2020-08-21, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smilla71
Parken är känd för ungdomarna som knarkar. De har hängt där ett par år
Då menar du den platån längre in i skogen där mordet begicks och inte själva lekplatsen antar jag?
Citera
2020-08-21, 17:04
Medlem
Citat:
BO höll på med knark, säkert skyldig nån pengar
Om det nu stämmer så kan man ju undra varför läraren i SR Radio Jönköping lyfte fram honom som helylle kille som ville bli svetsare.
Citera
2020-08-21, 17:14
Medlem
Fek77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Om det nu stämmer så kan man ju undra varför läraren i SR Radio Jönköping lyfte fram honom som helylle kille som ville bli svetsare.

Vad tänker du att läraren skulle säga då om en dödad elev? Klart han lyfter fram det bästa. Alla har fler än en sida.
Citera
2020-08-21, 17:20
Medlem
Citat:

Har du någonsin hört någon säga något kritiskt om en nyss avliden person? De värsta invandraslöddret som får en kula i sig sägs vara världens snällaste och alla ville bli läkare.

Man ska med andra ord inte ta läraren på orden.
Citera
2020-08-21, 17:46
Medlem
Citat:

Det var ingen lärare, utan skolans rektor som intervjuades. BO var ny elev på skolan (Praktiska Gymnasiet i Jönköping) och igår var första skoldagen. Då hade rektorn av en ren tillfällighet suttit och snackat med BO en stund. Förmodligen nämnde BO inget om att han höll på med droger (om det nu ens är sant), utan hade sagt att valet av skola och program kändes rätt.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7537675

Platsen där brottet skedde, är för övrigt ingen lekplats utan en grönyta med grillplats och bänkar lite längre upp i Stadsparken i Huskvarna. Syns inte från gatan nedanför eller ens från gångvägen i parken.
Senast redigerad av danskdjaevul 2020-08-21 kl. 18:36.
Citera
2020-08-21, 18:47
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Det råder inget motsatsförhållande mellan att knarka och att vara snäll eller ambitiös. Sedan kan det ju såklart vara så att rektorn inte känner till BO:s påstådda knarkande, eller att han väljer att lyfta fram BO:s positiva sidor, vilket är brukligt när någon är nyligen avliden.
Citera
2020-08-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
En 17-åring är inget "barn" heller. När man är 15år är man straffmyndig i Sverige. Straffar vi "barn"?

Du som har alias @Juristen08 vet säkert bättre, men vad jag förstått straffas 15-åringar. Barn/tonåring/ungdom är man tills man fyllt 18 år. Lär mig gärna mer om jag har helt fel, tackar på förhand! 🙂
Citera
2020-08-21, 20:46
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Parken är känd för ungdomarna som knarkar. De har hängt där ett par år

”Känd för ungdomar som knarkar”?
Nu får du väl ändå ta och ge dig. Ungdomar har brukat alkohol och droger sedan tidernas begynnelse, det närmaste sanningen man kan kalla platsen är väl en mötesplats för ungdomar?
Jag vet varken vem bo eller mgm är, men generellt finns det inga ”knarkare” i Huskvarna bland ungdomen vad jag vet, speciellt inte om man heter William.
Öxnehaga har absolut en massa skit i bagaget, kanske är mgm en invandrare som ville ha cash för det han sålt? Men det kan likaväl handla om en krockad moped eller en ”stulen” flickvän.
Sluta måla upp overkliga scenarion.
Citera
2020-08-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
”Känd för ungdomar som knarkar”?
Nu får du väl ändå ta och ge dig. Ungdomar har brukat alkohol och droger sedan tidernas begynnelse, det närmaste sanningen man kan kalla platsen är väl en mötesplats för ungdomar?
Jag vet varken vem bo eller mgm är, men generellt finns det inga ”knarkare” i Huskvarna bland ungdomen vad jag vet, speciellt inte om man heter William.
Öxnehaga har absolut en massa skit i bagaget, kanske är mgm en invandrare som ville ha cash för det han sålt? Men det kan likaväl handla om en krockad moped eller en ”stulen” flickvän.
Sluta måla upp overkliga scenarion.

Så är det , parken + utsikten högre upp på Egnahem är kända platser för knarklangare, sexmöten m.m
Citera
2020-08-21, 21:10
Medlem
systems avatar
Barn-/vuxenfrågan lämnar jag orörd då den är ointressant just nu.

BO verkar identifierad i tråden. Många säger att BO varit strulputte.

Vad vet vi om själva brottet?
Vad vet vi om GM?

En vän som har Facebook läste högt för mig att många där gått bananas då en annan på Facebook skulle skrivit typ (skrivet ur mitt minne): ”Om de skulle utvisa hela familjen skulle dessa brott minska”. Den som skrev detta ska själv vara invandrare.

Jag vill poängtera att jag själv bara redogör för vad jag hört. Allt är öppet och jag drar själv inga slutsatser av något.
Citera
2020-08-21, 21:12
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Så är det , parken + utsikten högre upp på Egnahem är kända platser för knarklangare, sexmöten m.m

Ja det är ju mer än vad jag visste måste jag erkänna. Jag har inte bott i Huskvarna speciellt länge iofs.
Jag besöker ofta båda platserna, men dagtid, med kidsen.
Det närmaste det du beskriver är härom dagen när vi tog ett dopp från stenhögarna vid hamnen, då satt det ett gäng invandrare och verkade ha nåt form av allvarsamt ”möte”, det var iaf min ”känsla” av deras blickar och stämningen runt dem. Kanske 10 pers totalt. Cannabis i luften.
Sexmöten? Existerar sådant ens längre?
Det är väl jag som blivit gaggig på äldre dar helt enkelt
Citera
2020-08-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja det är ju mer än vad jag visste måste jag erkänna. Jag har inte bott i Huskvarna speciellt länge iofs.
Jag besöker ofta båda platserna, men dagtid, med kidsen.
Det närmaste det du beskriver är härom dagen när vi tog ett dopp från stenhögarna vid hamnen, då satt det ett gäng invandrare och verkade ha nåt form av allvarsamt ”möte”, det var iaf min ”känsla” av deras blickar och stämningen runt dem. Kanske 10 pers totalt. Cannabis i luften.
Sexmöten? Existerar sådant ens längre?
Det är väl jag som blivit gaggig på äldre dar helt enkelt

Jag är redan gaggig😊men det är tyvärr sanningen, det säljs knark och sex på dessa platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in