2020-08-19, 07:36
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon-sajag
Tjena grabbar tänkte flika in och fråga om lite råd. Kanske kommer bli helt flamad, är helt ny här så vet inte direkt hur ni reagerar på nybörjare

Jag har tagit testosterone enanthate 250mg var 5:e dag i närmare 8 veckor in i deltoiden (intramuscular) och nu börjar jag närma mig slutet av min planerade cykel alltså 8 veckor. Jag har införskaffat mig Ovigil som då är HCG om jag förstått rätt, och med FAQ och denna tråd ( (FB) HCG guide) läst så antar jag att det jag behöver göra är:

Flaskan Ovigil är 5000 IU i helhet som jag då ska blanda ut med antingen "CSS Ögon, Lins & Sårskölj".
"ACO Ögonvatten" 125ml för att få en utspädning på 500iu per ml, som ska injiceras på samma sätt som testot, 500 iu 2 gånger i veckan.

Det jag har förstått, vilket kan vara fel, är att jag sparkar igång testiklarna igen för att de ska kunna skapa testosterone naturligt så att jag inte tappar min progress & inte mår dåligt.

Min fråga är givetvis om det som är ovan är sant, men också hur länge jag bör köra 500iu 2 gånger i veckan, är den kuren hela vägen tills nästa cykel om 8 veckor eller endast 3-4 veckor? Eller är det Nolvadex och Clomid som jag ska använda och inte HCG?

Är lite kluven här, rookie grejer, hoppas ni gudar har koll på läget och kan hjälpa en ny superboy. Tackar gott folk

Sidenotes:
Har inga känningar för Gyno grejer eller ömhet i bröstvårtorna eller liknande, har inte märkt någon markant skillnad i storleken på mina juveler heller.

8v på ena är l kortaste laget, är ju nu du kan skörda framgången, varför så kort? Du skulle kört kortare ester i så fall. Förläng kuren till åtminstone 12v.

HCG stimulerar dina testiklar under kur och påskyndar därav återhämtningen. Kan tas genom hela kuren med ca 500iu/1000iu vecka, vissa blastar på sista veckorna av kuren istället. Smaksak.

Du ska alltid använda nolva, eller kombinera nolva clomid det gör jag. Hcg är en bonus, men det ersätter inte nolva.
Citera
2020-08-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
8v på ena är l kortaste laget, är ju nu du kan skörda framgången, varför så kort? Du skulle kört kortare ester i så fall. Förläng kuren till åtminstone 12v.

HCG stimulerar dina testiklar under kur och påskyndar därav återhämtningen. Kan tas genom hela kuren med ca 500iu/1000iu vecka, vissa blastar på sista veckorna av kuren istället. Smaksak.

Du ska alltid använda nolva, eller kombinera nolva clomid det gör jag. Hcg är en bonus, men det ersätter inte nolva.

Tack för svaret Fnyrr!

Jag kör på 12v då, och det betyder väl 12v paus då senare efter cykeln? Jag är då på vecka 8/12 så bör jag kanske börja med HCG nu och köra det tills cykelns slut eller fortsätta även efter det?

Nolva & Clomid, om jag förstått rätt ska det användas 2+ veckor efter sista injection? Det är alltså denna kombination som får allt att stabilisera efter en cykel eller? Hur länge kör man det och finns det någon guide eller mängd på exakt hur mycket man bör ta?
Citera
2020-08-19, 18:19
Medlem
Nu ca. 4 veckor efter avslutad PCT på fem veckor med 25 mg Clomid och 10 mg Nolvadex per dag (med en frontning på 4-5 gånger dosen första dagen) fick jag uppmätt 19 nmol/L i testosteron.
Körde HCG under senaste 10 veckors-kuren under våren men bryggade med 375mg testo u e3v utan HCG under vintern så hade legat på ungefär 6 månader innan PCT.
Skönt att ha vilat några månader nu under sommaren inför vinterns eventuella kur.
Citera
2020-08-19, 18:36
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon-sajag
Tack för svaret Fnyrr!

Jag kör på 12v då, och det betyder väl 12v paus då senare efter cykeln? Jag är då på vecka 8/12 så bör jag kanske börja med HCG nu och köra det tills cykelns slut eller fortsätta även efter det?

Nolva & Clomid, om jag förstått rätt ska det användas 2+ veckor efter sista injection? Det är alltså denna kombination som får allt att stabilisera efter en cykel eller? Hur länge kör man det och finns det någon guide eller mängd på exakt hur mycket man bör ta?

