2020-08-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Förlåt men om man är mobbar många av sina vänner.... Är man då omtänksam mot folk man gillar?! 😂 😂 Jävla konstigt synsätt!

Ja precis. Låter som ett äckel. Inte konstigt att någon fimpade honom då.
Citera
2020-08-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoist
Bidar nog bara sin tid tills det kommer ett bra tillfälle. Tro mig Mahmoud var hans allt vill inte tänka på ens hur plågade horungarna kommer bli innan han skickar dom tillbaka till sin skapare.

Varför har de inte mördat hans pappa också?
Citera
2020-08-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Varför har de inte mördat hans pappa också?

Möjligt att pappan själv är rädd för sonens mördare, de är på fri fot och mord är en bagatell för dem. Speciellt med tanke på hur folk har hypat upp pappan så är det inte omöjligt att de frikända mördarna är rädda för honom och planerar att släcka honom innan han släcker dem.
Citera
2020-08-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Möjligt att pappan själv är rädd för sonens mördare, de är på fri fot och mord är en bagatell för dem. Speciellt med tanke på hur folk har hypat upp pappan så är det inte omöjligt att de frikända mördarna är rädda för honom och planerar att släcka honom innan han släcker dem.

Ja om de redan mördat så varför skulle de inte se till att göra rent hus? Det är ju ologiskt för till och med den mest fromme person.
Citera
2020-08-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
shahin och Mekky sitter ju och även Musti Hassoun är väl häktad för Hakim, vilka är kvar, tvillingen och Bilal?
Citera
2020-08-21, 22:51
Medlem
Mahmuds pappa lär inte göra ett skit, dessa "unga" har tio gånger mer våldskapital än honom. Och vad förväntar sig pappan? Hans son lurade folk på pengar, gick på svaga människor. Stal pengar från sina nära vänner och va allmänt äcklig människa. Så va tror hans pappa att han ska leva tills han är 70? Knappast. Pappan lär se va jag skriver också här, gå och pensionera dig o ta hand om dina andra barn och framtida barnbarn så dom inte slutar på samma sätt. Eller så hämnas du. Det har gått 2 år, dom som var involverade på mahmuds mord har alla varit ute och varit i sina trakter. Chanser har funnits men tror inte ens han är i Malmö. Gömmer sig väl i en grotta och äter blomkål.
Citera
2020-08-21, 22:52
Medlem
Citat:
Vila i frid min kära vän! 2 år har nu gått.
Mahmoud och hans far är/var båda torpeder.

Jag har varit vän med Mahmoud sedan han var 14 år gammal.

Han hade grova psykopatiska tendenser men var rättvis och omtänksam mot folk han gillade.

Han var dock väldigt alfa och "mobbade" många av sina vänner.

Sällan träffat personer med så mycket stake och heder som denna grabb det kan ingen ta ifrån honom för dom som vet vet.

Hahaha du måste ha sugit av honom för att skriva så, är det din förebild? En person som mobbar sina vänner, stjäl pengar från sina nära och tar deras tjejer medans dom sitter inne? Ett hederlös kräk mindre på vårt fina land.
Citera
2020-08-22, 02:16
Medlem
De som mördade Mahmoud är väl inte mycket bättre? De dödade sin barndomsvän för pengar.
Citera
2020-08-22, 09:26
Medlem
Taoists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Hahaha du måste ha sugit av honom för att skriva så, är det din förebild? En person som mobbar sina vänner, stjäl pengar från sina nära och tar deras tjejer medans dom sitter inne? Ett hederlös kräk mindre på vårt fina land.

Nej inte förebild men en bra människa på sina håll och kanter även om.vet du om Mahmouds historia ens? Det var så att han började med grov kriminalitet i väldigt väldigt ung ålder och det var inget han valde själv utan hans Far som styrde han i den riktningen.

men han hjälpte mig ur både penga problem , andra problem och räddade mitt liv utan att förvänta sig något tillbaka.

Han var en riktig vän och det är sorgligt att han blev mördad på det här viset men samtidigt vet han vad han gick sig inpå för många år sedan.

Jag har bara varit på hans bra sida så jag kan inte relatera till allt dåligt ni skriver.

Om man är sen med kriten och inte driftar ihop eller leverar så spelar det ingen roll hur svag du är,för vad skulle hans namn smutsas ner av pissluffare som försökte gama på honom eller? Pfft

Tycker det är ynkligt att attackera en död människa på internet, låt han vila i frid istället.
Citera
2020-08-23, 00:10
Medlem
Citat:
Nej inte förebild men en bra människa på sina håll och kanter även om.vet du om Mahmouds historia ens? Det var så att han började med grov kriminalitet i väldigt väldigt ung ålder och det var inget han valde själv utan hans Far som styrde han i den riktningen.

men han hjälpte mig ur både penga problem , andra problem och räddade mitt liv utan att förvänta sig något tillbaka.

