2020-08-22, 09:23
Moderator
Maviels avatar
Jag funderar på uppgiften att HD's föräldrar skulle ta ett lån på 1 miljon - är det så att de tagit över SD's lån? För rimligtvis borde han köpt ut henne ur huset? Eller blev det med förlust vid skilsmässan?

När man läser igenom de nya texterna så känns det som att det lika gärna kunde varit HD som blev mördad. Jag tror att anledningen att hon kom undan var att hon var mindre besvärlig, att de hade barn ihop, och att hennes föräldrar i viss mån låter honom leva ett gott liv i huset? Dock finns det nog en ganska tydlig risk att om hon går emot honom stryker hon med. Om det nu inte är så att hon också har en hållhake på honom?

Tyvärr känns det lite som att den nya informationen är mer av samma dvs inte något som med klarhet kommer att göra att han åker fast. Det är i allafall känslan jag har.
Citera
2020-08-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag funderar på uppgiften att HD's föräldrar skulle ta ett lån på 1 miljon - är det så att de tagit över SD's lån? För rimligtvis borde han köpt ut henne ur huset? Eller blev det med förlust vid skilsmässan?

När man läser igenom de nya texterna så känns det som att det lika gärna kunde varit HD som blev mördad. Jag tror att anledningen att hon kom undan var att hon var mindre besvärlig, att de hade barn ihop, och att hennes föräldrar i viss mån låter honom leva ett gott liv i huset? Dock finns det nog en ganska tydlig risk att om hon går emot honom stryker hon med. Om det nu inte är så att hon också har en hållhake på honom?

Tyvärr känns det lite som att den nya informationen är mer av samma dvs inte något som med klarhet kommer att göra att han åker fast. Det är i allafall känslan jag har.

Ja har misstänkt att detta handlar om pengar och att SD skulle bibehålla sin livskvalité i ett ”öppet” särboskap med HD.

Därför uppmuntrade han nog till hennes kärleksaffär med JS och betedde sig som en degklump i intimare sammanhang med HD.

Gissar LW dog för hon hota avslöja att deras affär fortgått när SD drog till USA trots att SD ljög för HD och sa den var avslutad.

Med det skulle han förmodligen förlora för mycket materiellt och fått lämna hus.

Narcissisten ”Me myseldning and I” härskar och söndrar medan HD betalar surdegen.
Citera
2020-08-22, 10:55
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja har misstänkt att detta handlar om pengar och att SD skulle bibehålla sin livskvalité i ett ”öppet” särboskap med HD.

Därför uppmuntrade han nog till hennes kärleksaffär med JS och betedde sig som en degklump i intimare sammanhang med HD.

Gissar LW dog för hon hota avslöja att deras affär fortgått när SD drog till USA trots att SD ljög för HD och sa den var avslutad.

Med det skulle han förmodligen förlora för mycket materiellt och fått lämna hus.

Narcissisten ”Me myseldning and I” härskar och söndrar medan HD betalar surdegen.
Härska och söndra relationer för det är det enda han kan.. så fort han kommer över en mumsbit den pipiga vampiren...
Är det egentligen synd om honom och vi alla måste ge våra 20% till vampiren ?
För jag ser inget annat sätt för honom att livförsörja sig. Just för att han har familjebekymmer i grunden.. akta er så sjukdomen inte sprider sig.
Ut och jaga vé Pip Davidsson !
Citera
2020-08-22, 11:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Då är du rätt ute..den delar jag.
Karraktärsmordet på MGM görs i förbittring över den skriande bristen på bevis.

Svartsjukekvallret göder dramaturgerna i tråden men har intet i rätten att skaffa.

Karraktärsmord är en avvart till indicier vilket alltid varit gatupöbelns mylla.

Skälen till överklagan är alltså att Åkl avser göra troligt att SD slog ihjäl Lena eftersom det nu framkommit han var svartsjuk och kontrollerande av sin fru.

Hujedanimej!
Lycka till i HovR
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-22 kl. 12:01.
Citera
2020-08-22, 12:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då är du rätt ute..den delar jag.
Karraktärsmordet på MGM görs i förbittring över den skriande bristen på bevis.

Svartsjukekvallret göder dramaturgerna i tråden men har intet i rätten att skaffa.

Karraktärsmord är en avvart till indicier vilket alltid varit gatupöbelns mylla.

Skälen till överklagan är alltså att Åkl avser göra troligt att SD slog ihjäl Lena eftersom det nu framkommit han var svartsjuk och kontrollerande av sin fru.

