2020-08-21, 15:03
Medlem
Jag visar bara en begränsad del av mig själv här i och med att det som skrivs kan läsas av vem som helst. Jag skulle tro att det finns flera medlemmar som gör precis samma sak. Vissa vill kanske bara få utlopp, ventilera lite eller tramsa, så att engagera sig för mycket i en internetpersona kan leda till besvikelse.
Citera
2020-08-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
PMS går lika bra det med. Men toppar inte klimakteriet, då är man slut som "avelsston'

Ja, vi ska alla den vägen vandra - under flera års tid av härliga fysiska och psykiska symptom ! Hormonellt sett suger det att vara kvinna ibland faktiskt
Citera
2020-08-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du måste ju syfta på Golonka. Tror inte att det är en verklig person som ger uttryck för sina åsikter. Sorry.

He he njaaee inte Golonka.

Användaren är iofs lite tokig men det är också det som är charmen med användaren. Alla taggar utåt men tror sig själv vara så himla varm. En helt perfekt kombination av en internetborderline'are i min smak
Citera
2020-08-21, 15:40
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vill man slippa pm's har man en våldsbejakande gris till profil bild. Eller skriver kontinuerligt om sin inträden i klimakteriet
"Utmanar du mig"?
Citera
2020-08-21, 15:45
Medlem
Citat:
Nu vet jag ju att det nog är något fel på mig om jag jämför med andra män, men jag tänker aldrig att de kvinnor som skriver här skulle vara extremt attraktiva ur min synvinkel. De kan vara roliga och smarta, men utseendet är liksom svårt att fantisera om med så lite att gå på. Det är också det som är det fina med anonyma forum: det går att föra diskussioner utan att fästa alltför stor vikt vid vem som skrivit vad. En del användare blir favoriter ändå, men det har mindre med kön än med färdigheter att göra. För mig, alltså.

Det syns ibland att kvinnliga användare som är öppna med att de är just kvinnor får en massa skit pga. sitt kön, så anonymiteten tycks inte vara ett hinder för en del typer.

Varför skulle det vara något fel på dig jämfört med andra män? Det är väl jättebra att föra diskussioner utan att hänga upp sig på om det är en man eller en kvinna utan bara en intressant person!
Du och Scorpion King och några till är som små andningshål mitt bland alla aggressiva inlägg. Jag har aldrig sett dig otrevlig mot någon. Själv har jag bitit huvudet av några stycken däremot
Citera
2020-08-21, 16:06
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful
"Utmanar du mig"?

Då är vi två...
Citera
2020-08-21, 16:56
Medlem
fokinwichus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det här är en dam med klass och stil. Minst sagt.
Kanske en artistisk studiofotad konstnärlig kukbild i gråskala och motljus, eller inramad abstrakt oljemålning av kukbild, men inte mobilkamerakukbild.

En till kärleksförklaring skulle jag kunna våga mig på.

Då har vi ett mål och jag är glad över att du är öppensinnad.
Vad beträffar en "artsy" kukbild så kan du komma lindrigt undan med att fotografera skuggan av den, i erigerat tillstånd, mot en vit vägg, kanske en filmsekvens där du masserar den och uttalar hennes profilnamn långsamt med en tung och blöt röst. Dessutom är det nog inte svårt att lura på åskådaren några extra cm när du gör så, bara till att experimentera sig fram.

Brevet kan vara svårare, för män har en tendens att skriva vackra och snälla(lite fisljumna) brev men det är sällan brevöppnaren blir en benöppnare av detta.
Så, lite attityd, vitsighet och ett klart intelligent språk är vad som fångar. Quinnor är fåfänga varelser och gillar frågor om dem själva.

VH

Guillaume Prost
Citera
2020-08-21, 17:10
Medlem
Neroxxs avatar
Förtjust eller förälskad har jag aldrig blivit i en person som skirver på forum. Kan personligen anse att en användare känns rätt vettigt men aldrig mer än så. Puckad/idiot/osv osv finns det även gott om . Har svårt att få känslor för någon jag inte träffat face 2 face så att säga.
Citera
2020-08-21, 17:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Förtjust eller förälskad har jag aldrig blivit i en person som skirver på forum. Kan personligen anse att en användare känns rätt vettigt men aldrig mer än så. Puckad/idiot/osv osv finns det även gott om . Har svårt att få känslor för någon jag inte träffat face 2 face så att säga.

Blir man kär i någon på ett forum kan man direkt räkna med att personen inte är den den utger sig för att vara.
Citera
2020-08-21, 20:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Varför skulle det vara något fel på dig jämfört med andra män? Det är väl jättebra att föra diskussioner utan att hänga upp sig på om det är en man eller en kvinna utan bara en intressant person!
Du och Scorpion King och några till är som små andningshål mitt bland alla aggressiva inlägg. Jag har aldrig sett dig otrevlig mot någon. Själv har jag bitit huvudet av några stycken däremot
Jo, det ska jag tala om för dig. Det handlar i grund och botten om att jag hela tiden tvingas sitta på flera stolar. Varför? Just för att jag skiter i en massa fördomar knutna till våra olika identiteter. Få andra gör det.

