Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Ja, så tolkar jag också det. Hawita KANSKE är "guilty by association" för att han umgås med andra kriminella, men samtidigt har jag mycket svårt att tro att han INTE skulle hålla på med t.ex. droghandel med tanke på vem han umgås med. Dock minns jag inte alls vad han själv eventuellt sagt gällande detta i förhören osv.
Jo förvisso kan man kanske räkna ut att hawita inte har helt rent mjöl i påsen med tanke på umgänget men känns ändå som han är vettigare än många andra i dessa kretsar...de här Nydala gänget verkar vara helt slut i huvudet. Om man är uttalande fiender eller om någon tex mördad ens bror eller sp kan jag ha lite mer förståelse för att man vill hämnas. Men på detta sätt att mörda en ”vän” som litar på en(vilket M gjorde då han dök upp utan väst och livvakt) för pengar som de verkar handla om är så äckligt så jag vet inte vad. Av allt att döma var dessa killar några av ms närmaste vänner så mördar de han såhär brutalt och 3 av 4 blir frikända. Är resterande 3 ute i de fria nu? För isåfall hoppas jag nästan att pappan ger dom va de förtjänar.
OBS. Säger inte att M var guds bästa barn heller utan talar om just detta fallet.