2020-08-22, 19:26
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu får det fan hända något i IFK, skandal att spela oavgjort mot alla dom mindre lagen
10 oavgjorda är fan helt sanslöst. Återgå till ett rakare spel, skit i possesion-fotbollen
Eftersom ni redan har en titel i år så lär ni få dras med Poya några år till. Hade Serneke inte gjort ett så uselt resultat Q2 hade det nog ramlat in lite deg , men nu vete fan.
Citera
2020-08-22, 19:29
Medlem
MangoChutneys avatar
Satans gringårdare, kryp tillbaka under den sten ni kravlat fram från. Ni har ingen rätt att gnälla över en helt korrekt straff efter de helt matchavgörande och totalt felaktiga domslut ni fick med er i fjolårets matcher samt den fullständigt feldömda straff ni fick med er på GU i år.
Citera
2020-08-22, 19:32
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Poängtapp för grindiffen i toppstrid alltså.

Aldrig sett på maken till gråtande innan - ska man gnälla på domarinsatsen kan man ju i alla fall välja ett tillfälle när domarn dömer fel. Svårt som gårdare att invänta ett sådant tillfälle dock 😂

För övrigt helt sinnesjukt osympatiskt av difs tränare att lipa i media efteråt när de i båda mötena förra året fick med sig helt matchavgörande domslut som var helt felaktiga - plus den bedrövliga straffen på GU i år. Att vi får en straff som inte ens är regelvidrig är tydligen den värsta motgången de haft. Jävla tomtar
Det är den ju dock. Läs reglerna. Ingen har sagt något om att det är "den värsta motgången" pajas.

Så ingen ska någonsin ha rätt att gnälla på domaren för man haft med sig saker tidigare? Då kan ju domarna vara helt värdelösa och så får ingen kritisera någonting? Du säger ju emot dig själv när du själv gnäller över tidigare domarinsatser.

Edit: samma går att applicera på pajas nummer 2 i inlägget ovanför detta.
Citera
2020-08-22, 19:34
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Din önskan eller förhoppning slog in.

Ja

Förstår inte heller vad DIFare klagar över, klar straff om man frågar mig. Hade han dessutom inte stått där och täckt med armen hade skottet gått mot och möjligtvis in i mål. Billig straff? Nej. Tufft att tappa poäng när man är ett lag i toppstriden men man kan förfan se på det på ett någorlunda nyktert sätt. DIF var knappast överlägsna IFK idag.
Citera
2020-08-22, 19:41
Medlem
mikeymikeys avatar
Djurgården och Blåvitt håller mer eller mindre samma klass. Trots att Djurgården ligger trea och Blåvitt 4 poäng i från jumboplatsen. Skillnaden är att Djurgården har vunnit matcher, det har inte IFK. Det är egentligen bara Malmö och möjligtvis Norrköping som har någorlunda klass.

F.ö att sitta och lyssna på djurgårdare är som att lyssna på feminister.
Citera
2020-08-22, 19:42
Medlem
Hirvis avatar
Straffen var felaktig, det tycker jag verkligen och det tyckte kommentatorerna och krönikörerna också men med tanke på att vi ändå ledde med 2-1 så är det jag bär med mig mest en bitterhet mot prestationen.

Vad fan har hänt med Ring i år? Nog för att han inte är en världsspelare, men han spelar ju för fan superettan-fotboll det är löjligt.

Sen är hela grejen med allt vi ska ha fått med oss förra året ganska löjligt, det handlar om konsekvenser. Ingen minns en direkt feldömd straff mot Malmö eftersom den missades. Att folk då lägger fokus på en jävla hörna är helt jävla befängt. Men ja, som jag minns det borde IFK haft en straff mot oss. Men det är bra mycket värre med feldömda straffar än straffar som inte döms i mitt tycke. (Hellre fria än fälla) Jag tycker domarna i allsvenskan borde gå lite mer på den linjen. Det blir parodiskt mycket straffar.
Citera
2020-08-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja

Förstår inte heller vad DIFare klagar över, klar straff om man frågar mig. Hade han dessutom inte stått där och täckt med armen hade skottet gått mot och möjligtvis in i mål. Billig straff? Nej. Tufft att tappa poäng när man är ett lag i toppstriden men man kan förfan se på det på ett någorlunda nyktert sätt. DIF var knappast överlägsna IFK idag.
Ingen frågade dig, straffen är helt felaktig, men sådant jämnar ut sig i längden. Folk är väl besvikna över att ha åkt på ett kryss efter ett mål i röven i 87:e matchminuten mot ett bottenlag med allsvenskans sämsta tränare.