Jag gillar kvinnor så jävla mycket. Detta gör att jag får finna mig i att bli betraktad som en "white knight" för att jag titt som tätt hamnar i diskussioner med kvinnohatarna på forumet.
Samtidigt är jag vad många skulle kalla "högerextrem" i vissa avseenden, vilket gör att vissa män delar mina åsikter, men nästan inga kvinnor. På samma gång har jag ett ambivalent förhållande till nationalister. Jag kan se en bild från Unite the Right-demon i Charlotteville, USA, för några år sedan och spy lite i munnen. Bara ett exempel. Och där var det mååånga män. Fan så de såg ut, hela bunten.

Så har vi den allmänna synen på manligt/kvinnligt, sex och relaterat. Jag har alltid haft en väldigt individ- och prestationsbaserad syn på kön och saknar helt förutfattade meningar om könsroller, hur dejting går till, etc. Jag är alltså inte värdekonservativ, utom på vissa punkter (porr är ett no-no).
Dessutom har jag förlorat en stor del av min sexlust. Jag kan inte relatera till "knulla luder"-retoriken från män som säger sig tala för alla män.

Som om det inte vore nog har jag en milt uttryckt annorlunda bakgrund och hamnar i kläm i diskussioner om en massa saker där förutfattade meningar styr. Jag tar åt mig fast jag vet att mina meningsfränder ger sig på sådana som jag, men som har andra åsikter — för att de brukar ha det.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-08-21 kl. 21:02.
Citera
2020-08-21, 20:16
Medlem
Citat:
Jo, det ska jag tala om för dig. Det handlar i grund och botten om att jag hela tiden tvingas sitta på flera stolar. Varför? Just för att jag skiter i en massa fördomar knutna till våra olika identiteter. Få andra gör det.

Jag gillar kvinnor så jävla mycket. Detta gör att jag får finna mig i att bli betraktad som en "white knight" för att jag titt som tätt hamnar i diskussioner med kvinnohatarna på forumet.
Samtidigt är jag vad många skulle kalla "högerextrem" i vissa avseenden, vilket gör att vissa män delar mina åsikter, men nästan inga kvinnor. På samma gång har jag ett ambivalent förhållande till nationalister. Jag kan se en bild från Unite the Right-demon i Charlotteville, USA, för några år sedan och spy lite i munnen. Bara ett exempel. Och där var det mååånga män. Fan så de såg ut, hela bunten.

Så har vi den allmänna synen på manligt/kvinnligt, sex och relaterat. Jag har alltid haft en väldigt individ- och prestationsbaserad syn på kön och saknar helt förutfattade meningar om könsroller, hur dejting går till, etc. Jag är alltså inte värdekonservativ, utom på vissa punkter (porr är ett no-no).
Dessutom har jag förlorat en stor del av min sexlust. Jag kan inte relatera till "knulla luder"-retoriken från män som säger sig tala för alla män.

Som om det inte vore nog har jag en milt sagt annorlunda bakgrund och hamnar i kläm i diskussioner om en massa saker där förutfattade meningar styr. Jag tar åt mig fast jag vet att mina meningsfränder ger sig på sådana som jag, men som har andra åsikter — för att de brukar ha det.
Det känns som jag indirekt hamnar i samma lag som autister och andra fast jag inte har någon sådan problematik alls. Jag börjar mer och mer tro att jag egentligen är någon sorts vidrig libertarian som mest av allt vill att folk ska rycka upp sig, ta tag i sina liv och sluta gnälla så förbannat.
Någon sorts förbannelse vilar i alla fall över min kameleontaktiga uppenbarelse. Och allt jag kan göra är att bemöta inlägg från andra medlemmar så förutsättningslöst som det bara går.

Men sluta. Skulle det vara något dåligt? Det är som att du vill att vi alla ska få en forumcrush på dig nu.
Citera
2020-08-21, 20:36
Medlem
Citat:

Jag gillar kvinnor så jävla mycket. Det gör att jag får finna mig i att bli betraktad som en "white knight" för att jag titt som tätt hamnar i diskussioner med kvinnohatarna på forumet.

Som om det inte vore nog har jag en Mitt sagt annorlunda bakgrund och hamnar i kläm i diskussioner om en massa saker där förutfattade meningar styr. Jag tar åt mig fast jag vet att mina meningsfränder ger sig på sådana som jag, men som har andra åsikter — för att de brukar ha det.
Det känns som jag indirekt hamnar i samma lag som autister och andra fast jag inte har någon sådan problematik alls. Jag börjar mer och mer tro att jag egentligen är någon sorts vidrig libertarian som mest av allt vill att folk ska rycka upp sig och sluta gnälla så förbannat.
Någon sorts förbannelse vilar i alla fall över min kameleontaktiga uppenbarelse. Och allt jag kan göra är att bemöta inlägg från andra medlemmar så förutsättningslöst som det bara går.

Men det är fel att säga att det är fel på dig för det är det ju inte. Däremot blir det jobbigt för någon som är mångfacetterad att argumentera med folk som bara ser svart eller vitt, rätt eller fel.
Jag har samma problem bland annat när folk antar att jag är extremfeminist, extremvänster och manshatare enbart för att jag försvarar kvinnor när jag tycker att kvinnohatet blir för tröttsamt.
Vi människor har ett behov av att placera andra i ett fack för att det blir lättast så men ingen här är så stereotyp som andra vill få dem till.
Vissa användare här kan skriva 99 genomidiotiska inlägg men det 100:e inlägget kan vara oväntat vettigt ....???
Och vissa användare skriver många bra inlägg men faller plötsligt några grader när de har en helt oväntad sida
Men såna är vi människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in