Vet att det inte finns några Sirius fans i tråden.
Men måste bara säga att jag är så himla glad för Stefano Vecchia och hans säsong iår <3
Vilken spelare!
Jag minns han när han var 10 bast. Uppvuxen i gamla Råsunda så plockades han upp av BP
mitt framför näsan på Leif Karlsson och AIK (som inte ville elitsatsa ungt).
Han spelade i det berömda 94'a laget som tränades av Tobias Ackerman (numera AIK) och som hade Augstinsson, Une Larsson och Tibbling.
Tyvärr har ju Sverige evigt svårt med att premiera unga snabba små tekniker (blir bättre hela tiden).
Senare i karriären så hade Steffo hade dock jävligt svårt med steget till 11 manna han sattes som ytterback. Valde till och med att sluta med elitsatsningen ett tag. Stor kontrast till Tibbling som dominerade i tonnåren sin storlek till trots och såldes till Diffen för belopp i miljonklassen samt Augstinsson som hela tiden haft en spikrak kurva tills han skadehelvete började.
Hörde att han även tight polare med Karlström (95'a).
Karlströms historia med BP är dock en helt annan han tillhörde ett sjumannalag i Bajen 95'or på den Casselborgska tiden. 95'or i Hammarby ville bli bäst i stan hade någon fanatisk föräldrartränare som hette Pontus och de clashade ganska mycket med klackidealet och att de började kunna slå de äldre kullorna och tjafsa alltid om träningstider.
Så efter mycket om och män så blev de lovade av BP
att alltid få träningstider i BP mest centralt liggande planer och flyttade sonika över hela 7mannalaget.
Så BP hade ett tag två "akademilag" inom 7 manna. BP 1 och BP 25.