2020-08-21, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna, på samma tema, är helt fantastiskt välgjord:

https://www.youtube.com/watch?v=3Uvwbd75ujU

Helt otroligt rolig.

Gillade även hans come on man, Joe biden video
2020-08-21, 19:00
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Precis detta har skett i Ryssland och Kina bland annat. Att genom stegvisa förändringar införa ett personvälde/dynasti successivt. Två av de ledare som Trump avgudar som starka och handlingskraftiga (just nu är han i bråk med Kina, men innan typ).

Han "skämtar" om att sitta kvar "lika länge som Xi" och när folk frågar om han skulle respektera ett valresultat som innebär att han förlorar så säger han "We'll se what happens....".

Det är verkligen inte alls långsökt att spekulera i att Trump gärna ser en Trump-dynasti ta över i USA istället för de vanliga demokratiska presidentvalen. Verkligen inte långsökt.

jo det är det och jag ska förklara varför: SCOTUS stiftar inga nya lagar, de tolkar befintliga och sätter praxis. För att stifta nya lagar så måste det gå igenom huset och senaten för att sedan undertecknas av presidenten. Det kanske låter enkelt, men saken är att det behövs betydande majoritet i senaten, d.v.s. 2/3 delar av ledamöterna eller fler. Så det är omkring 67 senatorer eller fler. i dagsläget tror jag att Rep. har 53 senatorer, men kan ha fel. Och du kan ju själv räkna ut hur stor sannolikhet att motståndarna röstar för ett sådant förslag. Då har vi inte ens räknat med RINOS.
2020-08-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jo det är det och jag ska förklara varför: SCOTUS stiftar inga nya lagar, de tolkar befintliga och sätter praxis. För att stifta nya lagar så måste det gå igenom huset och senaten för att sedan undertecknas av presidenten. Det kanske låter enkelt, men saken är att det behövs betydande majoritet i senaten, d.v.s. 2/3 delar av ledamöterna eller fler. Så det är omkring 67 senatorer eller fler. i dagsläget tror jag att Rep. har 53 senatorer, men kan ha fel. Och du kan ju själv räkna ut hur stor sannolikhet att motståndarna röstar för ett sådant förslag. Då har vi inte ens räknat med RINOS.
Om ett utslag ifrågasätts hamnar det i Högsta Domstolen där Republikanerna stoppat in sina kandidater. Nu senast fyllot Kavanaugh. Det vore inte första gången ett Presidentval avgörs i domstolarna.

Det skedde så sent som 2000 när HD gav Bush segern med rösterna 5-4.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_v._Gore
2020-08-21, 19:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Sällan man ser så bildade svar och tankegångar. Det pratas så mycket om en Biden som inte syns och Obama köper hus vid hav och så, men jag hoppas att JetSociety kan förklara Trumps politik för mig. Det skulle vara en ynnest. Jag undrar framför allt om den hälsoplan som Trump den 19 juli skulle komma med om två veckor i intervjun med Chris Wallace på FOX? Det var ju ett löfte han hade redan inför förra valet, men det har av diverse skäl inte kunnat infrias. Jag menar 3,5 år är ju kort tid. Republikanerna måste få tid på sig att komma på hur de ska göra.

Chris Wallace som för övrigt frågat Basement Biden om intervju ett bra tag nu utan att få något svar. Tror inte detta håller, det finns tillräckligt med journalister som inte accepterar att man kan gå i tystnad en hel valrörelse och det Amerikanska folket kommer ge Biden en känga så han kan fortsätta sitta i sin källare även efter valet.

"I'll keep asking Biden for an interview every week'
https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/andrewsolender/2020/07/26/well-keep-asking-every-week-chris-wallace-says-biden-not-available-for-interview/amp/
2020-08-21, 19:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Person, woman, man, camera

https://www.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM

jippii president bigly brains klarar demenstestet. Det måste han så klart förklara för hela världen. Att det alltså finns dummare människor än honom.

Ja och dessa ska kandidera mot honom i valet.....
2020-08-21, 19:11
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Om ett utslag ifrågasätts hamnar det i Högsta Domstolen där Republikanerna stoppat in sina kandidater. Nu senast fyllot Kavanaugh. Det vore inte första gången ett Presidentval avgörs i domstolarna.

Det skedde så sent som 2000 när HD gav Bush segern med rösterna 5-4.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_v._Gore

Det jag skrev skiljer sig inte från det du säger.
2020-08-21, 19:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Helt otroligt rolig.

