Citat:
Jag vet inte om du ens läste vad jag skrev, men jag bad dig hänvisa till var i förhöret denna bit finns och vilket förhör det gäller. Jag har som sagt inte lyssnat på ljudfilerna, och jag har inte för avsikt att lyssna igenom långa vittnesförhör för att leta efter en enda uppgift. Det hinner jag inte. Du som redan lyssnat kanske vet var i förhöret (och i vilket förhör) denna info finns, så att jag kan hitta den?Nix, du får lyssna igen och höra vad han säger om journalen. Sorry det är alltså en ren lögn som hängt kvar och hänger kvar. Sofias änglar programmet har Melinda med och dom bygger väl för dom och dom tar upp E och återigen upprepar M detta med abstinens. Jag tycker det är vidrigt att sånt skall förekomma och som sagt vad är det ren lögn. En försvarare tar inte upp frågan direkt med socialtjänsten i domstol utan anledning. Där kom svaret alltså en barnmorska som sagt det men ingen anteckning i journalen eller från läkare. Han är så snäll så han även ger hennes chansen genom att ställa frågan om det inte var så att hon missuppfattade det hela med observation om abstinens. Men hon nekar och han får in en fullträff. Det är svårt med uppgifter som inledningsvis basunerats ut av socialtjänsten, familjehemmet och media att ta till sig den fakta som framkommer i domstolen som säger något helt annat.
Nej, nej nej, han säger rent ut att vi har ju journalen så att socialsekreteraren inser att hon trampar vatten. Hon ger två olika svar dessutom.
Nej, nej nej, han säger rent ut att vi har ju journalen så att socialsekreteraren inser att hon trampar vatten. Hon ger två olika svar dessutom.
Tog han upp det så beror det antagligen på att han försöker sänka trovärdigheten hos vittnet. Någon annan relevans har inte informationen.