2020-08-20, 22:22
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Steve Bannons gripande idag...
Ska tilläggas att han greps av inga mindre än; US Postal Service agents.
2020-08-20, 22:26
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ska tilläggas att han greps av inga mindre än; US Postal Service agents.

wow! Och expressen slutade sända Trumps tal som fortfarande pågår.
2020-08-20, 22:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
wow! Och expressen slutade sända Trumps tal som fortfarande pågår.
Dem kom väl på att det är en repris från förra veckans tal som han bara ändrat en liten smula, Gammal skåpmat dem sett tidigare finns viktigare saker att sända....
2020-08-20, 22:27
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha President "Thank you very much" brukar ju lämna rummet när han får någon fråga som han inte gillar. De kan göra som de vill tycker jag, men folk tänker ju på hur de bemöter pressen när de röstar.

Jag tror i och för sig att folk tänker mer på att någon har något att dölja om dem inte alls tar några frågor ifrån pressen som inte har blivit förhandsgranskade, medans den andra parten tar frågor ifrån pressen även om dem oftast är negativa, partiska och ensidiga.
2020-08-20, 22:33
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jag tror i och för sig att folk tänker mer på att någon har något att dölja om dem inte alls tar några frågor ifrån pressen som inte har blivit förhandsgranskade, medans den andra parten tar frågor ifrån pressen även om dem oftast är negativa, partiska och ensidiga.
Nu gissar du bara...
Bidens schema för frågorna får journalisterna är bra inte får han se ngr i förväg det släpper inte dem, Utan det är mer för att dem ska känna att Biden känner igen dem vet vilka dem är till namn Trump kan ju knappt säga vem som är vem.....
2020-08-20, 22:37
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nu gissar du bara...
Bidens schema för frågorna får journalisterna är bra inte får han se ngr i förväg det släpper inte dem, Utan det är mer för att dem ska känna att Biden känner igen dem vet vilka dem är till namn Trump kan ju knappt säga vem som är vem.....

Jag kan likt dig inte veta, såklart att jag gissar men oavsett hur det ligger till är det sant att han knappt har tagit en enda fråga ifrån pressen, jag tror det kommer att skada honom i långa loppet om han kommer fortsätta att inte ta frågor ifrån pressen eller förövrigt synas, han kommer inte kunna bygga upp den här entusiasmen han kommer behöva för säkra valet i November om han inte är synlig.
2020-08-20, 22:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jag kan likt dig inte veta, såklart att jag gissar men oavsett hur det ligger till är det sant att han knappt har tagit en enda fråga ifrån pressen, jag tror det kommer att skada honom i långa loppet om han kommer fortsätta att inte ta frågor ifrån pressen eller förövrigt synas, han kommer inte kunna bygga upp den här entusiasmen han kommer behöva för säkra valet i November om han inte är synlig.
Skada behöver det väl inte så länge han talar med media i olika format och som det länkats till tidigare så var han med en live där journalister i El paso /Texas frågade ut han, Så nog ställer han upp men inte likt Trump och exponerar sig för viruset så nog kommer du se Biden i media och få svara på frågor!
2020-08-20, 23:11
Bannlyst
Citat:
[CNN] Steve Bannon charged with fraud in border wall fundraising

Förtjänar en liten update. 10:min av tv-njutning måste jag erkänna.

Jag har gottat mig med. Speciellt åt att MAGA-idioterna skänkte bort 25milj dollar till ett gäng bedragare som berikade sig själva.

min stora fråga: hur mycket av pengarna gick till donald trump jr i form av kickbacks.
Han var ju personligt engagerad i frågan och träffade denna grupp bedragare 2018
https://twitter.com/KFILE/status/1296470804058832899
2020-08-20, 23:23
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Oops! Build Back Better tycks resonera väl hos Wall Street:arna: Wall Street's Big Money Is Betting On Biden And Democrats In 2020

Notera Robert Mercers ovilja att donera mer pengar för sin sak. Vad beror det på? Kan det ha att göra med att hans algoritmer inte är lika effektiva denna gång? Mycket talar för det.
En sidonyhet som kommer dränkas i störtfloden av alla andra festliga scoop: How Kamala Harris Forged Close Ties With Big Tech

Citat:
Silicon Valley has enthusiastically backed Harris [...] she relied on Silicon Valley’s tech elite for donations; In her first statewide campaign, she raised 36 percent more money than her Republican opponent [...] close industry ties have coincided with a largely hands-off approach to companies that have come under increasing scrutiny; and Harris did little to curb the power of tech giants as they gobbled up rivals and muscled into new industries [...] In addition, her family, friends and former staff members are part of the revolving door between government and the tech industry.

Om nu hennes gunst är vad Big Tech önskar tillvinna sig, vad betyder då det för vildarna på höger-högerkanten nu? Någon som vill ge sig på en gissning?
2020-08-20, 23:25
Medlem
drvinds avatar
Känns som Republikanerna har rejäl medvind nu. Trump har haft ett par fantastisk fina dagar i det senaste
Alla verkar vara impade av hur han sammanförde Israel och Förenade Arabemiraten.
Tack vare skils Trump som resultatinriktad förhandlare gick det att få till en överenskommelse om fred. Där ser man vad verklig erfarenhet och intelligens kan bidra med inom politiken.

Senast vi såg något liknande var 1994 när fredsavtalet mellan Israel och Jordanien slöts.
Inte oväntat så rapporterar media svalt.
Kan tänka mig hur världen hade sett ut idag om inte väljarna genomskådat Hillary 2016... Nu slapp vi den dystopin, tacka Trump.

Trump ger en skön briefing:
https://youtu.be/kGQE0Q3Klxw
2020-08-21, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Känns som Republikanerna har rejäl medvind nu. Trump har haft ett par fantastisk fina dagar i det senaste
Alla verkar vara impade av hur han sammanförde Israel och Förenade Arabemiraten.

Tack vare skils Trump som resultatinriktad förhandlare gick det att få till en överenskommelse om fred. Där ser man vad verklig erfarenhet och intelligens kan bidra med inom politiken.

Vad var det Trump gjorde specifikt för att ro hem Abraham Ackordet som Obama,Clinton,Bush,Reagan,Carter inte lyckades göra?
På vilket sätt kommer detta få avtryck bland väljare?
Kommer vi tex se en bump i Trumps polling ?
2020-08-21, 00:19
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Vad var det Trump gjorde specifikt för att ro hem Abraham Ackordet som Obama,Clinton,Bush,Reagan,Carter inte lyckades göra?
På vilket sätt kommer detta få avtryck bland väljare?
Kommer vi tex se en bump i Trumps polling ?

Mycket möjligt, då amerikanare är jävligt trötta på onödiga krig. Obama valdes t.ex. för att han skulle stänga gitmo, han sålde in den visionen om fred osv. Jag må vara pro Trump, men i valen 2008 och 2012 hade jag röstat Obama. Sen att saker inte gick hans väg och att han valde de lösningar han gjorde får andra ha synpunkter på.

Det enda jag kan kritisera Obama för är att han inte enade landet som han lovade. Han hade chansen att hjälpa svarta befolkningen i USA. Han må ha svart hudfärg, men han uppträdde som en vit man när kan intog vita huset.

Han tvingade på dem Obamacare (och ljög).

Trump har inte startat krig utan faktiskt dragit tillbaka trupperna. Hade han startat krig hade han varit körd skulle jag säga. Tack vare att han inte gjort det och att han faktiskt har mäklat fred så tror jag att han blir omvald. Han kommer dock antagligen att bli en "lame duck".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in