2021-05-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Ja, han ska ha haft egen kniv med sig.

Det är fan en bedrövlig dom!! Brott mot knivlagen ska han anmälas för. Behövs en ny polisanmälan!!!
Citera
2021-05-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Det är fan en bedrövlig dom!! Brott mot knivlagen ska han anmälas för. Behövs en ny polisanmälan!!!
Det torde vara utrett och välkänt och verkar vara ”konsumerat” av värre saker. Fast nu blev det ju inte värre saker i slutändan. Jag tror dock inte att man för bevistalan för brott mot knivlagen.
Jag är ingen jurist, men jag tycker förnuftsmässigt att knivbeväpningen är försvårande när det gäller bedömningen av nödvärnsexcess = han sägs tillåtligt ha stuckit kniven i 17-åringen. Men han skulle inte ha haft någon kniv!
Sådana typer har inte med sig kniv för att tälja trägubbar i snickerboa, liksom...
Citera
2021-05-04, 19:18
Medlem
Citat:
Det torde vara utrett och välkänt och verkar vara ”konsumerat” av värre saker. Fast nu blev det ju inte värre saker i slutändan. Jag tror dock inte att man för bevistalan för brott mot knivlagen.
Jag är ingen jurist, men jag tycker förnuftsmässigt att knivbeväpningen är försvårande när det gäller bedömningen av nödvärnsexcess = han sägs tillåtligt ha stuckit kniven i 17-åringen. Men han skulle inte ha haft någon kniv!
Sådana typer har inte med sig kniv för att tälja trägubbar i snickerboa, liksom...

Han borde definitivt sitta i snickerboa ett tag!!
Citera
2021-05-04, 19:19
Medlem
Citat:

Det är inte ok att 14 åringar springer med kniv på sig!!!!
Citera
2021-05-04, 20:20
Medlem
Citat:
Citat:
Det är inte ok att 14 åringar springer med kniv på sig!!!!
Helt enig. Men tydligen är det helt okej enligt hovrätten att man använder en olaglig kniv till att döda någon med nödvärnsexcess.
Citera
2021-05-04, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Japp då är det nog så. Dom ska antagligen underrätta annhöriga innan det släpps. Tänk att 2012 var vi nere på 68 mord totalt för året. Nu ligger vi på 90-91 redan i Augusti.

Det är skrämmande! Och inga konsekvenser för det brott han begått. Håller inte med hovrätten i detta fall
Citera
2021-05-05, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sout34
Det är skrämmande! Och inga konsekvenser för det brott han begått. Håller inte med hovrätten i detta fall
Hans vän skulle bli knivhuggen va ska han göra tänkte du då din einstein ?? Klart horungen ska bli dödad om han försöker döda nån
Citera
2021-05-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Hans vän skulle bli knivhuggen va ska han göra tänkte du då din einstein ?? Klart horungen ska bli dödad om han försöker döda nån

Blev knivhuggen faktiskt, 2 hugg fick hans vän. Horungen fick tillbaka. Låter rättvis så är helt enig med dig.
Citera
2021-05-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskyldigtomte
Blev knivhuggen faktiskt, 2 hugg fick hans vän. Horungen fick tillbaka. Låter rättvis så är helt enig med dig.
Hahaha dåså vad snackar ens folk om, Att han ens kunde bli dömd först för att han använd övervåld e sjukt. Han högg killen en gång i magen de inte ens ett garanterat dödligt hugg, halsen är tex. Han räddade sin vän hämta medalj.

Dock jag tror det var hans vän som högg tillbaka efter han blev huggen sen tog 14 åringen på sig de för han e under 15. De inte så sannolikt 14 åringen ska gå till attack mot Någon med kniv
Citera
2021-05-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Hahaha dåså vad snackar ens folk om, Att han ens kunde bli dömd först för att han använd övervåld e sjukt. Han högg killen en gång i magen de inte ens ett garanterat dödligt hugg, halsen är tex. Han räddade sin vän hämta medalj.

Dock jag tror det var hans vän som högg tillbaka efter han blev huggen sen tog 14 åringen på sig de för han e under 15. De inte så sannolikt 14 åringen ska gå till attack mot Någon med kniv

Precis, hämta medaljen denna unga kille är en hjälte folk som inte förstår det kollar säkert på när deras vän håller på o bli mördad. Tycker han ska vara med i svenska hjältargalan❤️❤️
Citera
2021-05-11, 13:59
Medlem
Citat:
Helt enig. Men tydligen är det helt okej enligt hovrätten att man använder en olaglig kniv till att döda någon med nödvärnsexcess.

Detta stela, dumma, patetiska Sverige.
Citera
2023-05-04, 16:38
Medlem
JÖNKÖPINGS KOMMUN

Orsakade 17-årings död – nu åtalas han för tortyrliknande misshandel
0:52 min

Min sida

Dela
Publicerat idag kl 16.10
En av de tre killar i övre tonåren som åtalats för inblandning i en synnerligen grov misshandel, är samma kille som sommaren 2020 orsakade en 17-årings död i Stadsparken i Huskvarna.

https://sverigesradio.se/artikel/mis...ap-atalad-igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in