2020-08-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Mycket möjligt, då amerikanare är jävligt trötta på onödiga krig. Obama valdes t.ex. för att han skulle stänga gitmo, han sålde in den visionen om fred osv. Jag må vara pro Trump, men i valen 2008 och 2012 hade jag röstat Obama. Sen att saker inte gick hans väg och att han valde de lösningar han gjorde får andra ha synpunkter på.

Det enda jag kan kritisera Obama för är att han inte enade landet som han lovade. Han hade chansen att hjälpa svarta befolkningen i USA. Han må ha svart hudfärg, men han uppträdde som en vit man när kan intog vita huset.

Han tvingade på dem Obamacare (och ljög).

Trump har inte startat krig utan faktiskt dragit tillbaka trupperna. Hade han startat krig hade han varit körd skulle jag säga. Tack vare att han inte gjort det och att han faktiskt har mäklat fred så tror jag att han blir omvald. Han kommer dock antagligen att bli en "lame duck".

Vilka är trupperna som Trump har tagit hem igen. De i Tyskland? Några fler?
2020-08-21, 00:38
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
klipp..

Trump ger en skön briefing:
https://youtu.be/kGQE0Q3Klxw

den är ju jätte gammal..

Orkade inte lyssna på fånen men vad tyckte du var så jättebra för länge sedan?
2020-08-21, 01:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Alla förstår om man aktivt arbetar på frågan när smittan är närvarande, att detta ger resultat.
Vad som är glasklart är att trumpen vänt folket ryggen i COVID-19 krisen.
Och samma sekund man fick den ohämmade smittspridningen och avvisar folk som kommer till sjukhusen och denna trumpen öppning som dessa republikanska delstater gjorde.

trumpen har varit en katastrof för smittspridningen i USA, och bryr sig inte ens om COVID-19 längre om ens någonsin.

Jo, jag förstår folket president har vänt folket ryggen i COVID-19 krisen, och det bästa är att det är så tydligt att det genererar detta inlägg av dig, som du redan vet är havererat.

Men visst är det intressant att man backar en person(trumpen) som aldrig vunnit en saklig debatt i sitt liv, och kan aldrig vinna en debatt med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus
Sånt är faktiskt intressant att man stödjer en person som aldrig funnit en debatt, och inte klarar av att prata som en vuxen.

USA är bara en bit över 100k döda
Dock var det en bit före 100k döda som trumpen vände folket ryggen i COVID-19 krisen.
Deaths:176,337
Och man gissar på en bra bit över 200km kanske ännu mer, då man av någon anledning inte räknar alla som dör av COVID-19.
Dock vet vi att dessa delstater öppna upp och fick en ohämmad smittspridning, som är då Arizona, Texas, Alabama, Mississippi och Florida.
Men jag vet ni tycker detta är pinsamt och inte vill prata om, men det är lugnt, jag påminner gärna och ofta.

Och så hade vi smittspridar rallien som kostade Herman Cain livet, och en massa smittspridning som trumpen får ta ansvar för, då det var efter hans initiativ att ha rallies som sen orsakade enorma smittohärdar.

Nått som går alla kan se med blotta ögat skulle vara svaller, haha NOPE!

Vad skulle det ge, du skiter ju i det du ser ändå.
Så big waste of time.

Inte motståndet starkt mot trumpen?
Drog du precis upp strutshuvudet ur sanden?

Och vad som skiljer kampanjerna, det är att en person bryr sig inte ens om COVID-19(förutom när det når vita huset av någon underlig anledning, ingen vet varför COVID-19 är bara viktigt i vita huset)
Och den andra följer de råd som alla i USA borde följt sedan tidigt mars.
Det du precis berättade var om den oansvarsfulla trumpen som medvetet sprider smitta(via sina rallies bland annat), och den andra kandidaten Biden som tar sitt ansvar och inte sprider smitta medvetet och bland flera tusen.
Och om du är osäker, så det du sade är ett stöd för den ansvarsfulla Biden.
Och sen när det visade sig vara en utmärkt strategi att låta trumpen stå prata själv, så kommer man givetvis fortsätta med detta.
Då det har visat sig trumpen är trumpens värsta fiende.

Det är också intressant och se skillnad på seriositeten också, där bananrepublikanerna endast blir seriösa när deras brott ska avslöjas och döljas.
Och alla ser den svaga president trumpen i Vita huset.
Igen, USA är den nationen som hade blivit hårdast drabbad av covid-19 oberoende av vem som satt i ovala rummet.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-21 kl. 01:29.
2020-08-21, 01:12
Medlem
MrsVanity1s avatar
Någon som vet ungefär vilken tid Biden pratar ?
Är på jobbet och tänkte smyg kolla lite snabbt.
Måste ju se konkurrensen osv.
2020-08-21, 01:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Fan alltså hur många korkade uttalanden Trump har ramsat upp

Som när han ville köpa Grönland, eller den senaste kommentaren om Goodyear.

DJT hade säkerligen lockat många fler väljare om han hade varit lite mer presidential.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-21 kl. 01:36.
2020-08-21, 01:56
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fan alltså hur många korkade uttalanden Trump har ramsat upp

Som när han ville köpa Grönland, eller den senaste kommentaren om Goodyear.

