tvungen att låna av sina föräldrar för att köpa den nya bostaden.
Enligt bodelningsavtalet ska de upprätta en revers på 550 000.
Det är väl den summa SD inte kunde betala och blev skyldig HD.
Det framgår inte när den ska betalas.
Även ur ekonomisk synvinkel lever HD farligt nu när vi vet vad SD är kapabel till.
Den summa du uppger måste vara vad som finns kvar när man räknar av lånen från värdet på huset.
Lånen var på sammanlagt 2 360 000 kr.
Huset skulle i så fall vara värt ca 3 600 000.
Är det rimligt för ett hus i Örebro?
Enligt mrkoll.se är bostaden värd ca 2.2-2.9 miljoner. Överbelånad således. Känns det som. 98 kvadratmeter enligt samma länk och enligt bilderna i FUP inte direkt något sagoslott.
Det känns som att de båda har nån slags hållhake på varandra. Det har framkommit misstankar om konomiskt motiv. Känns som att det hade varit värt att gräva mer i detta.
Karaktärsmord nämnde Snoris. Jag tycker nog att LW har utsatts för ett än värre karaktärsmord om jag ska vara ärlig. Men min rädsla efter att ha läst kompletteringen är att det är mer av samma sort dvs indicier. Det hade nog behövts mer hårda bevis för hovrätten. Tyvärr.
"Citat" "I rubr mål är jag målsägandebiträde och ombud för Lena Wesströms föräldrar Gun och Lasse och hennes tre barnNoa, Ester och Aron.
Vi har fått del av underrättelsen, ab 6, om att hovrätten inte kommer kunna sätta ut målet till huvudförhandling före mars 2021 och målsägandena har reagerat mycket starkt på det beskedet. Målet gäller mordet på deras dotter/mor i maj 2018.
Förutom sorgen har de anhöriga sedan dess tvingats leva med en stor massmedial uppmärksamhet kring mordet och en mycket påfrestande och långdragen tingsrättsprocess som ledde till en friande dom och överklaganden.
De har nu en hovrättsprövning framför sig med alla de anspänningar den kommer innebära för dem.
De mår idag mycket dåligt.
Gun och Lasse är 80 respektive 81 år gamla, Lasse lider av fysisk ohälsa och väntar på
hjärtoperation.
Barnen är bosatta på samma gata som Stefan Davidsson, de kan därför inte undgå att se honom och
de har fått begränsa sina liv av rädsla för honom.
Yngsta sonen Aron, nu 14 år, är traumatiserad efter mordet och i bifogat intyg från hans psykoterapeut Lxvxsx Bxnxrfxlt beskrivs hur den utdragna rättsprocessen lett till att han tvingas leva kvar i traumatid vilket ökar risken för hans hälsa och utveckling och hämmar förutsättningar för en god läkning och återhämtning.
Mot bakgrund av vad som anförts ovan vädjas till hovrätten om att sätt ut målet till förhandling så snart som möjligt.
Med vänlig hälsning
Ester Andersson Zandvoort" "slut citat"
Hur kan en Advokat tro att detta skulle ge fallet Wesström förur?
Negligerar hon allvaret i dom brott som hon anser vara av mindre vikt än den sönderslarvade utredningen om mordet på Lena. Är dom söndertrasade anhöriga i Göta hovrätt övriga fall inte traumatiserade.
Vad jag vill komma till är att det vädjade brevet är avsett som empati till Lenas anhöriga och har ingen verklig förankring.
Kan det vara så att hennes sambo MT är kollega till UW och att brevet är kommet ur ett socialt tryck på advokaten.?
------------------- – Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförbandets stab finns i Örebro och arbetar för säker telekommunikation, berättar Marcus Trygg som står i montern.
I vilket fall är allför många poliser och andra inblandade ihopkletade med varandra att det så småningom behövs en extern grupp som tittar på varför mega-utredningen inte lyckats binda ett kriminellt blåbär tillika familjefar till mordet på Lena och istället som den hånfulla tråden nedlåta sig till karaktärsmord som vore det bevis.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-22 kl. 18:26.
Då är det så bra att du styr upp det så stiligt som bara du kan, Snor-Johan. Så att vi kommer tillbaka till det viktiga: Vem mördade LW? Varför vet vi nu tack vare ditt idoga postande: hon bad om det, hon spelade rysk roulett - vi får inte glömma att hon voltade med bilen 2011! - hon var allmänt vidrig och förtjänade att dö.
Men vem mördade henne? Vem ska få priset som 2018 års hjälte?
Så bra att du lägger in en brasklapp här så att inte tråden hemfaller åt hån.
Eller annat vidrigt.
Smutskastande eller så.
