2020-08-22, 17:16
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overvakaren
Hej.
Har läst att flera gallerior har den här metoden att sända ut ljud från 16.000 mhz upp till 20.000 mhz.
Min granne som spelar hög musik med balkongdörren öppen, behöver bli straffad. Min tanke är att hitta en loop som gör att han inte vill sitta på sin uteplats. Skulle detta funka tror ni, han är i 25- 30 års åldern.
Kan du inte spruta sån där fis sprej så det luktar satan?
Citera
2020-08-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kan du inte spruta sån där fis sprej så det luktar satan?
Man vill inte bli drabbad själv, jag hör inte själv så högt ljud
Citera
2020-08-22, 17:21
Medlem
Citat:
Hej.
Har läst att flera gallerior har den här metoden att sända ut ljud från 16.000 mhz upp till 20.000 mhz.
Min granne som spelar hög musik med balkongdörren öppen, behöver bli straffad. Min tanke är att hitta en loop som gör att han inte vill sitta på sin uteplats. Skulle detta funka tror ni, han är i 25- 30 års åldern.

br du hos akelius kan du göra som du vill och anklaga grannar falskt för man sjölv är kriminell.

tycker du ska skräpa ned på grannens balkong eller drämma så hårt i dörrar att det låter i hela trappan som japanska fd prostituerad och japanska psykfall/bidragfuskare gör. det fungerar hos akelius. ringer grannen in och klagar så säger du som akelius säger till hyresgäster: "att det är ord mot ord" då kan man som självlärd förvaltare fortsätta porrsurfa eller vad det är de som inte har riktiga meriter gör om dagarna.
Senast redigerad av socialfallet 2020-08-22 kl. 17:26.
Citera
2020-08-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Spela upp porrljud i stället.

// PoK
Räcker att öppna sovrumsfönstret, men det är inget straff haha
Citera
2020-08-22, 17:26
Medlem
Bonnatorps avatar
Du kan bjuda hem vänner och ha det jättetrevligt med fönstren öppna.

Om han verkligen är en så hemsk människa så kommer han tycka det är helt outhärdligt att ni har det roligt och är så snälla med varandra.
Om ni däremot inte har det så trevligt, ja då kan det hända att han sitter kvar bara för skadeglädjens skull.
Citera
2020-08-22, 17:27
Medlem
Skulle vilja ha en loop med ljud som jag själv inte hör, typ som gnagarskämmor som finns att köpa. Men de är för höga ljud för mänskliga örat...
Citera
2020-08-22, 17:28
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Hej.

Vad menar du med att Gallerior gör detta, i vilket syfte eller va?
Citera
2020-08-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp

Om han verkligen är en så hemsk människa så kommer han tycka det är helt outhärdligt att ni har det roligt och är så snälla med varandra.
Om ni däremot inte har det så trevligt, ja då kan det hända att han sitter kvar bara för skadeglädjens skull.

sådant kmmer bara de med låg iq på. ha kommer ju inte att sluta att spela bara för att du fake-skrattar ett par enskilda gånger. tycker att skräpa ned grannens balkng med typ glas eller matrester är en bättre idé. eller komma på lögner funkar också.
Citera
2020-08-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp

Det är hans musiksmak som inte passar mig, han är säkert jättetrevlig, men han lyssnar inte på mina klagomål.
Citera
2020-08-22, 17:30
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Vad menar du med att Gallerior gör detta, i vilket syfte eller va?

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mOzM2/kommun-jagade-bort-unga-med-ljudskramma

Citat:
Kommunala Göteborgslokaler satte upp en ljudskrämma i ett köpcentrum i Hjällbo för att få bort unga personer från platsen, skriver Göteborgs-Posten. Apparaten skickar ut ett högfrekvent, störande ljud som bara kan uppfattas av unga öron, så kallade Mosquito Buzzers.

Enligt fastighetsbolagets säkerhetschef, Bo Säljö, stör unga som samlas på platsen ordningen och skapar otrygghet.

// PoK
Citera
2020-08-22, 17:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hej.

Antar att du menar Hz och inte mhz..

Men tyvärr, redan som 16-åring sjunker det hörbara spektrumet ned till drygt 16000 hz. De enda du kommer att tortera med det ljudet är alla i området som är mellan 0-12 år.
Citera
2020-08-22, 17:32
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
// PoK

VM i smart drag där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto