Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Som den misstänksamme person jag är så ser jag ett mönster här. Det S tappar läggs inom JÖK-blocket så att det inte blir så alarmerande. Jag litar inte på några institut som backas upp av staten eller MSM-medierna. Det är inte logiskt att S-väljare som är missnöjda med samhällsutvecklingen (kriminalitet, bilbränder och annat) skulle gå till C eller L.
Tyvärr kan jag tänka mig många tillfällen där många går tillbaka till C och L. Dessa är väljare som vägrar rösta på det konservativa blocket pga SD.
Skulle kunna tänka mig exempelvis min syster. Hon röstar C och gillar Annie Lööf (tror jag) och hon hatar SD. Lite jobbigt när hela min familj röstar SD.. men nu när det varit en pandemi så har Lööf varit osynlig och S är ju lierad med C så många gick säkert från C till S pga solidaritet. Nu är ju Lööf tillbaka och det drar säkert dessa väljare tillbaka.
Dessa är främst unga kvinnor och typ socionomer. De som inte riktigt förstår samhällsutvecklingen och är hjärntvättade av marxism i universitetet.