2020-08-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad fan är det för svammel i detta inlägg?
Vi, går bra att benämna oss som kvinnor tack, skulle jag vilja påstå har betydligt mer genomtänkta och vassa argument än vad gemene man har. Många män har papp i skallen, och tyvärr ser vi dessa vid positioner där de absolut inte skulle sitta.

Rundgången i en beskärd del av männens hjärnor..

"Sex, sex, var finns det sex? Prostitution, horor, kvinnor, sex, sex, öl, prostitution, horhus, porrfilm, öl, whisky, sex..gubbaljud däremellan, sex, sex, hur får jag sex? Var kan jag betala för det?

Det är för att kvinnor hela tiden begränsar mäns vardag så de till slut inte har något annat att fokusera på än sex (som ju också är begränsat) och öl och sprit.

Ungefär som att du inte får din choklad för att någon miljömupp tycker det är ohälsosamt, då kommer du inte kunna sluta grubbla på choklad.

Män ska ju bara gå till sitt tråkiga jobb och ge hela lönen till frun, något de gladeligen gör, de toffelhjältarna.
Citera
2020-08-22, 00:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det var tamigfan ett ovanligt vasst argument för att komma ifrån en kärring. Gud vad jag hatar när ni tror ni har rätt. Men än är sista bollen inte kastad. Jag kommer viga resten av mitt liv åt att debunka detta. En till synes omöjlig uppgift men är det någon som skall klara det så är det jag.

Lycka till, fäkta på mot väderkvarnarna.
Citera
2020-08-22, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Lycka till, fäkta på mot väderkvarnarna.

Det är ju du och moment22 som slåss mot väderkvarnar. Ni båda är som Don Quijote och Sancho Panza. Du deltar friskt ju i moment22:s vanföreställningar likt Sancho Panza deltog i sin herres illusioner.

Sjuka människor som förstärker varandras galenskap. Inte bra...
Citera
2020-08-22, 02:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det är synd att du är så korkad att du inte förstår bättre än att enskilda fall du googlar fram inte säger särskilt mycket om verkligheten.
Du har rätt, enskilda fall är inte representativt för "sanningen", men 3,8 miljoner träffar trumfar alltid varje argument du kan ha.

För du brukar aldrig ha något annat än "du har fel".
Så, var är egentligen påståendena här?

De som har pojkar förstår dem bättre?
Well "duh"!?
I snitt. Om samhället är väldigt "feministiskt" som Sverige är, är det väldigt lätt hänt att kvinnorna glömmer bort sin egen empiri och letar efter bevisen för att skolan, akademin, media, svt och sr och deras egna intressegrupper (läs hela feminismen) har mer rätt och då får "Den toxiske lille killen" lära sig av sin egen mamma att veta hut,
På ett eller annat sätt.

Det har jag OCKSÅ belägg för med miljontals anekdoter.
Vi killar och män är ganska vana, så vi brukar inte säga så mycket om det, men helt utan att du känner
till det, är hela västvärlden emot oss.
Men som man skiter jag i det.

Vi har större problem än att "jag" känner mig lite försummat just nu och "kräver" lite tlc.
Hur skulle en värld där män kräver vad kvinnor kräver hela tiden se ut, egentligen?

Well, om 25 år får vi veta och om 40 har vi ett muslimskt parti i riksdagen som största parti.

Jag hoppas vi lyckas snacka ihop oss lite innan dess.

Är du med eller emot?
Citera
2020-08-22, 03:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vi, går bra att benämna oss som kvinnor tack, skulle jag vilja påstå har betydligt mer genomtänkta och vassa argument än vad gemene man har. Många män har papp i skallen, och tyvärr ser vi dessa vid positioner där de absolut inte skulle sitta.

"Sex, sex, var finns det sex? Prostitution, horor, kvinnor, sex, sex, öl, prostitution, horhus, porrfilm, öl, whisky, sex..gubbaljud däremellan, sex, sex, hur får jag sex? Var kan jag betala för det?

Oj. Tur man inte har sina barn i den mellanstadieklass du är lärare för. Brukar du öppet berätta för killarna i klassen hur mycket du föraktar dem? Eller sker det mer subtilt? För du lär ju knappast kunna dölja det i alla fall.

Men visst, det är sjukt att män vill ha sex. Kastrera dem alla.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-08-22 kl. 03:13.
Citera
2020-08-22, 03:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Behövde inte sägas mer. Och det var så lite så.

I vanlig ordning övertygar du ingen annan dig själv. Haha, din jävla idiot.
Citera
2020-08-22, 03:39
Medlem
Citat:

Hellre betala en hora än att ha att göra med en gnällkärring som dig.

