Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Intressanta ljudfiler där advokaten tar socialsekreteraren på bar gärning när det gäller uppgiften om E och abstinens. Det framgår att ingen läkare eller journal har angett det. Socialsekreteraren säger först att det var BB som gav uppgifterna och när hon hör att advokaten har journalen säger hon att det var en barnmorska som sade det till henne. Jag tycker det är för jävligt rent ut sagt att det står i media, och på sociala medier och sen visar det sig att det var en observation utifall att och ingenting annat. Även om paret är avskyvärda så skall fanimej rätta faktauppgifter figurera.
M förhör slipar advokaten till på så vis att det ser ut som att M är en okynnesanmälare. Samma med vad hennes uppdrag egentligen går ut på och att hon fick säga att dom kan flytta hem och inget är säkert . Hon får även för bilderna som publiceras och fosterpappan som skriver hashtag jävlarättsamhälle och också lägger ut en bild på E. Åklagaren är värdelös och har ingenting konkret. Meningslöst med R då hon inget vet och det är samma med hennes jävla tablettknaprande. Ursäkter, försvar och meninglöst svammel. Det är inte konstigt att domstolen dömt som dom gjort med det åklagaren lagt på bordet.
Nä och det låter ju så jävla illa i sammanhanget att E skulle varit abstinent.
Mina ungar var också abstinenta vid födseln pga att jag åt, och äter SSRI-preparat.
Man håller därför som rutin lite extra koll på hur denna abstinens ter sig för bebisen.
I en av mina ungars fall visade det sig som aningen mer svårtröstad samt lite darrig i rörelserna i ca ett halvt dygn. Det hela bemöttes med lugnande besked till mig och ingen medicinsk åtgärd för barnet.
Gissar att något liknande gällde i E’s fall?
Men sånt här känner ju inte gemene man till, uppenbarligen ej heller socialtjänst mfl, och/eller i sammanhanget använder man sig kanske av allt konkret som står till buds för att påvisa olämpligheten hos en förälder som signalerar oro.
Magkänsla är ju både tyvärr och tackochlov inte giltigt skäl i juridiska sammanhang och/eller vid omplaceringar av barn.