DJT hade säkerligen lockat många fler väljare om han hade varit lite mer presidential.

Vad var det som var så korkat med uttalandet om Goodyear? Det han gör är att syna företag som använder diskriminerande regler. I Sverige hade det förmodligen även vara olagligt om en arbetsgivare säger att du får bära Black Lives Matter tröjor på jobbet men det är strikt förbjudet att bära White/Asian/Hispanic/Blue Lives Matter, vet inte hur arbetstagarnas rättigheter ser ut i USA men det låter inte som något som bör vara okej.

Förövrigt tycker jag personligen att man inte ska visa något sorts politiskt ställningstagande på jobbet, åt det ena eller andra hållet. Om man tillåter en sak så skapar det konflikter på andra sidan, likt vi ser nu på Goodyear.
2020-08-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Vad var det som var så korkat med uttalandet om Goodyear? Det han gör är att syna företag som använder diskriminerande regler. I Sverige hade det förmodligen även vara olagligt om en arbetsgivare säger att du får bära Black Lives Matter tröjor på jobbet men det är strikt förbjudet att bära White/Asian/Hispanic/Blue Lives Matter, vet inte hur arbetstagarnas rättigheter ser ut i USA men det låter inte som något som bör vara okej.

Förövrigt tycker jag personligen att man inte ska visa något sorts politiskt ställningstagande på jobbet, åt det ena eller andra hållet. Om man tillåter en sak så skapar det konflikter på andra sidan, likt vi ser nu på Goodyear.

Lägg märke till att vad du pratar om är en annan fråga än det Trump reagerade på. Det var specifikt förbud på MAGA-hattar han hade problem med och Goodyear accepterar inte att man på jobbet visar stöd för någon politisk kampanj:

Citat:
Don’t buy GOODYEAR TIRES - They announced a BAN ON MAGA HATS. Get better tires for far less! (This is what the Radical Left Democrats do. Two can play the same game, and we have to start playing it now!).

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1296092859226042368

Alltså blue vs black lives matter är inte vad TRump talar om.

Det korkade med det hela är att han, några månader innan valet, kallar för bojkott av ett amerikanskt företag med 64 000 anställda, främst i den potentiella swingstaten Ohio.
2020-08-21, 02:50
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Lägg märke till att vad du pratar om är en annan fråga än det Trump reagerade på. Det var specifikt förbud på MAGA-hattar han hade problem med och Goodyear accepterar inte att man på jobbet visar stöd för någon politisk kampanj:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1296092859226042368

Alltså blue vs black lives matter är inte vad TRump talar om.

Det korkade med det hela är att han, några månader innan valet, kallar för bojkott av ett amerikanskt företag med 64 000 anställda, främst i den potentiella swingstaten Ohio.

Jo, men det som har kommunicerats av Vita Huset utöver Twitter inlägget är det jag skrev. Men kritiken kvarstår där man endast går efter ett politiskt parti, varför kunde man inte bara ha sagt att generellt förbud mot politisk aktivism på jobbet är förbjudet. Det är uppenbart för alla att man väljer att endast gå efter en politisk ideologi men inte den andra.

Men jag tror inte direkt hans Tweet om att man inte ska köpa Goodyear kommer att påverka hans återvalschanser i Ohio. Sedan finns det säkert en hel del som jobbar inom Goodyear som säkert stödjer Trump och tycker det till och med är bra att han sätter press på Goodyear.
2020-08-21, 03:42
Medlem
Jag har ju skrivit i tråden om att något händer som senaten vet något om som gjort att de släppt Trump som en het potatis.

Kolla in denna; https://www.youtube.com/watch?v=Z8UkCvs-ILo

Det handlar om Trump, Bezos och posten och Amazon och vad som händer i dag. Det här är verkligen något som bör redas ut ordentligt för att väljarna ska få veta vad som pågår och hur Trump handskas med saker och ting. Titta inte på vad han säger, se vad han gör. Medan han låtsas som han är president.
2020-08-21, 04:05
Medlem
celticjunks avatar
Fler lämnar Vita Huset, man kan undra varför?
https://youtu.be/1z0kEOrkkew
https://youtu.be/KuqhhrmhfCI
Senast redigerad av celticjunk 2020-08-21 kl. 04:15.
2020-08-21, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
Fler lämnar Vita Huset, man kan undra varför?
https://youtu.be/1z0kEOrkkew
https://youtu.be/KuqhhrmhfCI

Lite intressant om Donalds lust att gasa folk hit och dit när det känns roligt och bra. Miles Taylor är en modig man. Det han talar om här är ju precis vad en del av oss sedan länge förstått. Och han säger att fler kommer att tala ut. Det vet jag inte om det blir så, ibland backar folk från sådant för att de får saker uppgrävt om dem.

Och om "Russia" fick man inte prata om med Donald då det hela blev lite uppjagad stämning.
Senast redigerad av sirup 2020-08-21 kl. 04:23.
2020-08-21, 05:10
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vilka är trupperna som Trump har tagit hem igen. De i Tyskland? Några fler?
Ja: Færre US soldater i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nmgwG/forsvarsministeren-varslet-faerre-amerikanske-soldater-i-norge

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in