Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Varför skulle det vara något fel på dig jämfört med andra män? Det är väl jättebra att föra diskussioner utan att hänga upp sig på om det är en man eller en kvinna utan bara en intressant person!
Du och Scorpion King och några till är som små andningshål mitt bland alla aggressiva inlägg. Jag har aldrig sett dig otrevlig mot någon. Själv har jag bitit huvudet av några stycken däremot

Jo, det ska jag tala om för dig. Det handlar i grund och botten om att jag hela tiden tvingas sitta på flera stolar. Varför? Just för att jag skiter i en massa fördomar knutna till våra olika identiteter. Få andra gör det.
Jag gillar kvinnor så jävla mycket. Detta gör att jag får finna mig i att bli betraktad som en "white knight" för att jag titt som tätt hamnar i diskussioner med kvinnohatarna på forumet.
Samtidigt är jag vad många skulle kalla "högerextrem" i vissa avseenden, vilket gör att vissa män delar mina åsikter, men nästan inga kvinnor.
På samma gång har jag ett ambivalent förhållande till nationalister. Jag kan se en bild från Unite the Right-demon i Charlotteville, USA, för några år sedan och spy lite i munnen. Bara ett exempel. Och där var det mååånga män. Fan så de såg ut, hela bunten.
Så har vi den allmänna synen på manligt/kvinnligt, sex och relaterat. Jag har alltid haft en väldigt individ- och prestationsbaserad syn på kön och saknar helt förutfattade meningar om könsroller, hur dejting går till, etc. Jag är alltså inte värdekonservativ, utom på vissa punkter (porr är
ett no-no).
Dessutom har jag förlorat en stor del av min sexlust. Jag kan inte relatera till "knulla luder"-retoriken från män som säger sig tala för alla män.
Som om det inte vore nog har jag en milt uttryckt annorlunda bakgrund och hamnar i kläm i diskussioner om en massa saker där förutfattade meningar styr. Jag tar åt mig fast jag vet att mina meningsfränder ger sig på sådana som jag, men som har andra åsikter — för att de brukar ha det.