Kan du köra 12v så gör det, du kommer känna nu hur du ökar bra om kost och allt sitter. Vill du köra 8v sen så köp testo p istället, men då får du pinna mer frekvent.

En rätt standard nolva pct är 5-6v 40 40 20 20 20 typ. Jag brukar köra så plus clomid 50 25 25 25 25. Mina ögon gillar inte clomid, har du inga problem så kan du köra 50mg men 25 duger gott det också. En del frontar.

Det räcker faktiskt att börja efter 21 dagar, 14 är i tidigaste laget men ingen katastrof. Eldar lite för kråkorna bara, men inte så att det är skitdyrt med varesig nolva eller clomid.

Time on = time off + pct. Du räknar alltså inte pctn i din time off. Detta är inte helt svart och vitt dock, enda säkra sättet för att se en komplett återställning är genom blodprov. Men följer du detta har du gett din kropp en bra tid att återhämta sig.

Känns dina testiklar fylliga och helt okej så räcker det nog gott med 2500iu vecka sista 2 veckorna. Eller så kör du 500x2/vecka sista 4 veckorna. Scrollar du i hcg tråden så finns massor av olika alternativ. Se upp med östro bara, det kan skena med hcg om kulorna svarar bra.

Efter pct är det bara att ta ett blodprov, ser allt bra ut så vila. Väldigt låg på testo så kan det hända att man får köra lite längre pct. Blodprov är det bästa, speciellt om du inte har någon kur under bältet och inte har någonting att falla tillbaka på. Mes tiden lär du känna dig kropp.
Senast redigerad av fnyrr 2020-08-19 kl. 18:39.
Citera
2020-08-19, 18:41
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Nu ca. 4 veckor efter avslutad PCT på fem veckor med 25 mg Clomid och 10 mg Nolvadex per dag (med en frontning på 4-5 gånger dosen första dagen) fick jag uppmätt 19 nmol/L i testosteron.
Körde HCG under senaste 10 veckors-kuren under våren men bryggade med 375mg testo u e3v utan HCG under vintern så hade legat på ungefär 6 månader innan PCT.
Skönt att ha vilat några månader nu under sommaren inför vinterns eventuella kur.

Grattis eller vad säger man, det lät ju riktigt bra mannen.
Citera
2020-08-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Grattis eller vad säger man, det lät ju riktigt bra mannen.
Tack; verkar som jag fått tag i fungerande mediciner åtminstone
Verkar också räcka med lägre dos än de vanliga 50/20 på Clomid/Nolvadex som förordas och det kan ju vara något att prova för de som tål dessa sämre.
Misstänker att jag skulle ha lägre nivåer om jag väntar någon månad till men kör nog en kur och spar blodproven tills dess istället.
Citera
2020-08-21, 17:39
Bannlyst
Skrivit detta även i en annan tråd men hoppas någon kan kanske se och ge lite svar.

Fått mina blodvärden analyserade och precis som jag trodde var dem dåliga.
Vad kan man göra för skynda på processen med att få upp värdena. Då det är 3 månader minst innan jag får läkarvård i Sverige.

Estradiol- mindre än 10- skall vara 11-44 pq/ml
LH 0,4 - skall vara 0,57 -12,07
FSH 0,42 mIU/ml - skall vara 0,95- 11,95
Testesterone 0,67 skall vara 2,40-8,71 ng/ml

Mår som sagt skit av detta och ändå två månader sedan jag tog sista injektionen testo E

Har kört PCT i 5 veckors tid, men tydligen utan något som helst resultat.

Vad kan jag göra för att få upp mina värden? Som det är nu så är jag steril och vet inte ens om jag någonsin kommer få igång mitt hormonsystem??

Läst någonstans att det kan ta upp till 3 månader innan det kickar igång igen efter legat på under många år.

Tacksam för svar
Citera
2020-08-21, 17:48
Medlem
En lyckad pct ska påbörjas när preparatet är ur kroppen. Du har test eE kvar i kroppen flera veckor efter sista sticket. Men den här tekniken bygger på helt ny forskning. Inga gamla gymrävar kommer lyssna.
Det är stor chans att pctn misslyckas annars.
Citera
2020-08-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Skrivit detta även i en annan tråd men hoppas någon kan kanske se och ge lite svar.

Fått mina blodvärden analyserade och precis som jag trodde var dem dåliga.
Vad kan man göra för skynda på processen med att få upp värdena. Då det är 3 månader minst innan jag får läkarvård i Sverige.

