2020-08-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Spelar väl visst roll? Kanske visst blir spel utan publik under första delen av säsongen.

Och jag tror inte någon klubb är dum nog att inte ha med en klausul som skjuter upp start datumet för anställningen om premiären försenas eller som helt bryter kontraktet om säsongen ställs in i kontrakten med spelarna.

Det verkar ju som att diskussioner förs om att börja tillåta publik på idrottsevenemang. Men jag tror att det kommer att bli svårt att ha en siffra på antalet åskådare som ska gälla alla evenemang. Att ha tex femhundra åskådare på Friends eller en hockeyarena i SHL funkar ju men i sporter som Handboll, Basket, Innebandy är femhundra åskådare på vissa ställen nästan fullsatt.
Som jag skrev tidigare så kanske det bli en regel där man får anpassa antalet åskådare till arenans storlek, hellre det i såna fall än att spela utan publik. Jag vet inte hur många årskort Köping Basket har sålt, men det vore ju bra om dom kunde sälja ut hela KB-hallen i årskort, då fick dom ju in en del pengar, men man måste väl ha biljetter att sälja på plats också antar jag.
Citera
2020-08-07, 11:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det verkar ju som att diskussioner förs om att börja tillåta publik på idrottsevenemang. Men jag tror att det kommer att bli svårt att ha en siffra på antalet åskådare som ska gälla alla evenemang. Att ha tex femhundra åskådare på Friends eller en hockeyarena i SHL funkar ju men i sporter som Handboll, Basket, Innebandy är femhundra åskådare på vissa ställen nästan fullsatt.
Som jag skrev tidigare så kanske det bli en regel där man får anpassa antalet åskådare till arenans storlek, hellre det i såna fall än att spela utan publik. Jag vet inte hur många årskort Köping Basket har sålt, men det vore ju bra om dom kunde sälja ut hela KB-hallen i årskort, då fick dom ju in en del pengar, men man måste väl ha biljetter att sälja på plats också antar jag.

Jag tror att du och alla andra kan ge upp önsketankarna om publik på matcher detta år. Det kommer inte att hända. Kultur- och idrottsministern har ingen makt i frågan.

KLubbarna får förlita sig på trogna fans som är beredda att betala för årskort som de inte kan utnyttja..
Citera
2020-08-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag tror att du och alla andra kan ge upp önsketankarna om publik på matcher detta år. Det kommer inte att hända. Kultur- och idrottsministern har ingen makt i frågan.

KLubbarna får förlita sig på trogna fans som är beredda att betala för årskort som de inte kan utnyttja..

Det återstår att se.
Citera
2020-08-07, 16:36
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Det återstår att se.

Jag förstår att du hoppas men det finns inte en chans att man släpper på begränsningarna. Möjligtvis att man tillåter 100 istället för 50, men det gör ingen större skillnad.
Citera
2020-08-07, 17:21
Medlem
Citat:
Jag förstår att du hoppas men det finns inte en chans att man släpper på begränsningarna. Möjligtvis att man tillåter 100 istället för 50, men det gör ingen större skillnad.

Vi får väl se vad regeringen tar för beslut i frågan, som jag sa
Det återstår att se.
Citera
2020-08-21, 10:47
Medlem
Det kanske kan bli publik på basketmatcherna redan till seriestarten i höst, frågan är hur många som kan släppas in. Vissa basketklubbar lär väl inte ha så stora problem då dom inte har så mycket folk på sina matcher. Jag lär dock inte kunna utnyttja mitt årskort på Köpings hemmamatcher eftersom det gäller ståplats.
Citera
2020-08-21, 14:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Det kanske kan bli publik på basketmatcherna redan till seriestarten i höst, frågan är hur många som kan släppas in. Vissa basketklubbar lär väl inte ha så stora problem då dom inte har så mycket folk på sina matcher. Jag lär dock inte kunna utnyttja mitt årskort på Köpings hemmamatcher eftersom det gäller ståplats.

Om jag tolkar budskapet idag rätt så handlar det som du säger om sittande publik samt att rekommendationerna om avstånd ska kunna upprätthållas. Om avståndet är 1-2 meter så kommer det alltså att handla om (minst) varannan stolsrad tom + bara utnyttja var tredje stol på de rader där folk får vara.

Bara att räkna på hur mycket Köping och andra klubbar skulle få ta in med dem restriktionerna.

Jag vet inte hur många av Köpings ca 600 åskådarplatser som är ståplatser. Har dock svårt att tro att man ska kunna ta in mer än 200 och upprätthålla avståndsbestämmelserna.
Citera
2020-08-21, 15:48
Medlem
Citat:
Om jag tolkar budskapet idag rätt så handlar det som du säger om sittande publik samt att rekommendationerna om avstånd ska kunna upprätthållas. Om avståndet är 1-2 meter så kommer det alltså att handla om (minst) varannan stolsrad tom + bara utnyttja var tredje stol på de rader där folk får vara.