Kanske det vore på sin plats att förklarar vad uppgifter du avser istället för detta ständiga tjat och svepande formuleringar om smutskasting ?
Eftersom det är sanningen om Lena du tycker är smutsig så får du ta det med Åkl Hiding som tyckt det var viktigt att "smutsa" ner FUP med uppgifter som anses klargöra vad som förevarit mordet på Lena.
Hur kan en Advokat tro att detta skulle ge fallet Wesström förur?
Negligerar hon allvaret i dom brott som hon anser vara av mindre vikt än den sönderslarvade utredningen om mordet på Lena. Är dom söndertrasade anhöriga i Göta hovrätt övriga fall inte traumatiserade.
Vad jag vill komma till är att det vädjade brevet är avsett som empati till Lenas anhöriga och har ingen verklig förankring.
Kan det vara så att hennes sambo MT är kollega till UW och att brevet är kommet ur ett socialt tryck på advokaten.?
------------------- – Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförbandets stab finns i Örebro och arbetar för säker telekommunikation, berättar Marcus Trygg som står i montern.
I vilket fall är allför många poliser och andra inblandade ihopkletade med varandra att det så småningom behövs en extern grupp som tittar på varför mega-utredningen inte lyckats binda ett kriminellt blåbär tillika familjefar till mordet på Lena och istället som den hånfulla tråden nedlåta sig till karaktärsmord som vore det bevis.
Så porrpastor-snoris är i farten så fort SD ligger pyrt till, jag är inte förvånad.
Du påstår att utredningen inte lyckats binda SD till mordet, då har du önsketänkande eller lever i en alternativ verklighet.
Det finns flera avgörande bevis som binder SD till mordet. För det första hans dna på ringen, för det andra LWs blod på hans tvättmaskin.
Om man nu lägger till indicierna, med hot, övervakning och våld, lögner, ändrade uppgifter osv i hans förhör kan HR bara komma fram till en sak.
SD är skyldig till mordet på Lena och döms till livstidsfängelse.
Sedan får väl du gråta dig till sömns över saknaden av din idol och bäste vän.
Enligt mrkoll.se är bostaden värd ca 2.2-2.9 miljoner. Överbelånad således. Känns det som. 98 kvadratmeter enligt samma länk och enligt bilderna i FUP inte direkt något sagoslott.
Det känns som att de båda har nån slags hållhake på varandra. Det har framkommit misstankar om konomiskt motiv. Känns som att det hade varit värt att gräva mer i detta.
Karaktärsmord nämnde Snoris. Jag tycker nog att LW har utsatts för ett än värre karaktärsmord om jag ska vara ärlig. Men min rädsla efter att ha läst kompletteringen är att det är mer av samma sort dvs indicier. Det hade nog behövts mer hårda bevis för hovrätten. Tyvärr.
Jag undrar över hur mrkoll får sina uppgifter. Jag utgick från att det var taxeringsvärdet, men när jag kollade vår bostad låg mrkolls uppgift på värdet långt över marknadsvärdet. Jag vet ju vad grannarnas villor sålts för.
Jag håller med dig det övriga du skriver.
Karaktärsmord som Snoris tycker att SD är utsatt för känns märklig eftersom Snoris driver ett eget karaktärsmord på mordoffret som är långt värre än det som SD är utsatt för.
Jag tycker att @ Stefan Davidsson sa det så bra; att det är läskigt hur bra
Hur vi alla värderar det som har hänt (fakta) är väldigt olika. Dels har vi olika värderingar, men dels uppfattar vi orsakerna till det som har hänt också olika. På det viset ser vi olika på den fakta som finns.
Att Snoris (och några andra såsom Glorian) kallar Lena för vissa saker, tar upp saker till ytan och kallar det fakta och sanning, det är deras "sanning". Det är INTE fakta.
Ett exempel:
Fakta:
Lenas föräldrar kom under några år regelbundet som barnvakt åt Lenas barn. Det skedde varannan vecka.
Hur vi i tråden tolkar detta barnvaktande är vitt skilt åt.
Sanningen är ju att de är barnvakter.
Sanningen är inte Snoris eller Glorians tolkningav barnvaktandet.
De ser ett utnyttjande av föräldrarna. Det är inte fakta. Det har vi inga uppgifter om. Det är en tolkning.
Jag ser morföräldrar som stöttar sin dotter och sina barnbarn. Morföräldrar som vill vara med sina barnbarn samtidigt som de hjälper sin ensamstående dotter. Det är inte heller fakta. Det är också en tolkning.
Vad gäller det ekonomiska motivet, så tänker jag att det blev en dyr skilsmässa för SD. Delat boende är ju en merkostnad. Han får skulder till Hanna samtidigt som hans egna lånekostnader ökar, men inkomsten är densamma.
