2020-08-21, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det finns ingen sådan data. s.k. "lyckoforskning" är rel. ny. Och nej man har alltså inte objektiv data från hur kivnnor mådde ex. 1920 som går jämföras med den typen av data från idag.

Fatta.

Är inte riktigt med på vad du vill förmedla, du tror att kvinnor är lyckligare idag?
Men ditt enda argument och underlag är Fatta?

Att kvinnor lycka 55-60-65-70-75-80-85-90-95-20-05- var högre än idag (relativs männens)
Är ju inget som man behöver lägga till ordet "fatta", man har ju frågot, och sparat svaren i en databs.

du vet att världen inte fungerar som södertörns högskola, det måste du väll ha märkt?

Citat:
Vidare, jämställdheten, för att nu inte tala om jämlikheten i USA är far away från jämställdheten, jämlikheten i Sverige. De har inte fri sjukvård, inte utbyggt dagis, ingen fölräldrapeng, större svårigheter få abort etc etc....och gissa 3 ggr vilket kön som förväntas klara biffen när dessa saker inte finns i samhället?
Så rätt sjä'lvklart att kivnnor i USA ev. är mindre lyckliga idag, när de tvingas dubbelarbeta, dubbelstressa.
Men det gör INTE att amerikanska kivnnor därför skulel bli lyckliga av att krypa tillbaka till osjälvständiga, ofria hemmafruroller, så glöm den drömmen och acceptera att du som man faktiskt är lika skyldig att ta hand om hem och barn.

det är möjligt att du har en egen ide om vad ett egalitärt samhälle är, den är din egen, inte helt olikt andra galenpannors ideer om det "perfeka samhället".

Förstår att du aldrig varit i usa, eller kan något om landet, eller brytt dig om att läsa en studie som bottnar i tex statestik.

Om du inte kan hjälpa digsjälv, hur ska du någonsin kunna hjälpa någon annan tror du.

Citat:
Men så fint...då ska ju män, enligt ditt eget naiva sätt att resonera bli strålande lyckliga år 2025.

Mäns lycka är redan uppåt, inte så konstigt , mer fritid, ökad material rikedom/standard mm har ju den effekten, även obetalt arbete har en posetiv effekt på mäns självbild (märkligt nog inte på västerländska kvinnors... längre...)

klart att det är männens ansvar att ta hand om hem och barn, det framgår ju även rent stateistiskt att svenska män är exceptionella på den punkten (kvinnor not so much). Historiskt sätt och även idag så är det män som får lösa problemet när "the shit hits the fan". Kvinnor har alltid varit välkomna att axla ansvaret utanför hemmet, vi får väll se om de kommer igång eller ej så småningom, det framgår säkert i nästa tidsanvändningsundersökning.

håll utkik här https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/levnadsforhallanden/levnadsforhallanden/tidsanvandningsundersokningen/
Citera
2020-08-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är inte riktigt med på vad du vill förmedla, du tror att kvinnor är lyckligare idag?
Men ditt enda argument och underlag är Fatta?

Att kvinnor lycka 55-60-65-70-75-80-85-90-95-20-05- var högre än idag (relativs männens)
Är ju inget som man behöver lägga till ordet "fatta", man har ju frågot, och sparat svaren i en databs.

du vet att världen inte fungerar som södertörns högskola, det måste du väll ha märkt?

det är möjligt att du har en egen ide om vad ett egalitärt samhälle är, den är din egen, inte helt olikt andra galenpannors ideer om det "perfeka samhället".

Förstår att du aldrig varit i usa, eller kan något om landet, eller brytt dig om att läsa en studie som bottnar i tex statestik.

Om du inte kan hjälpa digsjälv, hur ska du någonsin kunna hjälpa någon annan tror du.

Mäns lycka är redan uppåt, inte så konstigt , mer fritid, ökad material rikedom/standard mm har ju den effekten, även obetalt arbete har en posetiv effekt på mäns självbild (märkligt nog inte på västerländska kvinnors... längre...)

klart att det är männens ansvar att ta hand om hem och barn, det framgår ju även rent stateistiskt att svenska män är exceptionella på den punkten (kvinnor not so much). Historiskt sätt och även idag så är det män som får lösa problemet när "the shit hits the fan". Kvinnor har alltid varit välkomna att axla ansvaret utanför hemmet, vi får väll se om de kommer igång eller ej så småningom, det framgår säkert i nästa tidsanvändningsundersökning.

håll utkik här https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/levnadsforhallanden/levnadsforhallanden/tidsanvandningsundersokningen/

Jag tror att människor (i vart fall i västvärlden) är generellt sett lyckligare idag än vad de var för låt säga 100 år sen. Och "paradoxen" att glappet på lyckonivå mellan män/ kvinnor har minskat , till kvinnors nackdel, snarare har att göra med ökad stress i samhället som i vår tid mer drabbar kvinnor mer än män, än att det skulle ha något att göra med att kvinnor gets möjligheter att rösta, arbeta, studera, göra karriär etc etc.

