Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Jag funderar på uppgiften att HD's föräldrar skulle ta ett lån på 1 miljon - är det så att de tagit över SD's lån? För rimligtvis borde han köpt ut henne ur huset? Eller blev det med förlust vid skilsmässan?
När man läser igenom de nya texterna så känns det som att det lika gärna kunde varit HD som blev mördad. Jag tror att anledningen att hon kom undan var att hon var mindre besvärlig, att de hade barn ihop, och att hennes föräldrar i viss mån låter honom leva ett gott liv i huset? Dock finns det nog en ganska tydlig risk att om hon går emot honom stryker hon med. Om det nu inte är så att hon också har en hållhake på honom?
Tyvärr känns det lite som att den nya informationen är mer av samma dvs inte något som med klarhet kommer att göra att han åker fast. Det är i allafall känslan jag har.
Jag blir inte klok på vad SD kan ha menat med:
"
[...]Tror att det var bra för S att bli själv en stund. När jag kom hem sa han att jag behövde få mina föräldrar att ställa upp med lån på 1 miljon för då skulle jag kunna bo kvar.[...]"
https://www.flashback.org/sp72664568
Den första tanken som kommer upp är att eftersom det här är i februari, så har kanske HD redan köpt sin lägenhet. Och att det skulle vara bra för SD att vara själv en stund betyder att han var arg, irriterad, ledsen?
Så det där med att HD måste fixa fram pengar var mer som en manipulation, hot, barnslig reaktion?
Jag minns inte längre var jag läste det, men som jag minns det köptes huset för en summa som vid 2018, när HD flyttade hade mångdubblats. Det berodde på att SD renoverat huset under årens lopp och det betydde att han skulle behöva köpa ut HD med en större summa pengar.
På det viset förstår jag inte vad SD menar alls?
Jag är ganska säker på att vi har sett papper på bodelning (eller vad termen kan vara) och summor någonstans i tråden?