2020-08-22, 14:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det krävs mycket starka bevis för att kunna dömas för mord inom en domstol. DNA på en ring räcker inte, blodspår på en tvättmaskin räcker inte och så vidare.

Poliserna och åklagarna har ju finkammat var enda liten vrå som finns i detta mordfallet gällande LW, och det har ägt rum nu under en mycket lång tid, och trots detta ihärdiga letandet har man inte lyckats finna något som binder SD till brottet, varför kan man undra?

Därför att det inte finns några bevis mot SD för att hen skulle ha med mordet att göra och därför övertygar det mig att SD är fullkomligt oskyldig till det hen pekats ut för.

Fick nog en våg av nedstämdhet igår, då jag joggade förbi min granne "mördarens hus" igen. Det verkar som han redan är ute från fängelset för gott efter att klarat sig undan dom för mord, men blev fälld för den lägre misstanken om brott mot griftefriden. Det gör mig så nedstämd, att man kan komma undan bara man ljuger och skaffar bort rätt del av kroppen.

Jag blev känslosam av att tänka på hur mycket lögner man kan sitta och dra i förhören allt eftersom bevisen tradas upp.

Först är det en version, men när det står klart att det finns vissa bevis då blir det en andra version, och en tredje och en fjärde...

I det här fallet, med mordet på Lena har mgm gått väldigt långt genom att helt fräckt raderat bevis mitt framför ögonen på polisen. Precis när han blir kallad till förhör. Och det får han göra helt ostraffat. Man baxnar....

I rätten blir det en helt ny version, helt anpassad till FUP som nu är läst i detalj.

I rätten gäller omedelbarhetsprincipen, så det blir ju denna "perfekta" anpassade historia som gäller.

Jag tycker ju att det är bra att vi har ett väldigt säkert rättssystem, med höga beviskrav. Men det sticker i ögonen att det är ok att kunna sitta och ljuga och förstöra bevis utan minsta straff.

För mig känns det som att det borde räknas som ett indicium. Ett tungt sådant.

Vi medborgare ska förstå att man inte kan såga isär en kropp, skaffa undan huvud osv för att undanröja bevis. Straffet för att skända en kropp medvetet och göra sig av med kroppsdelar borde vara så högt att det är närapå likvärdigt med att döda någon.

Straffet för att inte medverka i utredningen genom att undanhålla koder och skaffa undan/förstöra bevis borde också finnas med vid en dom när det har bevisats att det är medvetna beslut. I ett åtal borde detta räknas som ett indicium, att man sitter och anpassar historien på detta brutal vis när det gäller mord.
Citera
2020-08-22, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Länk till inlägg avseende bodelningsdokumenten
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack!
Du som verkar intresserad och kunnig inom ekonomiska frågor; låter inte bodelningslikviden låg? Hur räknas den ut?
Värdet på huset borde rimligen vara mer än 1.248272 kr (624 136 x 2) eller fattar jag fel?
Är det den summan som de har betalat av?
Men värdet på huset ökar med renoveringar och om SD säljer borde han kunna få mycket mer?
Citera
2020-08-22, 14:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej jag förstår inte heller det - men har fått uppfattningen genom FUP att SD levt lite över sina tillgångar. Kan det vara så att hon står kvar på hans lån och att hennes föräldrar lånat till hennes radhus? Att han inte haft råd att lösa ut henne?

Kanske han menar att HD ska köpa ut honom OM HAN flyttar ut och hon övertar villan?
Men HD borde redan ha köpt sin lägenhet tänker jag.
Citera
2020-08-22, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Docdroid fungerar bra att läsa online. Är det så att du önskar ladda ned kan du prova om det fungerar med Filedropper, men du kanske får varningar på vilken sida du än försöker ladda ned ifrån?

Kompletteringarna på Filedropper
http://www.filedropper.com/kompletteringgh

TACK!
Funkade!
Citera
2020-08-22, 14:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fick nog en våg av nedstämdhet igår, då jag joggade förbi min granne "mördarens hus" igen. Det verkar som han redan är ute från fängelset för gott efter att klarat sig undan dom för mord, men blev fälld för den lägre misstanken om brott mot griftefriden. Det gör mig så nedstämd, att man kan komma undan bara man ljuger och skaffar bort rätt del av kroppen.

Jag blev känslosam av att tänka på hur mycket lögner man kan sitta och dra i förhören allt eftersom bevisen tradas upp.

Först är det en version, men när det står klart att det finns vissa bevis då blir det en andra version, och en tredje och en fjärde...

I det här fallet, med mordet på Lena har mgm gått väldigt långt genom att helt fräckt raderat bevis mitt framför ögonen på polisen. Precis när han blir kallad till förhör. Och det får han göra helt ostraffat. Man baxnar....

I rätten blir det en helt ny version, helt anpassad till FUP som nu är läst i detalj.

I rätten gäller omedelbarhetsprincipen, så det blir ju denna "perfekta" anpassade historia som gäller.

Jag tycker ju att det är bra att vi har ett väldigt säkert rättssystem, med höga beviskrav. Men det sticker i ögonen att det är ok att kunna sitta och ljuga och förstöra bevis utan minsta straff.

För mig känns det som att det borde räknas som ett indicium. Ett tungt sådant.

Vi medborgare ska förstå att man inte kan såga isär en kropp, skaffa undan huvud osv för att undanröja bevis. Straffet för att skända en kropp medvetet och göra sig av med kroppsdelar borde vara så högt att det är närapå likvärdigt med att döda någon.

Straffet för att inte medverka i utredningen genom att undanhålla koder och skaffa undan/förstöra bevis borde också finnas med vid en dom när det har bevisats att det är medvetna beslut. I ett åtal borde detta räknas som ett indicium, att man sitter och anpassar historien på detta brutal vis när det gäller mord.

SD resonerar logiskt, enligt sej själv, när han inte vill hjälpa till.
Han ”vet” att han inte har nåt med mordet att skaffa, alltså är det irrelevant det han berättar, utelämnar, ljuger om, friserar.

I början, när han hörs upplysningsvis, ljuger han för att han är rädd för att uppgifterna ska bli offentliga. Och hur rätt hade han inte där! Och hur fel tänkte han inte! Så mycket bättre dager han skulle ha hamnat i om han sagt sanningen direkt, och inte låtsats som att hans relation med LW var slut sen länge, för att nu bara nämna något.

När han sedan hörs som misstänkt ”måste” han inte tala sanning och/eller hjälpa till. Han anser då, eftersom han är extremt långsint och tycker att polisen inte tagit emot hans tidigare erbjudanden om ”hjälp”, att polisen får sköta utredningen själva. Jag tycker att det är en logisk kullerbytta, för hur lätt är det för polisen att utreda om inte alla fakta kommer fram?

Enligt SD sätt att resonera räcker det typ om mördaren erkänner. Och visst, så är det ju. I teorin men verkligen inte i praktiken. Ju fler som ljuger desto svårare blir det att utreda.

Angående det svenska rättsväsendet i allmänhet så finns det så mycket som sticker i ögonen på gemene man.
Hånflinande GM som kommer undan på teknikaliteter är bara toppen på isberget tror jag.

Det blir såna konsekvenser av varje brott - en som får leva med att ens granne är odömd mördare men dömd för brott mot griftefriden är en sån konsekvens. Och det påverkar säkert varje dag! Sånt går inte att mäta men borde ändå på nåt sätt kunna vägas in i en rättsstat. Fasansfullt!
Citera
2020-08-22, 15:12
Medlem
Honan6s avatar
Sammanfattning
Den 45-åriga 3-barnsmamman Lena Wesström (LW) mördades en sen kväll måndagen 14 maj -18 med ett hårt tillhygge. Obduktionen visade att hon bragts om livet med minst 17 slag mot huvudet och ansiktet. Spåren visade att platsen hon hittades på var mordplatsen. Tillhygget är fortfarande inte funnet.