Hujedanimej!
Lycka till i HovR
Karaktärsmord.. Vad får dig att tro att det är ett karaktärsmord, vill du förklara ?
Med tanke på att det är ett forum, vad exakt är felaktigt enligt dig ?
Svara inte om du är den där typen som är lite "untouchable".
För jag vill inte ha en eller flera idioter efter mig likt Stefan Davidsson om du förstår vad jag menar
Citera
2020-08-22, 13:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns det någon som kan lägga upp dessa sidor på något forum där mitt virusprogram inte blockerar innehållet?

Åklagarens komplettering till HR B 1752-20 Aktbil. 16-17
https://docdro.id/gFExEEE
Citera
2020-08-22, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag blir inte klok på vad SD kan ha menat med:

"[...]Tror att det var bra för S att bli själv en stund. När jag kom hem sa han att jag behövde få mina föräldrar att ställa upp med lån på 1 miljon för då skulle jag kunna bo kvar.[...]"

https://www.flashback.org/sp72664568

Den första tanken som kommer upp är att eftersom det här är i februari, så har kanske HD redan köpt sin lägenhet. Och att det skulle vara bra för SD att vara själv en stund betyder att han var arg, irriterad, ledsen?
Så det där med att HD måste fixa fram pengar var mer som en manipulation, hot, barnslig reaktion?

Jag minns inte längre var jag läste det, men som jag minns det köptes huset för en summa som vid 2018, när HD flyttade hade mångdubblats. Det berodde på att SD renoverat huset under årens lopp och det betydde att han skulle behöva köpa ut HD med en större summa pengar.

På det viset förstår jag inte vad SD menar alls?
Jag är ganska säker på att vi har sett papper på bodelning (eller vad termen kan vara) och summor någonstans i tråden?
Citera
2020-08-22, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Åklagarens komplettering till HR B 1752-20 Aktbil. 16-17
https://docdro.id/gFExEEE

Tack, men numera får jag upp detta meddelande när jag försöker öppna Docdoid:

"Skadlig webbplats blockerad!Du har försökt att gå till:https://inabsolor.com/1?z=3479964Webbsidan är en känd skadlig webbsida. Du bör INTE besöka den här webbplatsen.

Besök Norton för att få mer information om nätfiske och internetsäkerhet.
"

Jättetråkigt eftersom tidigare funkade Docdroid perfekt för mig.
Ska försöka med @SloppySeconds länk idag, med det krävdes VPN som jag inte har. Inte kommit till skott.
Citera
2020-08-22, 13:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

"[...]Tror att det var bra för S att bli själv en stund. När jag kom hem sa han att jag behövde få mina föräldrar att ställa upp med lån på 1 miljon för då skulle jag kunna bo kvar.[...]"

Den första tanken som kommer upp är att eftersom det här är i februari, så har kanske HD redan köpt sin lägenhet. Och att det skulle vara bra för SD att vara själv en stund betyder att han var arg, irriterad, ledsen?
Så det där med att HD måste fixa fram pengar var mer som en manipulation, hot, barnslig reaktion?

Jag minns inte längre var jag läste det, men som jag minns det köptes huset för en summa som vid 2018, när HD flyttade hade mångdubblats. Det berodde på att SD renoverat huset under årens lopp och det betydde att han skulle behöva köpa ut HD med en större summa pengar.

Jag är ganska säker på att vi har sett papper på bodelning (eller vad termen kan vara) och summor någonstans i tråden?

Länk till inlägg avseende bodelningsdokumenten
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-08-22, 13:55
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Nej jag förstår inte heller det - men har fått uppfattningen genom FUP att SD levt lite över sina tillgångar. Kan det vara så att hon står kvar på hans lån och att hennes föräldrar lånat till hennes radhus? Att han inte haft råd att lösa ut henne?
Citera
2020-08-22, 13:59
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Tack, men numera får jag upp detta meddelande när jag försöker öppna Docdoid:

"Skadlig webbplats blockerad!Du har försökt att gå till:https://inabsolor.com/1?z=3479964Webbsidan är en känd skadlig webbsida. Du bör INTE besöka den här webbplatsen.

Besök Norton för att få mer information om nätfiske och internetsäkerhet.
"

Jättetråkigt eftersom tidigare funkade Docdroid perfekt för mig.
Ska försöka med @SloppySeconds länk idag, med det krävdes VPN som jag inte har. Inte kommit till skott.

Docdroid fungerar bra att läsa online. Är det så att du önskar ladda ned kan du prova om det fungerar med Filedropper, men du kanske får varningar på vilken sida du än försöker ladda ned ifrån?

Kompletteringarna på Filedropper
http://www.filedropper.com/kompletteringgh
Citera
2020-08-22, 14:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Länk till inlägg avseende bodelningsdokumenten
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ah - då förstår jag ännu mindre det hela. Hon har ju fått till kontantinsats därigenom och till en stor del av köpeskillingen till sin nya bostad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in