Därför feminister är så rädda att tappa fittmakten. När ni gör det har ni inget kvar.
Citera
2020-08-22, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För att kunna reproducera sig dummer.
Kvinnor besitter de betydlig mer sällsynta äggcellerna, samt livmödrar för foster växa i samt käk för människan sin första tid.
Ingen människa kan existera utan detta.
Sperma har vi ton av, det går också frysa in miljarders av.

Så mänskligheten är faktiskt i det stora hela mer beroende av kvinnor än av män.

Är du gravt efterbliven på riktigt?

Det krävs två kön för att göra barn. Du behöver en man för att få sperma. Eller du kanske försöker hämta din sperma från hästkukar med tanke på hur hög IQ du har?

Kvinnan har inte en större roll än män i att ta fram en unge.

Vänta bara tills vi kan odla ungar i provrör, då kommer hela det kvinnliga könet vara meningslöst. För du kan inte ta fram sperma från ingenting, men du kan garanterat odla ungar i framtiden.

Bevisar åter igen att män är det bättre könet. Kvinnan har bara en sak och det är en fitta.
Citera
2020-08-22, 04:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är mäns hypergami som driver män till att kriga och slåss, inget annat.

Nope. Du har missuppfattat detta totalt (inte helt ovanligt när det gäller dig).

För det första förstår du inte att kvinnor är de som väljer vilka män som ska få fortplanta sig, inte tvärtom. Betydligt fler kvinnor än män har fått fortplantat sig genom historien. Mannen som når toppen får alla kvinnor, medan övriga män blir utan. I grova drag.

När kvinnors hypergami får fritt spelrum har kvinnor råd att vara extremt kräsna, medan 8 av 10 män får slåss om bottenskrapet av kvinnor. Som man gäller det således att ta sig till toppen, annars ser det väldigt mörkt ut för hans planer på hälsosam och konkurrenskraftig avkomma. Bästa sättet att ta sig till toppen har i 99,9% av människans historia varit genom fysisk dominans över andra män. Hade kvinnor hellre valt en lägre stående man för sig själv än att dela på toppmannen med andra kvinnor, hade män inte behövt kriga och slåss för att ha en chans att lyckas med deras biologiska livsuppgift.

Mäns hypergami saknar relevans i sammanhanget eftersom de allra flesta män inte har råd att vara kräsna om de vill föra sina gener vidare. Ytterst få män kan få barn med en kvinna över sin nivå. Däremot kan majoriteten kvinnor få barn med en högre stående man. Kvinnors hypergami är alltså en faktor som får mycket stor påverkan, medan mäns hypergami i princip är obetydlig. Kvinnors hypergami dominerar ut mäns hypergami fullständigt.

Ditt påstående hade möjligen varit valid om män hade haft samma medfödda "mating value" som kvinnor och därmed kunnat vara lika kräsna som kvinnor kan vara och ändå få fortplanta sig (när naturens lag råder). Men nu är det inte så, har aldrig varit så och kommer aldrig att vara så, så ditt påstående faller tyvärr helt platt.

Trevlig helg!

Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det var tamigfan ett ovanligt vasst argument för att komma ifrån en kärring. Gud vad jag hatar när ni tror ni har rätt. Men än är sista bollen inte kastad. Jag kommer viga resten av mitt liv åt att debunka detta. En till synes omöjlig uppgift men är det någon som skall klara det så är det jag.

Äh, inte så svårt att debunka alls faktiskt.
Citera
2020-08-22, 07:07
Medlem
Citat:
Vad är det som gör att du inbillar dig att världen finns till för att behaga dig?
Moment 22..hur gammal är du ? min poäng är att kvinnor skall behaga sig själva och sin familj !
Citera
2020-08-22, 07:34
Medlem
Det märks att ni alla här är indoktrinerade i det svenska kommunistiska systemet. Jag skall ge exempel så att även de flesta av er förstår. I Sverige föds vi ensamma går sedan på dagis och genom livet i olika institutioner och dör ensamma...finns undantag givetvis men de är få. I ex Italien träffade jag en fantastisk kvinna en gång och hon berättade följande för mig..Hon var elegant, utbildad, bildad, fantastisk stilig smart o otroligt vältränad. Hon gifte sig o skaffade barn, fick stöd av man och familjen i några år och sedan började hon jobba o fick stöd även då o det genom familjens olika tillgångar och medlemmar i familjen. Hon och mannen hade barnen hemma hela tiden med hjälp av familjens medlemmar och tillgångar osv. Efter 10 år var hon toppchef i ett internationellt företag och det efter att ha fött flera barn och kunde då själv stöda familjens tillgångar och ge tillbaka. Hon skulle aldrig ens tänka sig att indoktrinera sig i det svenska systemet där kvinnor blir utarbetade, ensamma och utblottade bara för att behaga systemet och se ut som en man.
Citera
2020-08-22, 07:35
Medlem
Glömde säga att självklart tog man hand om de gamla på familjens olika gårdar och fastigheter eller mansions. I Sverige skickar man de gamla på hemmet !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in