LW anmäldes som försvunnen av närstående tidig morgon 15 maj då de skulle fira yngste sonens 12-årsdag. Hon var borta och dörren stod på glänt. Hennes plånbok och nycklar var kvar i bostaden, men hennes mest använda mobil saknades och den är fortfarande inte hittad. Hon hade satt på sig ett par snörskor och en fleecejacka med tumgrepp. Hennes mobil hade pingats i närområdet, men ändå blev hon inte hittad förrän under lördagseftermiddagen 19 maj. Det var privatpersoner som upptäckte att det låg en kropp i ett buskage bakom ett bullerplank vid E20/18. Fyndplatsen ligger endast drygt hundratalet meter från Lenas bostad.

Redan 15 maj misstänktes Stefa*n Davidss*n (SD) som haft en hemlig relation med LW under flera års tid samtidigt som han var gift. Han anhölls misstänkt för människorov några timmar den 15 maj.
Under tiden förhör hölls skickades en manlig tekniker till den misstänktes hem för att utföra teknisk undersökning. Han "kände" att något var fel och önskade en utökad undersökning, men jouråklagaren Ma*ts Be*rg avblåste vidare undersökning. Samtidigt släpptes den misstänkte och han var fri att åka på en planerad resa till USA med kvinnan som han just då låg i skilsmässa med. De fick dock vända åter mot Sverige när de inte blev insläppta i USA. Under tiden hade hans hem spärrats av och bilen beslagtagits från Arlandas långtidsparkering. Paret blev hämtade av den misstänktes svärfar SOA och de åkte till dennes sommarbostad i F*olketorp, Odensbacken.

Den 29 maj anhölls han igen och utredningshäktades den 1 juni som Skäligen misstänkt för mord. Åklagaren ansåg att det fanns Sannolika Skäl, men Tingsrätten höll inte med och han släpptes på fri fot den 8 juni -18.

SD har hela tiden, utåt sett, uppträtt ungefär som att ingenting har hänt, fortsatt arbeta och dykt upp i olika evenemangssammanhang. Han har i förhör uppgett att han många gånger har varit på den "riktiga" platsen där LW hittades istället för vid den upprättade minnesplatsen. Han har även tagit på sig ansvar för att laga den yngsta sonens geocache på hans födelsedag och tillika årsdagen för upptäckten av sin mammas försvinnande. Något som sannolikt inte upplevs som välkommet av pojken och övriga anhöriga.

Efter 15 månaders utredning anhölls SD igen en tidig morgon 27 augusti -19 och häktades tre dagar senare. Hans tidigare hustru HD anhölls också som Skäligen misstänkt för delaktighet och utredningshäktades. Hon släpptes sen på fri fot som fortsatt misstänkt, men avskrevs från misstankar under december -19. Den häktade mannen satt fortsatt häktad fram till åtalet väcktes 14 februari -20 och under rättegången (26 februari till 8 april). Han skulle då kvarstanna i häkte i avvaktan på domen som skulle kungöras den 6 maj -20. Den 15 april meddelades det att mannen hade släppts på fri fot. Det blev en fingervisning om att domslutet skulle bli friande.

Åklagaren menar att det är bevisat att den misstänkte är skyldig, medan Tingsrätten menade att det i bevisningen "finns luckor" att den är "inte tillräckligt robust" och "att direkt bevisning saknas". Trots att det finns en del besvärande för den åtalade kan han inte knytas direkt till mordet och man kan då inte utesluta att en annan person har gjort gärningen.

Den till slut eniga rätten menade att de efter överläggningar inte hade något annat val än att ogilla åtalet.

Åklagaren överklagar domen
Pressmeddelande från åklagaren 18 maj -20:

Åklagaren har i dag överklagat den friande domen i det så kallade Hjärstamordet som begicks i Örebro den 14–15 maj 2018.
Åklagaren har begärt att hovrätten ändrar tingsrättens dom och dömer den åtalade personen för mord och bestämmer påföljden till fängelse på livstid eller i 18 år.

