2020-08-22, 10:48
Medlem
När blir denna tillställning? Vad jag vet blir det långt ifrån Rosengård men vad gör det? Huvudsaken är anser jag att denna metod att provocera testas. Hoppas vi får se en direktsändning. Men viktigt att kameramännen skyddas och att Paludan och Park har frivilliga vakter med sig. Det är inte säkert att den feministiska polisen vill skydda aktörerna.
Citera
2020-08-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
När blir denna tillställning? Vad jag vet blir det långt ifrån Rosengård men vad gör det? Huvudsaken är anser jag att denna metod att provocera testas. Hoppas vi får se en direktsändning. Men viktigt att kameramännen skyddas och att Paludan och Park har frivilliga vakter med sig. Det är inte säkert att den feministiska polisen vill skydda aktörerna.
Jag skall gå dit och jag hoppas många följer mitt exempel, safety in numbers.
Citera
2020-08-22, 10:52
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenFulaEkorren
Ja, detta skall bli intressant. Säkerligen kommer någon Yngre tjej att bli gruppvåldtagen som hämnd.
Det är klart, dock blir det svårt att tala om hämnd eftersom adidasgängens gruppberikning av "svenne-horor" sker titt som tätt ändå, men vi får säkert se fram emot övriga MENA favoriter som upplopp, bilbränder, stenkastning osv men är ju knappast någon ovanlighet det heller, så en korangrillning kanske kan inspirera "utanförskapet" till något spännande nyskapande på kaozfronten.
Citera
2020-08-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ljug inte. Ecco homo fick massiv kritik och kristna runt om i Sverige förfasade sig och förekom flitigt i media. Biskopen i Uppsala kallade det för hädelse. Hur kritik yttrar sig har med tradition och kultur att göra, men så vitt jag känner till har ingen konstutställning i Sverige väckt starkare reaktion.

Ecco homo var dessutom en utställning gjord av en kristen och med hög konstnärlig nivå. Koranbränningen är enbart politiskt/rasistiskt uttryck i syfte att provocera, utfört av kristna - det går inte ens jämföra.

Du bör inte räkna med att Paludan och Park är kristna, uppriktigt sagt vem FAN är kristen idag. Så det är inte ett angrepp från kristna mot islam. Jag ser det som en test av yttrandefriheten och varför skall inte befolkningsgrupper få lära sig att tåla provokationer? Jag blir ibland provocerad och du känner väl själv att du någon gång blir provocerad. Kan göra gott för stresshormonerna. Jag ser fram emot spektaklet.
Citera
2020-08-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen

Jag bor för långt ifrån Malmö. Men jag hoppas att folk ställer upp. Det går kanske få ut det på sociala medier så att folk vet exakt när showen startar. Blir kanske danskt bacon som bränsle om inte koranen brinner tillräckligt.

Paludan verkar vara en festlig typ. Park verkar mer förvirrad men detta blir intressant.
Citera
2020-08-22, 11:07
Medlem
Imnshos avatar
Kommer det här verkligen att tillåtas äga rum? Jag tvivlar starkt.

Kommer det att ske blir det verkligen underhållande. Svenska saft- och bullepolisen lär knappast kunna hålla tillbaka de horder av aggressiva skånepågar som har muslimsk bakgrund. Tror inte bara fundamentalistiska muslimer kommer att gå bananas, även andra kommer att vara med i lynchningen av Paludan&Park.

Ser fram emot en skinnflådd dansk som hängs upp, halalslaktas och filéas från en lyktstolpe i Malmö. Kan bli en katalysator för en svensk motståndsrörelse värd namnet. Offrar hellre en dansk än en svensk för den goda sakens skull.
Citera
2020-08-22, 11:10
Medlem
Nu vet jag lite mer. Om allt går som det skall. Den 28 augusti kl 12:00 Fridhemstorget i Malmö.