Bara att räkna på hur mycket Köping och andra klubbar skulle få ta in med dem restriktionerna.

Jag vet inte hur många av Köpings ca 600 åskådarplatser som är ståplatser. Har dock svårt att tro att man ska kunna ta in mer än 200 och upprätthålla avståndsbestämmelserna.

Köping har fått tillåtelse att ta in åttahundra åskådare, och av dessa åttahundra är nittiotre ståplatser. Då återstår 707 sittplatser och jag tror att ca tvåhundrafemtio personer borde vara realistiskt att ta in. Det som är intressant är ju att se vilka som får förmånen att gå på matcherna, klubben säljer nog två tredjedelar av alla publikplatser som säsongskort och långt ifrån alla dessa kommer ju att kunna se matcherna live. Man får väl göra en turlista så att det blir rättvist. För egen del har jag ståplats så jag får väl vara glad om jag får vara tacksam typ. Tidigare skrev jag om just den här teorin med att tillåta en mindre mängd publik se matcherna och då blev jag sågad så in i helvete, vi får väl se vad som händer. Som jag skrivit tidigare så lär ju Hockeyn, Handbollen och Innebandyn lägga ribban för hur det kommer att se ut åtminstone den första halvan av vintersäsongen när det gäller publik inomhus.
Citera
2020-08-23, 21:27
Medlem
Flera lag har värvat Amerikanska importer men mitt lag Köping har ännu inte gjort klart med någon spelare från andra sidan Atlanten, en import har man och det är Ernest Kalve som gör en andra säsong i klubben och så här långt har Köping värvat ihop ett ganska stort lag. Skulle dock inte sitta fel med en eller ett par spelare av samma kvalite som CJ Jackson, Jeremy Combs eller min favoritspelare från förra säsongen (Gary Blackston). Combs var ju suverän hela säsongen och CJ var bra i början men på slutet tog Blackston över och i sista hemmamatchen mot Wetterbygden gjorde han sin absolut bästa match i Köpingströjan. Combs ska spela i drn Israeliska andraligan kommande säsong, hoppas få se honom i någon bättre liga så småningom. Var CJ och Blackston hamnar är än så länge okänt för mig. En annan av Köpings spelare från förra säsongen (Shane Walker) är klar för London Lions, som ska kvala till FIBA Champions league.
Citera
2020-08-27, 14:56
Medlem
Nu börjar det röra på sig i publikfrågan. Förhoppningsvis kan det bli publik på basketen (om än i begränsad mängd) Vilka exakta siffror det kommer att röra sig om får väl framtiden utvisa men jag tror att det kommer att bli fullsatta arenor innan säsongen är slut. Har läst ett protokoll från en kommunal nämd där man har fått i uppgift att titta på kostnader för en utbyggnad av KB-hallen i Köping, tydligen vill man bygga en läktare på andra långsidan samt flytta entren. Det skulle i såna fall lyfta Köpings hemmaarena till en acceptabel nivå. Just nu har man ju höjt publikkapaciteten till åttahundra åskådare mot tidigare sexhundra, och en uttbyggnad borde kunna innebära minst fyrahundra platser till. Hoppas att kommunen fullföljer planerna.
Citera
2020-08-27, 17:34
Medlem
Citat:
Nu börjar det röra på sig i publikfrågan. Förhoppningsvis kan det bli publik på basketen (om än i begränsad mängd) Vilka exakta siffror det kommer att röra sig om får väl framtiden utvisa men jag tror att det kommer att bli fullsatta arenor innan säsongen är slut. Har läst ett protokoll från en kommunal nämd där man har fått i uppgift att titta på kostnader för en utbyggnad av KB-hallen i Köping, tydligen vill man bygga en läktare på andra långsidan samt flytta entren. Det skulle i såna fall lyfta Köpings hemmaarena till en acceptabel nivå. Just nu har man ju höjt publikkapaciteten till åttahundra åskådare mot tidigare sexhundra, och en uttbyggnad borde kunna innebära minst fyrahundra platser till. Hoppas att kommunen fullföljer planerna.
En sådan utbyggnad skulle om den ska genomföras kunna vara klar om tidigast ett par år med upphandlingar, överklaganden, byggandet osv.
Citera
2020-08-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
En sådan utbyggnad skulle om den ska genomföras kunna vara klar om tidigast ett par år med upphandlingar, överklaganden, byggandet osv.

Jaha och vad ville du ha sagt med det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in