- Vi har läst domen noggrant, men i slutänden var det ett enkelt beslut att överklaga. Vi anser att det utifrån den bevisning som lagts fram är ställt utom rimligt tvivel att den åtalade personen dödade kvinnan, säger kammaråklagare Åsa Hiding.

Åklagaren har begärt anstånd till den 17 juni 2020 med att inkomma med kompletterande bevisuppgift, eftersom förundersökningen i vissa avseenden kommer att kompletteras.

- Vi kompletterar förundersökningen i vissa avseenden. Det går alltid att bli tydligare, säger kammaråklagare Therese Johansson.

Åkl. bedömer 21 dgr tidsåtgång och föreslog start i september -20.
--------
HR meddelar att man har ingen möjlighet att ta upp huvudförhandlingen förrän mars -21.
--------
Åklagaren begärde anstånd med Kompletteringarna och beviljades detta till 10 juli. Den 6 juli lämnades ett tilläggsprotokoll på ca 150 sidor till försvaret. Utöver detta ska tillkomma en digital sekvens som ska lämnas till hovrätten vid huvudförhandlingen. ÅH säger till pressen att hon förväntar att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som då hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade anstånd till 21/8.

Åklagarens Kompletteringar till Göta Hovrätt B 1752-20 Aktbil. 16-17 (läs online och/eller ladda ned)
https://docdro.id/gFExEEE

Intressant i detta är att den misstänktes dåvarande hustru (HD) hade en utomäktenskaplig relation med en man (JS) som efter att ha hörts i rättegången kände att viktig information hade missats (se pdf sida 40). Det handlar bl a om att HD upptäckte att SD upprepande gjorde intrång i hennes mailkonto. Hon skaffade därför ett nytt. Enligt henne hade SD först förnekat och senare erkänt när hon visat upp skärmdumpar med bevis. HD misstänkte även att SD hade riggat deras gemensamma bil med avlyssning. Detta kontrollbeteende och misstankar om avlyssning är också något som LW trodde sig vara utsatt för och det bekräftas till viss del av SD i hans chatter med LW.

Åklagarens överklagan:
https://www.docdroid.net/La10xw1/2705overklagan-pdf

Det friande Domslutet presenterades i Örebro Tingsrätt 6/5 -20
http://www.docdroid.net/84kSbmc/oreb...on-expedie-pdf

Stämningsansökan 14/2 -20 - läs online och/eller ladda ned
https://docdro.id/xCp0Fwi

Medlemmen Nonada hade ett dokumentmoln med FUP och Ljudfiler från Rättegången (det fanns även ljud och filmer på misstänkt och offret innan mordet). Tyvärr, har gränsen för antal nedladdningar nåtts och molnet är inte längre fungerande.

Medlemmen T34Panzer har samlat länkar till FUP-dokumenten som är sökbara pdf:er.
Länk: http://www.flashback.org/sp70410739?...tmpov9cETxxI1A

Länk till ett inlägg av T34Panzer där man kan se bilder från FUP
http://www.flashback.org/sp70357284?...lf3luyZrxuJGBA
Lenas anmälan om trakasseri från SD november -16
Förhör 1 – 3 med SD
Soc.anmälningar om barn i fara bl a
Åklagardirektiv till utredarna
Messengerkonversationer
Telegramchattar
Föremål anträffat på mordplatsen
Avslutningsvis en Chatt mellan HD och JS (står angivet som SD, men är konversation med JS/S*illen)

Axplock av Ljudupptagningar i TR - lyssna direkt online

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

HD om svek, otroheten, flytt, skilsmässan "äktenskapet var redan över"
https://vocaroo.com/oQWlgDoAPyO

HD om sexet överallt
https://vocaroo.com/92bKirFZZbz

JG om hans samtal med SD angående hans tankar om att hjälpa HD dö
https://vocaroo.com/5RrSZiUEd01