Så sorry.

Och om du läser din egen länk, så kan du notera att män lägger 45 minuter mindre tid på obetalt arbete än vad kvinnor gör per dag.
Senast redigerad av Merapi 2020-08-21 kl. 12:16.
Citera
2020-08-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen
Jag tycker att det verkar vara motsatsen: Att män vill ha en kvinna som är framgångsrik, gör karriär och tjänar pengar. Att män är "loosers" om kvinnan har ett dåligt betalt icke-statusjobb.
Citera
2020-08-21, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Befrielse från att bli bedömd utifrån sitt utseende. Befrielse från att bli bemött med sliskiga leenden och hjälpsamma händer bara för att man har piffat upp sig. Befrielse från att bli värderad när man går in genom en dörr där män befinner sig. Befrielse från att ställa sig vid spegeln på morgonen och känna att man "behöver sminka sig", eller bör göra, för så är ju folk vana vid att se en. Befrielse från obekväma snäva kläder.
Befrielsen när man gått utan BH en period för att man var tvungen och till en början gjorde allt för att dölja styva bröstvårtor, och det plötsligt går upp för en att "jag skiter i ifall folk stirrar på mina bröstvårtor i de fall de skulle synas igenom. Jag helt enkelt skiter i det och fortsätter gå utan BH för att det är så enormt bekvämt och avslappnat ."

Befrielsen från att bry sig om vad andra tycker. Befrielsen man får när man bara är en människa, inte den sexuella varelsen "kvinna ".
Jag har inte sett hur du ser ut men jag kan redan nu säga att du är en idiot. Du får för mycket bekräftelse och klagar. Får du ingen bekräftelse så kommer du klaga också.
Citera
2020-08-21, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror faktiskt män behöver kvinnor mer än tvärtom idag. Och vi lever alla av frukterna av andras arbete, speciellt så män, som inte ens kan det som kvinnor kan.
Vad behöver män kvinnor till? Öppna en syltburk?
Lyfta tunga saker?
Förädling av naturresurser? Jakt? Bygga en bostad?
Försvar?
Jag kan inte komma på en enda sak som kvinnor kan som män behöver.

Däremot så behöver ni kvinnor något som män har nämligen sperma.
Citera
2020-08-21, 14:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Med den insikten så ser du väll själv den stora skadan som feminism åsamkar kvinnor sen 70talet, i förhållande till barn och familj får allt annat ses som ytligt, meningslöst och förgängligt (och är, oavsett vad vi "rationellt" försöker övertyga oss själva och varandra om)

Om män har problem med kvinnors utseende så får de väl dejta de kvinnor som de anser passar deras krav.
Citera
2020-08-21, 14:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Lyfta tunga saker?
Försvar?

Män behöver kvinnor till att behålla förståndet och inte bli kompletta barbarer.
Citera
2020-08-21, 14:45
Medlem
Citat:
Lyfta tunga saker?
Försvar?

För att kunna reproducera sig dummer.
Kvinnor besitter de betydlig mer sällsynta äggcellerna, samt livmödrar för foster växa i samt käk för människan sin första tid.
Ingen människa kan existera utan detta.
Sperma har vi ton av, det går också frysa in miljarders av.

Så mänskligheten är faktiskt i det stora hela mer beroende av kvinnor än av män.
Citera
2020-08-21, 14:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har inte sett hur du ser ut men jag kan redan nu säga att du är en idiot. Du får för mycket bekräftelse och klagar. Får du ingen bekräftelse så kommer du klaga också.

Ah så man är en idiot för att man inte vill bli bedömd och värderad utifrån utseende som enda parameter? Förstår.
Citera
2020-08-21, 15:23
Medlem
scoremaxs avatar
En sak som spelar in med åren är sjunkande testosteronnivåer.

Jag ser det i mig själv, bekanta, föräldrar innan dess, sjunkande nivåer lugnar ned mannen På många sätt, så det blir mindre bråk och det får många andra effekter.

Funkar skitbra 😊
Citera
2020-08-21, 16:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Män behöver kvinnor till att behålla förståndet och inte bli kompletta barbarer.

Synd bara att det är kvinnor och deras hypergami som driver män till att kriga och slåss.
Citera
2020-08-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Synd bara att det är kvinnor och deras hypergami som driver män till att kriga och slåss.
Förklara gärna exakt hur kvinnor ligger bakom att männen "slåss och krigar" i länder där fäder bestämmer vem döttrarna ska gifta sig med.

Och varför krigar väldigt rika män, tom kungar, som i princip kunde få vilken brud de ville.

Kvinnor kan möjligen vara en av orsakerna bakom att män bestämmer sig för att kriga men då mer för möjligheten att våldta dem, än någonsin någon "kvinnlig" hypergami.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in