2019-10-02, 22:45
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Ordspråk: Säg vem du umgås med ska jag säga vem du är😉

Hehe, exakt ;-)
Citera
2019-10-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, så tolkar jag också det. Hawita KANSKE är "guilty by association" för att han umgås med andra kriminella, men samtidigt har jag mycket svårt att tro att han INTE skulle hålla på med t.ex. droghandel med tanke på vem han umgås med. Dock minns jag inte alls vad han själv eventuellt sagt gällande detta i förhören osv.
Jo förvisso kan man kanske räkna ut att hawita inte har helt rent mjöl i påsen med tanke på umgänget men känns ändå som han är vettigare än många andra i dessa kretsar...de här Nydala gänget verkar vara helt slut i huvudet. Om man är uttalande fiender eller om någon tex mördad ens bror eller sp kan jag ha lite mer förståelse för att man vill hämnas. Men på detta sätt att mörda en ”vän” som litar på en(vilket M gjorde då han dök upp utan väst och livvakt) för pengar som de verkar handla om är så äckligt så jag vet inte vad. Av allt att döma var dessa killar några av ms närmaste vänner så mördar de han såhär brutalt och 3 av 4 blir frikända. Är resterande 3 ute i de fria nu? För isåfall hoppas jag nästan att pappan ger dom va de förtjänar.

OBS. Säger inte att M var guds bästa barn heller utan talar om just detta fallet.
Citera
2019-10-08, 16:35
Medlem
HD tar inte upp det så livstidsdomen står fast.

Åklagarmyndigheten avslog kort därefter advokatens begäran om att komplettera förundersökningen. Enligt myndighetens beslut var det inte ett vapen utan en mobil och detta bekräftades även av stillbilder från kroppskamerorna hos de poliser kom till platsen.

Högsta domstolen tar inte upp fallet –*det innebär att 24-åringen döms till livstids fängelse.
Citera
2019-10-08, 17:52
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
HD tar inte upp det så livstidsdomen står fast.

Åklagarmyndigheten avslog kort därefter advokatens begäran om att komplettera förundersökningen. Enligt myndighetens beslut var det inte ett vapen utan en mobil och detta bekräftades även av stillbilder från kroppskamerorna hos de poliser kom till platsen.

Högsta domstolen tar inte upp fallet –*det innebär att 24-åringen döms till livstids fängelse.

Precis som förväntat. Fruktansvärt pinsamt att försvarsadvokat Lars Kruse att gå ut i media och hävda att bilden på offret till 99% visar att personen som står böjd över offret har en pistol i handen när man tydligt ser att det är en mobiltelefon. Jävla smuts.
Citera
2020-07-09, 15:21
Medlem
Var det M Shakir som misshandlade sin flickvän extremt grovt?
Citera
2020-07-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Var det M Shakir som misshandlade sin flickvän extremt grovt?
Tror du tänker på Ho0tan Ghar4
Citera
2020-07-10, 15:57
Medlem
diseuses avatar
De anhöriga nekas brottsskadeersättning, enligt Sydsvenskan ("Anhöriga nekas ersättning efter Nydalamordet").

Mårten Schultz, professor i civilrätt, skriver en lång utläggning om det på Twitter.
Citera
2020-08-21, 16:10
Medlem
Taoists avatar
Vila i frid min kära vän! 2 år har nu gått.
Mahmoud och hans far är/var båda torpeder.

Jag har varit vän med Mahmoud sedan han var 14 år gammal.

Han hade grova psykopatiska tendenser men var rättvis och omtänksam mot folk han gillade.

Han var dock väldigt alfa och "mobbade" många av sina vänner.

Sällan träffat personer med så mycket stake och heder som denna grabb det kan ingen ta ifrån honom för dom som vet vet.
Citera
2020-08-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoist

Han hade grova psykopatiska tendenser men var rättvis och omtänksam mot folk han gillade.

Sällan träffat personer med så mycket stake och heder som denna grabb det kan ingen ta ifrån honom för dom som vet vet.

Vet du hur det kommer sig att hans far inte har hämnats?
Citera
2020-08-21, 18:21
Medlem
Taoists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vet du hur det kommer sig att hans far inte har hämnats?

Bidar nog bara sin tid tills det kommer ett bra tillfälle. Tro mig Mahmoud var hans allt vill inte tänka på ens hur plågade horungarna kommer bli innan han skickar dom tillbaka till sin skapare.
Citera
2020-08-21, 19:08
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:

Förlåt men om man är mobbar många av sina vänner.... Är man då omtänksam mot folk man gillar?! 😂 😂 Jävla konstigt synsätt!
Citera
2020-08-21, 19:27
Medlem
Citat:

Låter ju som skräp på din beskrivning. Bra att han sköts av kan man konstatera om han var en som mobbade vänner. Helt fel sätt att leva livet på. Han var nog ytterst lättmördad med tanke på sådana parasittendenser då. Usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in