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

SD:s skrivelse till Tingsrätten (jag har lagt in några kommentarer)
http://www.docdroid.net/sQelk72/brev...gen-pdf#page=2

Exempel på hur den misstänkte gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

På Youtube fanns ljudupptagningar från Rättegången i 46 avsnitt. Dessa är nu "privata". Varför är oklart. I ett av avsnitten vittnar offrets äldsta son om när de upptäckte att mamma var borta, han sa:

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan"

Tidigare sammanfattning om fallet innan rättegången inleddes (senast uppdaterad 20/2) - läs online och/eller ladda ned
https://docdro.id/A4V1hJc

För nytillkomna som varken vet vem den mördade eller den huvudmisstänkte är, så finns info på sid 23-25

Geocaching upptar en stor del av de inblandades liv och det finns en ofantlig mängd med bilder och text från de personer som figurerat i utredningen på deras GC-konton som ger en fingervisning om personligheterna.

Sid 2 finns länk till offrets GC-sida
Sid 6 länk till den misstänktes sida
Sid 7 länk till den tidigare medmisstänkta sida
Sid 8 länk till kompisen JG:s sida
Citera
2020-08-22, 15:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag funderar på uppgiften att HD's föräldrar skulle ta ett lån på 1 miljon - är det så att de tagit över SD's lån? För rimligtvis borde han köpt ut henne ur huset? Eller blev det med förlust vid skilsmässan?

När man läser igenom de nya texterna så känns det som att det lika gärna kunde varit HD som blev mördad. Jag tror att anledningen att hon kom undan var att hon var mindre besvärlig, att de hade barn ihop, och att hennes föräldrar i viss mån låter honom leva ett gott liv i huset? Dock finns det nog en ganska tydlig risk att om hon går emot honom stryker hon med. Om det nu inte är så att hon också har en hållhake på honom?

Tyvärr känns det lite som att den nya informationen är mer av samma dvs inte något som med klarhet kommer att göra att han åker fast. Det är i allafall känslan jag har.
Tidigare har det skrivits om att hon inte fick sin del av pengarna och var tvungen att låna av sina föräldrar för att köpa den nya bostaden.
Enligt bodelningsavtalet ska de upprätta en revers på 550 000.
Det är väl den summa SD inte kunde betala och blev skyldig HD.
Det framgår inte när den ska betalas.
Även ur ekonomisk synvinkel lever HD farligt nu när vi vet vad SD är kapabel till.
Citat:
Tack!
Du som verkar intresserad och kunnig inom ekonomiska frågor; låter inte bodelningslikviden låg? Hur räknas den ut?
Värdet på huset borde rimligen vara mer än 1.248272 kr (624 136 x 2) eller fattar jag fel?
Men värdet på huset ökar med renoveringar och om SD säljer borde han kunna få mycket mer?
Den summa du uppger måste vara vad som finns kvar när man räknar av lånen från värdet på huset.
Lånen var på sammanlagt 2 360 000 kr.
Huset skulle i så fall vara värt ca 3 600 000.
Är det rimligt för ett hus i Örebro?
Citera
2020-08-22, 15:32
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Länk till inlägg avseende bodelningsdokumenten
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

"Betesvägen 14 B 703 60 Örebro" Fastighet Gullspångsälven 14 .. varför just där ?
Bodelningsavtal - Företaget,Familjen Davidssons

Kan Slussgatan vara nästa anhalt för "Byggherren" Davidsson.
Citera
2020-08-22, 15:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Tack!