Estradiol- mindre än 10- skall vara 11-44 pq/ml
LH 0,4 - skall vara 0,57 -12,07
FSH 0,42 mIU/ml - skall vara 0,95- 11,95
Testesterone 0,67 skall vara 2,40-8,71 ng/ml

Mår som sagt skit av detta och ändå två månader sedan jag tog sista injektionen testo E

Har kört PCT i 5 veckors tid, men tydligen utan något som helst resultat.

Vad kan jag göra för att få upp mina värden? Som det är nu så är jag steril och vet inte ens om jag någonsin kommer få igång mitt hormonsystem??

Läst någonstans att det kan ta upp till 3 månader innan det kickar igång igen efter legat på under många år.

Tacksam för svar

Ja eller så får du gå på en andra pct då preparatet är helt ur kroppen. Om testot inte kommer tillbaka så krävs det en lång behandling av högdos hcg. Alternativt gå på HRT livet ut.
Citera
2020-08-21, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Ja eller så får du gå på en andra pct då preparatet är helt ur kroppen. Om testot inte kommer tillbaka så krävs det en lång behandling av högdos hcg. Alternativt gå på HRT livet ut.

Tack för svar
Men nej jag kommer inte gå på någon ny nolvadex eller Clomid. Har det inte fungerat nu så tror jag inte det gör det andra gången heller.

Däremot har jag satt igång med HCG igen. Ger det en månads tid. Fortfarande låga värden så ja då vet jag inte vad jag skall göra.

Du menade TRT behandling ?
Så fall är jag villig till göra det. För jag vill verkligen kunna bilda familj och så klart må normalt och inte som nu.
Citera
2020-08-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Tack för svar
Men nej jag kommer inte gå på någon ny nolvadex eller Clomid. Har det inte fungerat nu så tror jag inte det gör det andra gången heller.

Däremot har jag satt igång med HCG igen. Ger det en månads tid. Fortfarande låga värden så ja då vet jag inte vad jag skall göra.

Du menade TRT behandling ?
Så fall är jag villig till göra det. För jag vill verkligen kunna bilda familj och så klart må normalt och inte som nu.

När man går på TRT/HRT så kliver man av testot helt om man har blivit steril. Och Så kör man ett fertilitetsprotokoll med HCG clomid etc. Dom flesta kan göra kvinnor gravida under kur. Och under TRT behandling. Är bollarna helt nedstämgda så krävs det en lång behandling av hcg. I synnerhet för dom som kört på med 19 nor steroider som tren och deca. Det är singnalsystemet mellan hypofys och osv testicklarna som inte fungerar. Hcg är det enda som direkt aktiverar testicklarna.
Senast redigerad av Perlmutter 2020-08-21 kl. 18:18.
Citera
2020-08-21, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
När man går på TRT/HRT så kliver man av testot helt om man har blivit steril. Och Så kör man ett fertilitetsprotokoll med HCG clomid etc. Dom flesta kan göra kvinnor gravida under kur. Och under TRT behandling. Är bollarna helt nedstämgda så krävs det en lång behandling av hcg. I synnerhet för dom som kört på med 19 nor steroider som tren och deca. Det är singnalsystemet mellan hypofys och osv testicklarna som inte fungerar. Hcg är det enda som direkt aktiverar testicklarna.

Tack.
Det är just såna preparat jag kört. Deca, Testo, Tren, HGH, Ryssar, Turinabol, Oxandadrol, med mera under sju års tid.
Så när jag gjorde mitt sperma prov (dum som jag var så vart jag så klart helt utan spermier)

Körde då PCT och gjorde igår en ny undersökning och fick beskedet att mina värden låg alltså verkligen i botten.

Läser olika artiklar på nätet och verkar ju som precis alla har olika tips och råd. Men att mellan 3-6 månader skulle det ta innan systemet (signalsystemet) startade om av sig själv.
Jag kör nu HCG i en månad och hoppas läkarna i Sverige kan lyckas få igång mig.

Läser massa här inne som lyckats göra sina tjejer gravida. Hur det är möjligt det förstår jag dock inte om man nu läser övriga läkarartiklar. Men jag tror säkert det stämmer de lyckatrs med det.

Men att en person som gått på testo i 3 års tid lyckas göra sin tjej gravid direkt efter en PCT på några veckor. Det har jag ytterst svårt att tro på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in