Jag är medveten om att IFK gbg har lag som är för bra för att ligga i botten på pappret, men med nuvarande tränare är de inte bättre än så. Trots att de har fått sinnesjukt många straffar i år ligger de farligt nära nedflyttning.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-08-22 kl. 19:48.
Citera
2020-08-22, 19:47
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Straffen var felaktig. Bollen söker armbågen och den sitter absolut kloss intill kroppen. Djurgårdaren gör verkligen allt han kan utöver att såga av armen.
Citera
2020-08-22, 19:54
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tack för ett kvalitetsinlägg L-illuminato, inte så vanligt!

Nej jag vet blir lätt att man anpassar sig till omgivningen.
Men jag minns att jag alltid höll på att munhuggas med Fabio Augusto (användaren inte spelaren) och andra för +10 år sedan när det begav sig och jag menande då visst att man visst kunde se talanger och potential tidigt utan att som de menande att det var helt slumpmässigt.

Nu har man i princip fått upprättelse då i princip hela generationen från 89-95 i Brommapojkarna har fått en 3-4 stycken per kull som har haft en lång karriär som proffs.
Då som har fallit bort kan egentligen sållas till
- Tidigt fysiskt utvecklade/åldersfuskande
- Extremt skadebenägna
Citera
2020-08-22, 20:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Blåvitts straff fram till 0-1 var felaktig. Att det ens diskuteras...
Citera
2020-08-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja

Alltså, i princip alla är överens om att straffen är felaktig så vet inte vem som ser situationen onyktert egentligen.

Förstår inte vad som är så svårt med att erkänna det. Har inte sett någon djurgårdare tycka att det är korrekt att döma straff till Holmberg heller på GU.
Senast redigerad av Adde1234 2020-08-22 kl. 20:13.
Citera
2020-08-22, 20:09
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Ingen frågade dig, straffen är helt felaktig, men sådant jämnar ut sig i längden. Folk är väl besvikna över att ha åkt på ett kryss efter ett mål i röven i 87:e matchminuten mot ett bottenlag med allsvenskans sämsta tränare.

Jag är medveten om att IFK gbg har lag som är för bra för att ligga i botten på pappret, men med nuvarande tränare är de inte bättre än så. Trots att de har fått sinnesjukt många straffar i år ligger de farligt nära nedflyttning.

Behöver jag bli tillfrågad för att få uttrycka mig? Det här är flashback. Det bör verkligen noteras hur jävla skämmiga DIFare är vid såna här händelser. 1 rättfärdigt domslut mot er och ni går på gråt-mode på forum, sociala-medier och tidningar. Även om nu straffen skulle vara helt jävla fel så tar det inte bort hur jävla tråkigt ni spelade. De första 45 skapade man absolut ingenting förutom 1 mål och var helt jämbördiga IFK.

Istället för att gnälla på Allsvenska domare borde fokus kanske vara på att fixa en sån mentaltränare eller vad det heter för DIFs patetiska ursäkt till insats mot Ferencvaros måste ha varit något av det värsta och mest rädda spel jag någonsin sett av ett svenskt lag i ett Europa-kval. Detta säger jag inte för att medvetet trampa DIFare på tårna men jag menar det helt ärligt, det är en ärlig undran. DIFs insats mot Ferencvaros var feg, patetisk och helt onödig. Man kunde lika gärna gått WO istället för att spela matchen så som kämparglöden lyste med sin frånvaro. Verkar som att vissa DIFare varit inne på samma spår, så fort man spelar mot ett grönvitt lag så får man psykbryt och förlorar.

Ingen har kommenterat det här än, men är det möjligt att guldjakten glider DIF ur händerna nu? Med tanke på CL-uttåget och den förfärliga uppvisningen man stod för så måste självförtroendet vara stukat?
Senast redigerad av OvissFramtid 2020-08-22 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in