Från: Hanna Davidsson Skickat: den 4 februari 2018 21:53
Till: Jonas S
Ämne: SV: Mer info SV: Äntlien möjlighet att skriva
Hej,
svarar kort här innan jag går hem. Jag uppskattar helt klart att du är tydlig mot mig, även om det innebär tankar om framtiden. Jag är helt övertygad om att du baserar dina beslut på dina behov oavsett hur det blir mellan oss. Och jag ser inte att du pressar mig. Vi behöver kanske olika lång tid på oss för att komma fram till vad vi själva vill med framtiden.
Jag funderar själv mycket på vad S gör och inte gör. Tror dock inte att han skulle placera något i bilen för att se och lyssna. Men samtidigt har han förvånat mig innan. Men har svårt att tro det. Samtidigt som jag har blivit mer och mer medveten om hur mycket digitala spår man lämnar efter sig. Det finns många frågetecken.
Hoppas att det gick bra på kajakträningen. Kramar i massor....en dag mindre tills fredag!!!!
Från: Jonas S Skickat: den 4 februari 2018 16:41
Till: Hanna Davidsson
Ämne: SV: Äntlien möjlighet att skriva
KRAM!
Jag vet att du inte kan skriva hur som helst på jobbet, uppskattar när det kommer ett pling i mobilen.
Det är väldigt många tankar som snurrar. Mycket kring vad som är viktigt för mig för att jag ska må bra. Att jag har känslomässiga behov som inte är uppfyllda som det varit utan att jag riktigt fattat det. Nu tror och hoppas jag att att det inte är nyförälskelse för det kan man inte leva i hela sitt liv. Jag tänker på med vem/vilka jag vill planera att göra saker med längre fram. Det är skrämmande för jag tycker om att ha kontroll och detta har jag definitivt inte kontroll på. Jag vet inte vad min omgivning tänker och tycker, hur kommer omgivningen reagera. Med omgivningen menar jag alla.
Många frågor men jag skriver inga svar även om jag tror att jag har svar på en av dem men definitivt inte alla.
Sen tänker jag en del på hur S behandlar dig, kan vara ett flyktbeteende för att släppa tankarna om mig själv. Fast det påverkar mig det också både genom att jag tycker att han behandlar dig riktigt illa och att jag tänker på hur jag kommunicerar med dig. Bara det att jag funderar på att göra en till dropboxmapp för att han inte ska ha access. Men sen kommer även upp tankar kring att han monterar saker i er bil för att se hur du rör dig, kollar han mailen så varför inte. Det finns massor av övervakninggrejor som man kan gömma även som privatperson. Ett exempel är GPS-tracker, ett exempel
https://minifinder.se/
Vill man se och höra vad som sker i en bil går det också att fixa men det är svårare.
Jag har haft höga tankar om S men det har blivit naggat i kanten varför jag inte utesluter annan övervakning. Du känner honom bäst och jag litar på ditt omdöme så överdriver jag så säg till.
Mello, inte min grej. Jag gick från TV:n efter fyra låtar. Då orkade jag inte längre. Jag brukar klara hela program då det brukar bli familjesamling.
Kajakträningen är inte förrens senare, samling för hämta utrustning 1815 och sen ska vi var ute ur simhallen till 2130.
En sak är mycket tydlig i mina tankar och det är att jag har mycket varma tankar och känslor för dig. Jag ser verkligen fram mot att träffas, blev glad av ditt mail. Kärleksfulla kramar!
Från: Hanna Davidsson Skickat: den 4 februari 2018 16:15
Till: jonas
Ämne: Äntlien möjlighet att skriva
Hej,
tänk vad konstigt det kan vara. Idag har jag inte haft möjlighet att skriva till dig och det känns tom. När du sen skriver att du "behövde" hjärtana jag skickade och att du skrev att det var en tung dag vill jag bara vara hos dig. Eller i alla fall skriva till dig. Men så ville
inte verkligheten. Vill du dela med dig att dina tankar? Nu sitter jag på jobbet och har en lugn stund innan det är dags att hjälpa alla upp till maten.
Det blev en trevlig kväll igår. Det är vänner som bor i samma område som oss. Jag lärde känna Therese och hennes man Christian när Wilma föddes. De har en son som är 2 dagar yngre än Wilma. Dessutom har de en äldre tjej som är lika gammal som Thea. Vi har umgåtts mycket med familjerna när barnen var mindre. Det har tyvärr blivit mindre då deras son absolut inte vill följa med om det inte finns någon mer kille vilket har varit tråkigt. Nu har de kommit till den punkten att de lämnar honom hemma! Therese har kommit mig nära genom åren, vi är rätt olika men har stöttat varandra genom småbarnsåren. En av de få som jag berättat om S och hans otrohet. Mina nära vänner betyder mycket för mig.
Mello var på hemma hos oss också. Det är viktigt! Jag har varit en stor fan av mello men tycker att det blir sämre och sämre. Så pass att jag inte längre ser alla deltävlingar.
Hur gick det med kajakträningen? Nyfiken på hur det gick.
Jag har inte tänkt så mycket på hur jag ska hantera att S är inne och läser mina mail. Tror att jag under tis och ons när jag är ledig ska hålla lite koll på hur mycket han är inne och tittar.
Jag längtar mycket efter dig och vill att veckan går fort så att vi snart ses igen. KRAMAR