Citat:
Ursprungligen postat av
RacingSnail
Spelar väl visst roll? Kanske visst blir spel utan publik under första delen av säsongen.
Och jag tror inte någon klubb är dum nog att inte ha med en klausul som skjuter upp start datumet för anställningen om premiären försenas eller som helt bryter kontraktet om säsongen ställs in i kontrakten med spelarna.
Det verkar ju som att diskussioner förs om att börja tillåta publik på idrottsevenemang. Men jag tror att det kommer att bli svårt att ha en siffra på antalet åskådare som ska gälla alla evenemang. Att ha tex femhundra åskådare på Friends eller en hockeyarena i SHL funkar ju men i sporter som Handboll, Basket, Innebandy är femhundra åskådare på vissa ställen nästan fullsatt.
Som jag skrev tidigare så kanske det bli en regel där man får anpassa antalet åskådare till arenans storlek, hellre det i såna fall än att spela utan publik. Jag vet inte hur många årskort Köping Basket har sålt, men det vore ju bra om dom kunde sälja ut hela KB-hallen i årskort, då fick dom ju in en del pengar, men man måste väl ha biljetter att sälja på plats också antar jag.