Den ekonomiska biten är en del i det hela misstänker jag.
Lena hade en ganska tydlig bild av hur hon trodde att SD tänkte. Mr Nice kallade hon honom. HD och han måste var perfekta.
Jag håller med dig även om att de nya kompletteringarna är indicier. Det verkar vara indicier som stärker de tidigare indicierna. Tyvärr inga hårda bevis som jag hoppades på. Jag önskade att de hade skickat teknisk bevisning för analys till experter.
Men lite glädjande:
"Sakkunnigutlåtande från NFC (tilläggsprotokoll 6 sid 140-147) utvisande att
även de återstående blodspår från brottsplatsen som undersökts efter
förhandlingen i tingsrätten kommer från Lena Wesström själv till styrkande av
att ingen alternativ gärningsman finns."
Det känns ändå ganska bra att det finns nya indicier som stärker de gamla.
/.../ Med tanke på att det är flera sådana indicier som pekar på SD, vilken inte har träffat Lena ens samma dag är det märkligt att det inte finns ett enda sådant DNA bevis från någon annan.
De ev. DNA-bevisen (ett par blodbestänkta skor, t.ex.) kan ju ha försvunnit med en okänd gm. - Ringen kan ha lagts på ett ställe i LW:s bostad där MGM:s DNA tidigare avsatts (ev. tillsammans med flera andra personers DNA). - Härutöver bör man ge akt på vilka antaganden som labbet i Nederländerna utgick från. - Man erhöll till att börja med en blandad DNA-profil från minst två personer, dvs fler personer ej uteslutet. LW:s DNA-profil matchade den blandade profilen, och MGM ansågs ha kunnat bidra med sitt DNA. Härefter görs antagandet att bomullstoppen innehåller DNA från två (och endast två) orelaterade personer och att en av dessa är LW. Sedan görs utvärderingen på grundval av två påståenden: att provet innehåller DNA från LW och MGM resp. från LW och en slumpmässig okänd person. - Hade man i stället laborerat med LW:s, MGM:s och en tredje (och fjärde) individs profil hade bevisvärdet sett annorlunda ut.
22 okt 2017 provar MGM ett par nya skor och skickar bild till LW; A164, s. 93 (Haglöfs blå New Balance, inköpta 170727, har tagits av till förmån för ett par svarta hikingskor som ser ut att kunna vara de som sedan användes den 10 maj 2018 på Ä-ö, dvs Haglöfs Vision GT men).
Som TR skriver, eftersom inget har bevisats, så är det honom fritt att både ljuga och de behöver inte ta ställning till de underligheter som framkommit.
Om HR tar en annan ställning till bevisningen (med den ev nya) vet vi inte ännu, då kan SD behöva kunna förklara sig på vissa frågor.
Du tror han skulle få svårigheter med det, eller..?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ska jag tolka dig som att du varken tror på fällande dom i HR och att SD är skyldig?
Eller argumenterar du enbart ur ett juridiskt perspektiv?
Argumenterar som MGM: Vad jag får, eller vad jag tror är helt ointressant; det gäller att veta, dvs försöka syna de olika indicierna objektivt.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att om det enbart var det som pekade mot mgm, då kunde det kanske se ut som att de tekniska bevisen enbart handlade om deras frekventa samvaro. Men även då, skulle man kunna tycka att det var besvärande. Men tillsammans med de tidigare hoten och motivet (mm) så blir det för mig ganska allvarligt.
För åklagaren är blodet på tvättmaskinen det tyngsta beviset. För min del anser jag att inloggningarna pekar mot SD. Men det ska bevisas, iaf på något sätt visa att det inte har gjorts av någon annan. Suck.
Ja, det måste bevisas utom rimligt tvivel - och även om man själv tror eller är övertygad om något, bör man söka slå hål på sina egna argument.
Och apropå alternativ gm; vart tog den här göteborgaren vägen; tydligen lika aktuell 2014 som 2018:
A150,s. 141ff:
151106
L: Men nu ska du få höra: Nån hörde av sig ikväll
Nån jag inte känner
J: Va? Please inte från Gbg ... haha
L: HAHAHA
Nädå, kommer INTE acceptera nån okänd
/.../
L: Göteborg: Idiot (han har förresten hört av sig igen)
151107 L: Han är jättetrevlig. Men undrar om han är lite för charmad?
J: Hmm ... bara inte som Gbg...
/.../
s.208:
J: Personen som omnämns som "nån från Göteborg" fick L kontakt med -14 via nätet. De träffades aldrig men han blev väldigt fascinerad av henne och blev som besatt. Både J och L tyckte att han kändes obehaglig. J har inte hört Lena prata om mannen sedan kontakten avslutades under -14.
