2021-04-11, 11:42
  #877
Medlem
Biggie Legend saknat se han på Möllans gator med sin lille bror
__________________
Senast redigerad av kaigreen 2021-04-11 kl. 11:56.
Citera
2021-04-11, 14:20
  #878
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Spännande med Biggie också. Haha...snart är alla ”tunga” i Malmö i ett och samma mål.
Min bild är dock inte att Biggie någonsin jobbat åt Mekky. Snarare tvärtom i så fall.

Tack för info, det är Maysem som i en FUP säger att de jobbat åt Mekky men jag har ingen annan fakta som stödjer det.
Citera
2021-04-11, 14:20
  #879
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Bara för att korrekta allt, Biggie har aldrig varit springis åt mekky, dem har aldrig varit allierade. Biggie har alltid varit allierad med Dani J o company

Tack för info, det är Maysem som i en FUP säger att de jobbat åt Mekky men jag har ingen annan fakta som stödjer det.
Citera
2021-04-11, 14:21
  #880
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja. Eller så handlar det om tre fraktioner numera?

Tja, kanske det, det beror väl på vad man menar med fraktion. Jag skulle säga att Lindängen är en tydlig, vi ha Shahin och ett antal till som är en, jag skulle säga att Herrgården också är en egen så att säga, och så har vi Mekky och Dani. Finns säkert ännu fler.
Citera
2021-04-12, 08:59
  #881
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för info, det är Maysem som i en FUP säger att de jobbat åt Mekky men jag har ingen annan fakta som stödjer det.


Hmm, mr mekavi maysem. Han lär veta en del, däremot så har han ju inte existerar i Malmö på ett väldigt bra tag efter hans vilda utpekande på halva Malmös gäng 🤣🤣😂😂. Något intressant att notera med hans förhör är ju att han ständigt ändrar om vilka som vill se honom död och vilka som ligger bakom hans bästa väns död. Däremot förstår jag honom till en stor del och har all respekt för det han valt att göra ingen förtjänar att få genomlida det han gått igenom och fortfarande gör. Tråkigt att man måste leva på ständig flykt utan hjälp från polisen hela hans liv har berövats!!!

Med det sagt så har Biggie länge existerat i Malmös undrevärld tillsammans med sin generation Dani J och company, Am*r Mekky hade blöjor och pomes mustash under deras tider knappast logiskt att något som är från Fak*ro skulle lägga sig under ett barns order eller arbeta för dem hade ju hällre släkt honom förlängesedan.

Dessutom är naif,dani J, flamur (död), hela högen vännner vilket terroristen Mekky inte är.
Citera
2021-04-12, 20:26
  #882
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Hmm, mr mekavi maysem. Han lär veta en del, däremot så har han ju inte existerar i Malmö på ett väldigt bra tag efter hans vilda utpekande på halva Malmös gäng 🤣🤣😂😂. Något intressant att notera med hans förhör är ju att han ständigt ändrar om vilka som vill se honom död och vilka som ligger bakom hans bästa väns död. Däremot förstår jag honom till en stor del och har all respekt för det han valt att göra ingen förtjänar att få genomlida det han gått igenom och fortfarande gör. Tråkigt att man måste leva på ständig flykt utan hjälp från polisen hela hans liv har berövats!!!

Med det sagt så har Biggie länge existerat i Malmös undrevärld tillsammans med sin generation Dani J och company, Am*r Mekky hade blöjor och pomes mustash under deras tider knappast logiskt att något som är från Fak*ro skulle lägga sig under ett barns order eller arbeta för dem hade ju hällre släkt honom förlängesedan.

Dessutom är naif,dani J, flamur (död), hela högen vännner vilket terroristen Mekky inte är.

Haha, pommes-mustasch, ett helt UNDERBART Malmö-uttryck 😀

Jo, jag håller med dig om att Maysem svajar ganska mycket kring vem det var som sköt honom, att det är många namn han lägger fram i olika förhör så undrar hur trovärdig han är totalt sett. Håller också med dig, all respekt åt honom för att han faktiskt vågar snacka trots allt.
Citera
2021-04-12, 22:03
  #883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Haha, pommes-mustasch, ett helt UNDERBART Malmö-uttryck 😀

Jo, jag håller med dig om att Maysem svajar ganska mycket kring vem det var som sköt honom, att det är många namn han lägger fram i olika förhör så undrar hur trovärdig han är totalt sett. Håller också med dig, all respekt åt honom för att han faktiskt vågar snacka trots allt.


Någon som har någon som helst aning vart han befinner sig idag? Maysem dvs. Tycker förövrigt inte han förtjänar någon respekt alls. Hade han varit på andra sidan hade han inte pratat att dugg som han gjort och burit sig lika vidrig som alla andra gjort. Han är en i mängden och förtjänar absolut 0 respekt. Enda anledningen att han golar är för att han inte har någon kvar.
Citera
2021-04-12, 22:27
  #884
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Någon som har någon som helst aning vart han befinner sig idag? Maysem dvs. Tycker förövrigt inte han förtjänar någon respekt alls. Hade han varit på andra sidan hade han inte pratat att dugg som han gjort och burit sig lika vidrig som alla andragjort. Han är en i mängden och förtjänar absolut 0 respekt. Enda anledningen att han golar är för att han inte har någon kvar.
Maysem förhördes för några månaders sedan som vittne i ett fall med SS. Enligt M själv har han bott i Stockholm innan dess Tyskland.
Citera
2021-04-13, 02:05
  #885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tja, kanske det, det beror väl på vad man menar med fraktion. Jag skulle säga att Lindängen är en tydlig, vi ha Shahin och ett antal till som är en, jag skulle säga att Herrgården också är en egen så att säga, och så har vi Mekky och Dani. Finns säkert ännu fler.

