Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Ja nu har han tjatat i en månad konstant om hur viktigt det är att undvika trängsel i kollektivtrafiken till exempel men din hjärna kanske inte kopplar att det innebär att han ser kollektivtrafiken som en potentiell grund för smitta?
Det är klart att jag fattar att det smittar i kollektivtrafiken. Jag bara väntar på att Folkhälsomyndigheten också inser det. Men FHM är så puckade. De hänvisar till ett land där smittspårning sker (minns inte vilket land, kanske Frankrike). Där skedde få fall av smitta i kollektivtrafiken, eftersom det används munskydd där. Det tolkar FHM som en garanti för att smitta i kollektivtrafiken är sällsynt...
Tegnell har satt upp noll regler för kollektivtrafiken, så jag utgår ifrån att han inte tycker det är jätteviktig smittväg. Han har flera gånger uttalat att han inte anser att kollektivtrafiken är "drivande". Trots att i praktiken inte avstånd kan hållas och att man åker länge tillsammans. Min son åker nu till gymnasiet i bussar där folk står i en halvtimme, tätt inpå varandra.
Tegnell vägrar som bekant tex att rekommendera munskydd i kollektivtrafiken, eller att sätta maxbegränsningar eller andra rekommendationer.