Synd att det är så tidigt på dagen. Skall bli intressant att se om det blir oroligheter eller hur det går.
Citera
2020-08-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man har all rätt i världen att förkasta islam och kasta boken i marken, elda upp den eller kasta den från en bro. Alla icke-muslimer skulle kunna bränna koranen, rita muhammed-teckningar och liknande för att visa islams och muslimernas sanna sida i väldigt många fall.

Kolla Lars Vilks. Terrordåd på terrordåd har skett i Danmark och andra länder, 20 livvakter 13 år senare och fortfarande extremt hotad av extrema muslimer.

Mycket bra inlägg! Det är vad det det kokar ner till, och det som är hela syftet med en koranbränning. Det handlar om att succesivt sänka tröskeln och att visa att deras religion inte är viktigare eller har högra status än något annat i samhället, och därmed inte ska särbehandlas. Alla ideologier, grupper, religioner, böcker, nationer ska kunna kritiseras och behandlas på precis samma sätt.

Många tycker att det är provocerande och det är de fria att tycka, jag förstår de. Men det är väldigt mycket som jag och många andra tycker är provocerande, som tillåts i Sverige, inte fan går jag runt och planerar att knivmörda folk för det eller att begå terror för det. Och det är vad allt handlar om.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-22 kl. 11:39.
Citera
2020-08-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ljug inte. Ecco homo fick massiv kritik och kristna runt om i Sverige förfasade sig och förekom flitigt i media. Biskopen i Uppsala kallade det för hädelse. Hur kritik yttrar sig har med tradition och kultur att göra, men så vitt jag känner till har ingen konstutställning i Sverige väckt starkare reaktion.

Ecco homo var dessutom en utställning gjord av en kristen och med hög konstnärlig nivå. Koranbränningen är enbart politiskt/rasistiskt uttryck i syfte att provocera, utfört av kristna - det går inte ens jämföra.

Så ingen hotade alltså att döda någon eller våldta någon?
Du jämför äpplen med päron.
Citera
2020-08-22, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag bor för långt ifrån Malmö. Men jag hoppas att folk ställer upp. Det går kanske få ut det på sociala medier så att folk vet exakt när showen startar. Blir kanske danskt bacon som bränsle om inte koranen brinner tillräckligt.

Paludan verkar vara en festlig typ. Park verkar mer förvirrad men detta blir intressant.
jag misstänker starkt att röda proislamister kommer att dyka upp. Hur kan det komma sig att rödingar är så positivt inställda till islamism?
Citera
2020-08-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen

Är ledig den veckan men det är en liten bit ifrån, närmare bestämt Blekinge. Lutar mest åt att följa det på nätet i nuläget.
Citera
2020-08-22, 12:59
Medlem
Jag tycker det är så märkligt hur totalitär Islam är. Så många muslimer som är villiga att utföra grovt våld, till och med mord, för att någon bränner upp en bok. Det finns ingen religion som går att jämföra med detta.

Om jag nu hade varit en muslim som hade velat sprida Islam och ge den ett bra rykte, är det då verkligen en bra ide att utöva våld mot de som riktar kritik mot religionen? Det är inte konstigt att Islam har ett så negativt rykte, och ses mer som en sekt än en religion.

Om de som bränner koranen gör det för att de hatar muslimer eller för att de bryr sig om yttrandefriheten spelar egentligen inte någon större roll. Vi lever i ett sekulärt land som bör ha yttrandefrihet. Att bränna en bok bör inte vara något problem. Det är något man ska kunna göra utan att riskera att bli mördad. Om muslimer inte kan hantera detta, hur kommer det då se ut när muslimer blir fler i Sverige i framtiden? Ska det bli en massa våldsamheter så fort någon riktar kritik mot Islam?

Alla andra folk integreras i någon mån från generation till generation. De anpassar sig någorlunda till det nya landet. Men inte folk från MENA. Många av dem verkar till och med bli mer radikala, framförallt så kallade "andra generationens-invandrare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in