Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Tja, kanske det, det beror väl på vad man menar med fraktion. Jag skulle säga att Lindängen är en tydlig, vi ha Shahin och ett antal till som är en, jag skulle säga att Herrgården också är en egen så att säga, och så har vi Mekky och Dani. Finns säkert ännu fler.
Jag har aldrig sett Lindängen som självständiga importörer och grossister. Snarare som några kvartersgäng som begår diverse brott, bla gatuförsäljning. Men jag kan ha fel. Särskilt nu när så många andra sitter. Shahin kanske, men han borde ha åkt dit då, den ålen. Möjligen kan Herrgården ha en självständig verksamhet men jag undrar det.
Tror de flesta av de här kommer i andra led och bråkar om marknadsandelar på gatorna i Skåne. Tycks dock bli aktivare även på andra håll som tex i Sthlm. Om de köper eller säljer där vet jag inte. Den enda jag faktiskt sett åka dit för verksamhet i Sthlm köpte där och tog hem.
Det finns väl några större, bla AM, DJ och kanske, som jag tycker det verkar, Biggie. Om han inte är en underhuggare till DJ då. Gissar ytterligare ett par kanske. Som håller sig i skuggan likt DJ. Samtidigt borde ju polisen ha nappat dem nu pga Encro. De tog ju snubben uppe i Hbg, han hade säkert partners i Malmö.