Gillade även hans come on man, Joe biden video

https://youtu.be/3Uvwbd75ujU

Person, woman, man, camera. TV

Dessa kognitiva test är något Biden alltså inte tagit, förutom i tidigare intervju då han tog det hela tiden.
2020-08-21, 19:14
Medlem
Citat:
Det jag skrev skiljer sig inte från det du säger.
Det du skrev är att Demokratin är säkrad pga konstitutionen uppfattar jag det som.

Högsta Domstolen har högsta ordet i alla rättsfall. Om Högsta Domstolen fäller partiska domar är ju diktaturen ett faktum.

Putin, Stalin och Hitler kunde också hänvisa till Högsta Domstolen där de visste att de skulle vinna.
Senast redigerad av Alpoxen 2020-08-21 kl. 19:17.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Trump har ju skjutit sig själv i foten genom att ge sig på bl a Huawei, 10cent, WeChat, TikTok, samt slängt ut diplomater i Houston eftersom kinesiska kleptomaner försöker stjäla allt mellan himmel och jord. Å ett ökat handelskrig med Kina kommer drabba Trumpcountry värst...Pelosi ser knappast detta som en bra utveckling...så du kan fortsätta drömma spin doctor (Nixter).
FBI Now Probing $300 Million Media Company Deal Linked To Steve Bannon

Citat:
Steve Bannon’s fraud indictment linked to fundraising for Donald Trump’s U.S.-Mexico border wall isn’t his only legal headache; the FBI and Securities and Exchange Commission are also investigating a $300 million investment offering for a planned media company tied to Bannon and fugitive Chinese businessman Guo Wengui [...] The document named Amazon, ByteDance’s TikTok and Tencent’s WeChat as expected competitors. Early this month, Trump ordered the latter two companies, both Chinese, to finalize deals to sell to U.S. companies in 90 days or to stop operating in the U.S.

Bannon är vad man skulle säga med i Trump Teams enabler-all-star lag (tillsammans med Robert Mercer). Och man kan undra hur Kina tar denna nyheten. Risken är stor att mer info som berör dem kan komma ut om Bannon flippar i förhören. Flera avslöjanden skulle nämligen äventyra de snålt tilltagna 7-9 år som man pratar om nu och istället landa på flera decennier. USA's angivarsystem, skulle han nu välja att tjalla, kanske kan rädda honom från att skaka galler resten av livet.
Bannlyst
Citat:
måste vara det största skitsnack jag har läst någonsin. Dessutom så vill han väl bara säkra maktövertaget i HD genom föryngring. Men att avskaffa demokratin är bara hittepå. seså, kryp tillbaka under stenen du kom från.

När Donald Trump själv sagt det så uppstår inga som helst tvivel.
Han har sagt att han vill avskaffa habeas corpus
Avsätta domare Han inte gillar
Avskaffa libel laws
Deconstruct the administrative state.

Enligt Michael Cohen som jobbat med Donald Trump i 15 år så skämtar Donald Trump aldrig. Han skickar ut testballonger för att se hur hans supportrar och pressen reagerar och flyttar fram målstolparna successivt.

Återigen. Han har sagt att han borde få sitta en tredje mandatperiod och att han vill senarelägga valet för att han menar att han upptäckt massivt valfusk. Endast om han förlorar. Vinner han så är det inte pga valfusk.

Alla ni i denna tråd som är för demokrati kan knappast stå för uttalanden som dessa. Eller avfärda dem med att han skämtar. Såvida ni inte vill se diktatorn Donald avskaffa demokratin.
2020-08-21, 19:15
Medlem
Att medvetet göra det svårare att rösta är inte demokratifrämjande.

Enligt denna artikeln verkar det som en dålig ide dock

https://www.wvxu.org/post/commentary-trump-voter-suppression-plan-backfiring#stream/0
Senast redigerad av Alpoxen 2020-08-21 kl. 19:21.
2020-08-21, 19:18
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Hörde just Trumps tal nu i Arlington, Va.

Han sa just att "under nästa mandatperiod kan vi få välja 4-5 nya domare i högsta domstolen".

Det han då gör är i princip att betta på hur många av dagens som kommer att dö. Desto fler desto bättre.

Om Trump vinner, och det blir så, så kommer HD att bli helt dominerad av domare som Trump har handplockat för att stödja hans omvandling. Då kan han faktiskt börja sin process att avskaffa 2-periodsregeln, och instifta en familjedynasti i USA istället för dagens demokratiska system. Jag (och många analytiker) tror att detta definitivt är en möjlighet om Trump vinner.

Ser detta som ett smått otroligt påstående.. Vilka är dessa "analytiker". Gissar på tonåriga ssu:are.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in