Vad jag minns så har huset löpande renoverats bl a -10 då det gjordes någon slags ombyggnation. Huset var belånat till ca 2,3 miljoner och marknadsvärdet bör nog fortfarande ligga runt 3,5 miljoner. Han tog över lagfart och lånen. Det innebär väl att det är ett rimligt värde att han skulle lösa ut HD med hälften av ca 1,2 milj? Hösten -18 hade SD ca 550 tusen kvar att betala till HD. Det skulle vara intressant att veta hur det gått med den biten.
Citera
2020-08-22, 15:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kanske han menar att HD ska köpa ut honom OM HAN flyttar ut och hon övertar villan?
Men HD borde redan ha köpt sin lägenhet tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Från: Hanna Davidsson <systerhax Skickat: den 11 februari 2018 20:52
Till: Jonas S
Ämne: Ensam och vilsen
Hej,
hemma från promenaden. Det var skönt att komma ut en stund. Finns så många tankar. Om allt och ingenting.
Tror att det var bra för S att bli själv en stund. När jag kom hem sa han att jag behövde få mina föräldrar att ställa upp med lån på 1 miljon för då skulle jag kunna bo kvar.
Sen har vi ätit tillsammans med barnen. De har inte sagt något mer utan är nöjda i stunden. Efter maten pratade S och jag igen och hoppet finns kvar. Tror att vissa saker har sjunkit in hos honom. Inte lika passiv och kall utan förstår att han har en del i det hela och att han kan vara med och påverka. Vet inte om jag bara lurar mig själv eller om det faktiskt fanns något i det han sa. Vet inte. Är verkligen på min vakt och väger allt han säger. Varför ska det vara så svårt?
Kommer inte messa något ikväll. Ska se om vi kan prata något mer. Imorgon är tanken att jag jobbar dag. Är inte helt säker på att det kommer att gå men kommer åka dit iallafall.
Jag tycker så mycket om dig. Du är värdefull för mig. Du ger mig styrka att orka vidare. Vet inte var det kommer att sluta och det vet du om ändå ger du mig så mycket. Du är en underbar vän. Vill vara i din famn och känna din värme.
KRAMAR

Citat:
Från: Hanna Davidsson Skickat: den 22 februari 2018 09:50
Till: Jonas S
Ämne: SV: God morgon
Vilket fint mail. Tack för att du delar.
Jag behöver dig nu. Ångesten har gripit tag i mig och jag mår kass. Vill inte gå på visning i em. Vill bara lägga mig ner och gråta. Det är fruktansvärt. Försöker tänka positivt men det finns inget. Det är bara tomt. Ska ringa mamma och se om hon vill äta med tjejerna och mig. Behövde bara dela med någon.
Kram

Tydligen hade hon inte köpt lägenheten än när
SD tyckte att hon skulle låna 1 miljon.
Jag tror att han menade att han skulle flytta
och att HD skulle köpa ut honom.

Stackars HD.
Citera
2020-08-22, 15:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Från: Hanna Davidsson
Skickat: den 7 februari 2018 10:48
Till: jonas Ämne: Lång frukost
...
Jag säger att det jag vill ha är trygghet och att jag vill känna mig älskad och uppskattad. Om han kan ge mig det måste han visa det. Varav han säger att han inte kan ge mig trygghet efter det han gjort. Jag menar att han kan visa det med saker han gör nu. Inte ändra det gamla. Men återkommer till att det är mitt beslut. En del av mig är inte villig att ge upp. Vill komma närmare varandra. Det finns stunder när jag känner mig älskad och uppskattad.

Stackars HD. Det är väl det minsta hon ska
kunna begära av sin make?
Inga orimliga krav.
Citera
2020-08-22, 16:13
Medlem
Honan6s avatar
Jag kan inte skaka av mig känslan av att SD utgör en allvarlig fara för HD och döttrarna oavsett om hon skulle gifta om sig med honom. FUP och relationen med JS har avslöjat att hon är minst lika bra på att skådespela som SD. Han vet nu att hon kan göra precis det han gjorde mot henne i åratal. Deras relation är förgiftad för evigt, SD:s sociala status och eventuella förtroende är sen FUP helt förbrukat i kretsarna runt honom.

SD är i underläge och det är då han kan bli farlig.
Pappa SOA och JG som så uppenbart skyddade SD bör omgående berätta det de eventuellt har undanhållit i förhören och i rättegången.

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in