Citat:
Ursprungligen postat av
Krimkoll
Man har all rätt i världen att förkasta islam och kasta boken i marken, elda upp den eller kasta den från en bro. Alla icke-muslimer skulle kunna bränna koranen, rita muhammed-teckningar och liknande för att visa islams och muslimernas sanna sida i väldigt många fall.
Kolla Lars Vilks. Terrordåd på terrordåd har skett i Danmark och andra länder, 20 livvakter 13 år senare och fortfarande extremt hotad av extrema muslimer.
Mycket bra inlägg! Det är vad det det kokar ner till, och det som är hela syftet med en koranbränning. Det handlar om att succesivt sänka tröskeln och att visa att deras religion inte är viktigare eller har högra status än något annat i samhället, och därmed inte ska särbehandlas. Alla ideologier, grupper, religioner, böcker, nationer ska kunna kritiseras och behandlas på precis samma sätt.
Många tycker att det är provocerande och det är de fria att tycka, jag förstår de. Men det är väldigt mycket som jag och många andra tycker är provocerande, som tillåts i Sverige, inte fan går jag runt och planerar att knivmörda folk för det eller att begå terror för det. Och det är vad allt handlar om.