2020-08-21, 19:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
FBI Now Probing $300 Million Media Company Deal Linked To Steve Bannon

Bannon är vad man skulle säga med i Trump Teams enabler-all-star lag (tillsammans med Robert Mercer). Och man kan undra hur Kina tar denna nyheten. Risken är stor att mer info som berör dem kan komma ut om Bannon flippar i förhören. Flera avslöjanden skulle nämligen äventyra de snålt tilltagna 7-9 år som man pratar om nu och istället landa på flera decennier. USA's angivarsystem, skulle han nu välja att tjalla, kanske kan rädda honom från att skaka galler resten av livet.

Vem är det som spinner vad ?

Southern District of NY har åtalat, betyder inte att Bannon är skyldig, snarare att Demokraterna har använt detta i sin valrörelse. Som alla vet är SDNY en ren Demokratisk maskin, som nu ger sig på andra än Trump då de inte lyckats på 3.5år
.. Bannon är ju för övrigt oskyldig till han är dömd. Att Bannon som är värd 200miljoner minst skulle stulit nån miljon pengar från murbyggandet som han håller kärt håller jag för osannolikt. Skulle han mot förmodan gjort det skall han givetvis dömas för det.
2020-08-21, 19:24
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ser detta som ett smått otroligt påstående.. Vilka är dessa "analytiker". Gissar på tonåriga ssu:are.

Ja, Det är sjukt roligt vad dessa vänsterblivna fabulerar, och projicerar. Antar att det dom beskriver är deras egna våta dröm.
2020-08-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Southern District of NY har åtalat, betyder inte att Bannon är skyldig, snarare att Demokraterna har använt detta i sin valrörelse. Som alla vet är SDNY en ren Demokratisk maskin, som nu ger sig på andra än Trump då de inte lyckats på 3.5år
.. Bannon är ju för övrigt oskyldig till han är dömd. Att Bannon som är värd 200miljoner minst skulle stulit nån miljon pengar från murbyggandet som han håller kärt håller jag för osannolikt. Skulle han mot förmodan gjort det skall han givetvis dömas för det.
Om en till av Trumps fd medarbetare hamnar i finkan verkar ju inte spela någon roll. Att få jobb i Trumps administration kräver att du antingen tillhör familjen eller är kriminell.

Det bästa är naturligtvis om man kan ticka av båda.

https://www.vox.com/world/2017/7/10/15950590/donald-trump-jr-new-york-times-illegal
2020-08-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Det är rena dumheterna att man inte kan vara skyldig till brott innan man dömts. Varför skriver du så?

Bannon har kanske gjort sluta på sin förmögenhet eller så vill mycket ha mer. Detta påverkar så klart hur synen på Trump är. Han distanserar sig men räcker det?
2020-08-21, 19:37
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det du skrev är att Demokratin är säkrad pga konstitutionen uppfattar jag det som.

Högsta Domstolen har högsta ordet i alla rättsfall. Om Högsta Domstolen fäller partiska domar är ju diktaturen ett faktum.

Putin, Stalin och Hitler kunde också hänvisa till Högsta Domstolen där de visste att de skulle vinna.

Eftersom det finns en lag som uttryckligen förbjuder en person att sitta mer än 2 mandatperioder som president i USA så är det inte öppet för tolkning, därav så kan inte SCOTUS ta upp fallet än mindre upphäva lagen. Om en ny lag kommer så kan det tas upp för att se om det strider mot konstitutionen.

Om Trump vill sitta längre så måste han vinna huset, få minst 67 senatorer med sig och att SCOTUS inte finner att det strider mot konstitutionen.
2020-08-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Eftersom det finns en lag som uttryckligen förbjuder en person att sitta mer än 2 mandatperioder som president i USA så är det inte öppet för tolkning, därav så kan inte SCOTUS ta upp fallet än mindre upphäva lagen. Om en ny lag kommer så kan det tas upp för att se om det strider mot konstitutionen.

Om Trump vill sitta längre så måste han vinna huset, få minst 67 senatorer med sig och att SCOTUS inte finner att det strider mot konstitutionen.

Det var ju Trump som tog upp ämnet och menade att han borde få sitta en period till. Folk verkar vara som de där grodorna som blir kokta till döds för att man höjer temperaturen så sakta.
2020-08-21, 19:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Kan du inte bara skriva att du hade fel och att ditt hat mot joe biden gör att du inte vill tänka rationellt. Varför gör ni trumpsupportrar det alltid till en teknikalitet?

3 debatter med start den sista söndagen i september är praxis.
Allt skitsnack om debatter man "måste" vara med på är just det. Skitsnack.
Kabeltv-bolagen köper in 3 debatter över tre kanaler. punkt slut.

Hade jag fel!? Hade källorna jag länkade fel!? Faktum är att fegisen inte vågar eller snarare orkar debattera. 3 debatter (som han måste vara med på) ska han vara med på och det blir kul att se när han ställs mot väggen.
2020-08-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hade jag fel!? Hade källorna jag länkade fel!? Faktum är att fegisen inte vågar eller snarare orkar debattera. 3 debatter (som han måste vara med på) ska han vara med på och det blir kul att se när han ställs mot väggen.

Ja det kan vara något som betyder väldigt mycket för Trump om så sker. Kanske avgörande?
2020-08-21, 20:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Helt otroligt rolig.

Gillade även hans come on man, Joe biden video

Den är också otroligt rolig och förtjänas att länkas:

https://www.youtube.com/watch?v=dwoN-FvVEsA

Känslan man får i den videon är att Biden är varm och inkluderande, lite lätt vimsig av ålder, men satans så cool. Tror det är många amerikaners bild faktiskt.

Hellre en sådan (men en seriös stab bakom sig) än en galen envåldshärskare som Trump.
2020-08-21, 20:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Jag tror att Trump kommer att ställa upp på 3 debatter tillslut även om han egentligen inte orkar och lär bli mosad. Men 3 debatter är vad det ska vara. Så Trump måste acceptera det.
2020-08-21, 20:18
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det var ju Trump som tog upp ämnet och menade att han borde få sitta en period till. Folk verkar vara som de där grodorna som blir kokta till döds för att man höjer temperaturen så sakta.

Men snälla nån, bara för att Trump vill nått så behöver det inte bli så. Han ville avskaffa Obamacare och hade både huset och senaten men lyckades inte i alla fall.

För att ändra en grundlag i Sverige så behövs förslaget röstas igenom av riksdagen i två olika mandatperioder. Om t.ex. SD skulle ha majoritet och rösta igenom att avskaffa yttrandefriheten så skulle de tappa betydande mängd röster i nästa val. Samma sak för representanthusets ledamöter och senatens senatorer.

Vissa vill bara behålla sin plats i kongressen och står ut med Trump för att folket vill ha honom och att han bara kan sitta 2 mandatperioder. Detta som vi pratar om är väl en av de få saker som personerna i kongressen är beredda att offra sin plats för.
2020-08-21, 20:19
Bannlyst
Citat:

Hellre än att älta över vem som har rätt eller fel så frågar jag det uppenbara. Är det nativismen och America first (whites first) som är det mest lockande med Donald Trump?

Inte hans infrastrukturpolitik eller hans utrikespolitik. Den gemensamma nämnaren till allt med Donald Trumps popularitet är just hans pro vita rasism menar jag.
Står du bakom den?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in