• 1
  • 2
2020-08-21, 15:32
Medlem
MinnaLinnas avatar
Hej!
Jag undrar om någon har erfarenheter från swishgrupper på facebook?
Har sökt hjälp där , men det är mest bara smutskastning och påhopp?
Citera
2020-08-21, 15:50
Medlem
Eldebrinks avatar
Vad är syftet med en swishgrupp?
Citera
2020-08-21, 15:50
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Vad gör man i swishgrupper? Tigger så man har råd med ett sexpack efter att man bränt socbidraget?
Citera
2020-08-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldebrink
Vad är syftet med en swishgrupp?
Att snika pengar till bärs och knark under svepskälet att man ska ha det till en räkning.
Citera
2020-08-21, 15:54
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Att snika pengar till bärs och knark under svepskälet att man ska ha det till en räkning.

Finns säkert sådana personer.

Finns också de som verkligen behöver hjälp, man kan söka både gåva eller lån..

Men som sagt , de svar som givits här är ju ungefär de som ges i grupperna.

det jag undrar då är varför vara med i en grupp, om man bara har avsky för de som söker hjälp?
Citera
2020-08-21, 16:12
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Finns säkert sådana personer.

Finns också de som verkligen behöver hjälp, man kan söka både gåva eller lån..

Men som sagt , de svar som givits här är ju ungefär de som ges i grupperna.

det jag undrar då är varför vara med i en grupp, om man bara har avsky för de som söker hjälp?

Det är grupper för, och skapade utav, människor med mental ohälsa. Resultatet blir därefter.
Citera
2020-08-21, 16:14
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Detta skulle jag inte lita på till fem öre. Jag hade behövt se deklarerad inkomst samt en skärmdump på samtliga kontoinnehav, och när man väl fått den informationen så vet man ju aldrig om det finns fler konton eller om personen har kontanter eller om det ens är samma person som man pratar med. Låter riktigt skumt med sådana här grupper.
Citera
2020-08-21, 16:39
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Detta skulle jag inte lita på till fem öre. Jag hade behövt se deklarerad inkomst samt en skärmdump på samtliga kontoinnehav, och när man väl fått den informationen så vet man ju aldrig om det finns fler konton eller om personen har kontanter eller om det ens är samma person som man pratar med. Låter riktigt skumt med sådana här grupper.

Det begärs ju ibland, och kvitto på vad man använt pengarna till.
Är ju inga stora summor det handlar om.

Jag har hjälpt till när jag kunnat, och alltid fått mina pengar tillbaka.
Det jag mest undrar över varför man är medlem i en sådan grupp om man inte är där varken för att söka eller ge hjälp.
Citera
2020-08-21, 16:47
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Fråga personer som är med i den grupp du menar istället för att fråga på Flashback.

z

Nu var ju min ts gällande om ngn HÄR hade erfarenhet av dessa grupper
Citera
2020-08-21, 16:48
Medlem
Nej nu får du utvecka lite. "Behöva hjälp", du vill alltså hitta en plattform för privatlån?

Att Swish på något sätt skulle vara ett "system utan insyn" där man kan göra saker anonymt, eller hur tänker du? Vet du vad Swish är?

Ditt sätt att skriva utgår från en världsbild som kanske skiljer sig från verkligheten, så utveckla vad du egentligen menar.
Citera
2020-08-21, 16:50
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Nej nu får du utvecka lite. "Behöva hjälp", du vill alltså hitta en plattform för privatlån?

Att Swish på något sätt skulle vara ett "system utan insyn" där man kan göra saker anonymt, eller hur tänker du? Vet du vad Swish är?

Ditt sätt att skriva utgår från en världsbild som kanske skiljer sig från verkligheten, så utveckla vad du egentligen menar.

Jag menar att ibland kan man hamna i en situation där man behöver hjälp.
Utan insyn?
Vad pratar du om?
Citera
2020-08-21, 18:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Det jag mest undrar över varför man är medlem i en sådan grupp om man inte är där varken för att söka eller ge hjälp.
Det kan handla om jantelag, behovet att moralpredika och avundsjuka på de som får hjälp när de själva inte fick det lika lätt i deras "nödsituation" ...Det är många som anser det skamligt att tigga och synen på de med dålig ekonomi är ibland hämtad från Lyxfällan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in