Jag har aldrig sett Lindängen som självständiga importörer och grossister. Snarare som några kvartersgäng som begår diverse brott, bla gatuförsäljning. Men jag kan ha fel. Särskilt nu när så många andra sitter. Shahin kanske, men han borde ha åkt dit då, den ålen. Möjligen kan Herrgården ha en självständig verksamhet men jag undrar det.

Tror de flesta av de här kommer i andra led och bråkar om marknadsandelar på gatorna i Skåne. Tycks dock bli aktivare även på andra håll som tex i Sthlm. Om de köper eller säljer där vet jag inte. Den enda jag faktiskt sett åka dit för verksamhet i Sthlm köpte där och tog hem.

Det finns väl några större, bla AM, DJ och kanske, som jag tycker det verkar, Biggie. Om han inte är en underhuggare till DJ då. Gissar ytterligare ett par kanske. Som håller sig i skuggan likt DJ. Samtidigt borde ju polisen ha nappat dem nu pga Encro. De tog ju snubben uppe i Hbg, han hade säkert partners i Malmö.
Citera
2021-04-13, 10:31
  #886
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag har aldrig sett Lindängen som självständiga importörer och grossister. Snarare som några kvartersgäng som begår diverse brott, bla gatuförsäljning. Men jag kan ha fel. Särskilt nu när så många andra sitter. Shahin kanske, men han borde ha åkt dit då, den ålen. Möjligen kan Herrgården ha en självständig verksamhet men jag undrar det.

Tror de flesta av de här kommer i andra led och bråkar om marknadsandelar på gatorna i Skåne. Tycks dock bli aktivare även på andra håll som tex i Sthlm. Om de köper eller säljer där vet jag inte. Den enda jag faktiskt sett åka dit för verksamhet i Sthlm köpte där och tog hem.

Det finns väl några större, bla AM, DJ och kanske, som jag tycker det verkar, Biggie. Om han inte är en underhuggare till DJ då. Gissar ytterligare ett par kanske. Som håller sig i skuggan likt DJ. Samtidigt borde ju polisen ha nappat dem nu pga Encro. De tog ju snubben uppe i Hbg, han hade säkert partners i Malmö.

Det är lite det jag menar med vad man menar med fraktion, alltså vad som är definitionen. Tar du Lindängen och Herrgården skulle jag säga att det är fraktioner så till vida att någon från LÄ inte skulle få för sig att börja sälja på Herrgården och vice versa, de är alltså konkurrenter i någon form. Sedan om det finns någon gemensam spelare högre upp som i praktiken styr båda de delarna vet inte jag. Det hade det varit intressant att få veta mer om.
Citera
2021-04-13, 11:10
  #887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Någon som har någon som helst aning vart han befinner sig idag? Maysem dvs. Tycker förövrigt inte han förtjänar någon respekt alls. Hade han varit på andra sidan hade han inte pratat att dugg som han gjort och burit sig lika vidrig som alla andra gjort. Han är en i mängden och förtjänar absolut 0 respekt. Enda anledningen att han golar är för att han inte har någon kvar.

Han gick runt i Sofielund-trakten med hoodtröja och luva på några dagar efter Dodos dö.

Han var en kaxig liten skit som ung, men inte nån sociopat, till skillnad från "vännerna" som försökte döda honom. En extrovert, ADHD-arketyp som växte upp på gatan i stället för i hemmet och skolan.
Hade sina sköra sidor och visade empati. Jag tror att han var ärlig när han uppgav att han avslöjade mordplanerna på Ahmed Jazz pga sitt samvete.
Citera
2021-04-15, 08:38
  #888
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Någon som har någon som helst aning vart han befinner sig idag? Maysem dvs. Tycker förövrigt inte han förtjänar någon respekt alls. Hade han varit på andra sidan hade han inte pratat att dugg som han gjort och burit sig lika vidrig som alla andra gjort. Han är en i mängden och förtjänar absolut 0 respekt. Enda anledningen att han golar är för att han inte har någon kvar.

Ligger väll något i det du säger, vad han inte vet är att polisen struntar fullständigt i vad han har gått igenom samt att dem inte ens lägger ner någon som helst tid över hans bröders mord. Han är en marionett docka som dem styr för att få honom att peka vilt på alla gäng män som dem själva inte kan sätta dit på ett korrekt sätt. Börjar likna lite hur dem jobbar i USA, han har ju intresse konflikt då han vill sätta dit alla som vänt honom ryggen samt inte hjälpt honom för att hämnas hans bröder. En liten ondskefull person men hur långt kommer man med sådant? Enligt rykten har han 2 bröder till vid 17-18 års åldern, knappast rättvist mot dem det han håller på med.


Men man får heller inte glömma vad han har genomlidit!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in