A371:
180402 kl. 0:44
L: svarar inte när K hör av sig
L: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig
/.../
L: Slutat träffa R-a från förra jobbet som jag då och då umgåtts med
L: Slutat träffa R-d från förra jobbet som jag då och då umgåtts med
L: vem mer? vem har jga glömt?
00:45
L: jag är fullständigt galen!
L: just ja! S såklart
L: otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då
L: visar då och då mina sämsta sidor, han triggar fram det
01:18
L: Glömde förresten J förut.
"Sakkunnigutlåtande från NFC (tilläggsprotokoll 6 sid 140-147) utvisande att
även de återstående blodspår från brottsplatsen som undersökts efter
förhandlingen i tingsrätten kommer från Lena Wesström själv till styrkande av
att ingen alternativ gärningsman finns."
Det känns ändå ganska bra att det finns nya indicier som stärker de gamla.
Jag läste ditt inlägg lite slarvigt först, och trodde att den glada nyheten var att NFC äntligen hade kunnat påvisa blod från LW hemma hos SD. Det hade ju i så fall varit en riktig kioskvältare.
Men angående det du egentligen skriver, hur har man kunnat tolka det faktum att blodet på fyndplatsen kommer från LW själv som att gärningsmannen då måste vara SD? Kan du länka till dokumentet du citerar?
Senast redigerad av Draifos 2020-08-22 kl. 23:16.
Så porrpastor-snoris är i farten så fort SD ligger pyrt till, jag är inte förvånad.
Du påstår att utredningen inte lyckats binda SD till mordet, då har du önsketänkande eller lever i en alternativ verklighet.
Det finns flera avgörande bevis som binder SD till mordet. För det första hans dna på ringen, för det andra LWs blod på hans tvättmaskin.
Om man nu lägger till indicierna, med hot, övervakning och våld, lögner, ändrade uppgifter osv i hans förhör kan HR bara komma fram till en sak.
Det är ingenting jag påstår jag vet att ingenting kunnat binda honom vid mordet på Wesström och att han av den anledningen är på fri fot.
Det är lite svårt att ta in logiken i det om man styrs av en inkompetent föreställning om saker och tings beskaffenhet.
Björn Lindén gav Åkl bakläxa och tyvärr syns ingen lärdom dragits av det i kompletteringen som väl snällt kan kallas lite mer av samma tomma tunnor igen.
Denna gång ska skvaller om hur hemsk han var mot sin fru leda till en fällande dom.
Att MGM,s sperma på den djupt ornameterade ringen ska kunna tidsbestämmas till mordtillfället eftersom det finns bildbevis att Lena handdiskade är en bra beskriving om hur tafatt bevisläget är.
Intämmer med Leif GW att Tr,s dom var ovanligt välformulerad vilket vi emotser att även HovR,s frikännande blir..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-22 kl. 22:41.
Hej .
Hur kan en människa slå ihjäl en annan människa så illa som LW blev sönderslagen, utan att må skit efteråt, och utan att få så pass dåligt samvete och ångest över vad den gjort, så att den inte pallar att vara social överhuvudtaget ?
Hur kan en människa slå ihjäl en annan människa så illa som LW blev sönderslagen, utan att må skit efteråt, och utan att få så pass dåligt samvete och ångest över vad den gjort, så att den inte pallar att vara social överhuvudtaget ?
Om du tänker tanken att GM är någon som
seglar under radarn medan allt ljus är på SD så
kanske det är precis så den verklige mördaren
mår?
Om GM t.ex. är stalkern från Gbg så var han
säkert svartsjuk på SD och alla andra män
LW poserade med på sin GC-sida. Han bryr sig
säkert inte om ifall någon av dem får skulden
för vad han ev. har gjort.
Om du tänker tanken att GM är någon som
seglar under radarn medan allt ljus är på SD så
kanske det är precis så den verklige mördaren
mår?
Om GM t.ex. är stalkern från Gbg så var han
säkert svartsjuk på SD och alla andra män
LW poserade med på sin GC-sida. Han bryr sig
säkert inte om ifall någon av dem får skulden
för vad han ev. har gjort.
Ditt inlägg var inte skrivet till mig men svarar ändå.
Mycket intressant som du framfört i ditt inlägg.
Tror du att stalkern från Gbg möjligtvis kan vara huvamannen eller MVM ?
Jag tror också som du att någon var otroligt svartsjuk på SD och mördade LW just av den anledningen.
Du får mer än gärna utveckla detta lite mer om stalkern från Gbg. Jag tycker att detta är väldigt intressant.