Han var en riktig vän och det är sorgligt att han blev mördad på det här viset men samtidigt vet han vad han gick sig inpå för många år sedan.

Jag har bara varit på hans bra sida så jag kan inte relatera till allt dåligt ni skriver.

Om man är sen med kriten och inte driftar ihop eller leverar så spelar det ingen roll hur svag du är,för vad skulle hans namn smutsas ner av pissluffare som försökte gama på honom eller? Pfft

Tycker det är ynkligt att attackera en död människa på internet, låt han vila i frid istället.

Amen snälla du hur är han en bra människa? Som stjäl av sina egna "bröder" försöker döda människor ? Är man en bra människa enligt islam om man är kriminell och knarkar och dödar ?
Citera
2020-08-27, 09:27
Medlem
Taoists avatar
Dock ser jag inte Vad har islam med detta att göra även om flera berörda är muslimer?

(Försvarar inte islam för jag ogillar den religionen,men kanske lite off topic att ta upp islam)

Vill gärna påpeka att det till stor del fadern som fick in Mahmoud på denna vägen (även om alla gör sitt egna val i slutändan) så är unga människor väldigt lättpåverkade.

Tror du innerst inne att många vill vara kriminella för att det är ballt eller?
Vill påstå till er hatare att ni har fel för det livet handlar om konstant press ,paranoia , ingen tillit , grov räddsla och dödsångest,drog beroende och känna sig övergivna av samhället.

Tåls att tänka på att psykvården/socialtjänsten/SKOLAN i Sverige är en cirkus, myndigheter kan minska nivåerna på gäng kriminalitet om dom går in med rätt insatser.

Handlar ofta om inlärningssvårigheter och personlighetsstörningar som gör att dessa grabbar ger upp tidigt eftersom dom inte får rätt hjälp i skolan och stöd vården som behöver eller seriösa ingrep från sociala myndigheter och placera folk i tid innan dom äldre kriminella fått klorna i dom yngre.

Känner flera personer som blivit fosterhemsplacerade i tid innan kriminaliteten gått för långt och dom blev en del av familjen
Fick ordnade liv och hade endast sporadiskt kontakt med sin biologiska familj (både invandrare och svenskar).

Så ja INSATSER är det enda som kan minska detta samhällsproblemet som gängliv skapar.

Många håller ju bara upp fasaden för dom inte hade vad som krävdes att klara av ett "anständigt liv" och inte fick rätt hjälp av familjen/myndigheter.

nästan alla personer i gängmiljön har ju extremt mindrevärdskomplex.

P.S innan alla hetsar JA Sverige är verkligen ett bra land fullt av möjligheter men LÄS HELA MITT INLÄGG.
Senast redigerad av Taoist 2020-08-27 kl. 09:51.
Citera
2020-08-27, 12:34
Medlem
Citat:
Dock ser jag inte Vad har islam med detta att göra även om flera berörda är muslimer?

(Försvarar inte islam för jag ogillar den religionen,men kanske lite off topic att ta upp islam)

Vill gärna påpeka att det till stor del fadern som fick in Mahmoud på denna vägen (även om alla gör sitt egna val i slutändan) så är unga människor väldigt lättpåverkade.

Tror du innerst inne att många vill vara kriminella för att det är ballt eller?
Vill påstå till er hatare att ni har fel för det livet handlar om konstant press ,paranoia , ingen tillit , grov räddsla och dödsångest,drog beroende och känna sig övergivna av samhället.

Tåls att tänka på att psykvården/socialtjänsten/SKOLAN i Sverige är en cirkus, myndigheter kan minska nivåerna på gäng kriminalitet om dom går in med rätt insatser.

Handlar ofta om inlärningssvårigheter och personlighetsstörningar som gör att dessa grabbar ger upp tidigt eftersom dom inte får rätt hjälp i skolan och stöd vården som behöver eller seriösa ingrep från sociala myndigheter och placera folk i tid innan dom äldre kriminella fått klorna i dom yngre.

Känner flera personer som blivit fosterhemsplacerade i tid innan kriminaliteten gått för långt och dom blev en del av familjen
Fick ordnade liv och hade endast sporadiskt kontakt med sin biologiska familj (både invandrare och svenskar).

Så ja INSATSER är det enda som kan minska detta samhällsproblemet som gängliv skapar.

Många håller ju bara upp fasaden för dom inte hade vad som krävdes att klara av ett "anständigt liv" och inte fick rätt hjälp av familjen/myndigheter.

nästan alla personer i gängmiljön har ju extremt mindrevärdskomplex.

P.S innan alla hetsar JA Sverige är verkligen ett bra land fullt av möjligheter men LÄS HELA MITT INLÄGG.
+1 på den! Det bästa man kan göra om ens ungdomar hamnar i trubbel är att flytta, nästan var som helst för kompisar och vänner har väldigt stort inflytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in