Citat:
Ja så kan det vara, och det är trist att det har blivit så polariserat att ena sidan vägrar klicka på CNN och andra på FOX. Visst har bägge sidorna av medier vinklat, ljugit och manipulerat, men man får helt enkelt vara extra källkritisk. Och läsa på fler sidor än bara en sida av spektrat. Bara för att dom har ertappats med lögner innan så betyder det såklart inte att det alltid ljugs. Jag förstår dock att folk drar sig för att gå in och läsa på både CNN och FOX etc.
Citat:
Trump? Nej det har dom gjort mot sig själva faktiskt. Tack vare internet så har det blivit mycket svårare för medierna att komma undan sina lögner. Innan sociala medier och alternativ media kom så trodde jag på vartenda ord våra journalister skrev, naiv som man var. Men sedan många år tillbaka så har jag också insett vad media för det mesta egentligen är till för? Finns såklart medier som alltid försöker att göra sitt yttersta för att vara så objektiva och sakliga som det bara går, men alleles för många medier används som propagandaorgan. Tyvärr!
Detta är vad Donald Trump har gjort med vår tillit till institutioner.
Gäller att vara medveten om detta och "forska" lite extra mycket och då komma så nära sanningen som det är möjligt.
Vad tror du själv om den undersökningen utav CNN? Har Trump knappat in på Biden? Om ja, vad har skett på sistone som gör att det är lite jämnare nu?
mfl. som frenetiskt postar Trump-hat här i trådarna om amerikanska valet. Hundratals inlägg per person