2020-08-20, 19:15
Medlem
Ördögs avatar
Niklas Orrenius är i sitt esse ...

https://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-tack-o-nordens-hopp-men-vi-svenskar-lever-och-mar-bra/
Rasmus Paludan är en simpel hatmånglare som vill rensa världen på muslimer. Som ledare för det högerextrema partiet Stram Kurs reste han förra året runt i danska stadsdelar och satte eld på Koranen.

Syftet var att provocera fram våld, sa han. Ibland lindade han och hans partivänner in Koranen i bacon innan de satte eld på den.

Stram Kurs kombinerade sina hatjippon med politiska krav som att förbjuda islam, utvisa hundratusentals människor och dra tillbaka medborgarskapet för ”ickevästliga invandrare”.
Efter några salvor mot både Paludan och Dan Park förkunnar Orrenius hur bra folk Sveriges muslimer allmänt taget är, och hur ofantligt bra man över huvud taget har det i Sverige.
Samtidigt är det viktigt att ha is i magen, och minnas att extremister som Paludan och Park är på förlorarsidan – åtminstone här i Sverige. Medan de köper sina jönsiga muslimhatarkit – ”ett paket bacon, en ask tändstickor och ett exemplar av Koranen, tack” – fortsätter hundratusentals svenska muslimer lugnt att leva sina liv. Sverige är deras hem, de ska ingenstans.

Varje dag deltar svenska muslimer som viktiga kuggar i det svenska samhällsbygget. De tar sig till sjukhus, fabriker, skolor, byggen, äldreboenden och andra arbetsplatser. Vårt land har flera framstående muslimska politiker, forskare och författare.
/---/
Diskussionen om huruvida islam och muslimer är en del av Sverige är sedan länge överspelad. Malmös första muslimska församling grundades 1972.

Ändå har Rasmus Paludan, född 1982, mage att komma över sundet och påstå att ”vårt svenska broderfolk är på väg att bli utrotade i sitt eget land”.

Tack för omtanken, o Nordens hopp och frihetens soldat, men vi svenskar lever och mår bra. Vi är fler än vad vi någonsin har varit. Den här sommaren har vi njutit tillsammans på stränder och bryggor. Några av oss i badbyxor och bikini, andra i slöjor. Vi har ätit Ballerinakex och druckit kaffe, tuggat på solroskärnor och rökt vattenpipa.

Det tänker vi fortsätta med, oavsett hur du roar dig med ditt bacon och dina exemplar av Koranen (hur många ex har du köpt nu?).

På fredag mumlar vi kanske även ett passande arabiskt ordspråk: Hundarna skäller, karavanen drar vidare.
Citera
2020-08-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag vill inte att Dan Park ska dö.
Nej vem fasen vill det. Dan Park är inte den smartaste kniven i lådan men han har stake. I början av hans konstkarriär var det mest provokativa skämt mot olika saker eller företeelser i samhället dvs rent trollande och skojprojekt. Efter att herr Park fått upp ögonen för invandringsproblematiken så har hans konstprojekt däremot bytt inriktning till att numera uteslutande kritisera eller driva med etniciteter, islam eller förd invandringspolitik. Den som tror att han trollar har fel. I inledningen av sin konstkarriär gjorde han det men efter sitt politiska uppvaknande så står han fullt bakom sina antimångkultur projekt. Han syns ofta på olika nationella evenemang o dyl som tex SD:s sommarevents i Sölvesborg. Park själv skulle inte backa för att genomföra det här, han har blivit misshandlad, suttit i fängelse för sina åsikter o dyl. Han har typ ingen självbevarelsedrift. Dansken vet jag däremot inget om.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-08-20 kl. 19:22.
Citera
2020-08-20, 19:32
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Antingen händer ingenting som när Järva Pride annordandes för ett par år sedan eller så kommer det ta hus i helvete. Vilket alternativet blir är svårt att sia om. Misstänker dock starkt att det blir en massiv polisinsats för att se till att inget barkar söderöver om tillstånd för detta ges, vilket det borde. Att bränna koranen borde inte tolkas som HMF lika lite som all annan islamkritik.

Det lär absolut tolkas som HMF.

För övrigt, det här är klart mer provocerande än ett bögtåg genom Järva, även om det också är något som störde en och annan där.
Citera
2020-08-20, 19:36
Avstängd
I USA brände man i modern tid Vladimir Nabukovs bok LOLITA på bål.

V N var på gång för Nobelpris i litteratur - men efter boken LOLITA blev han ökänd
o kunde aldrig få nobelpris.

Kul att Dan o Rasmus får tillstånd till Koranbränning
Citera
2020-08-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det lär absolut tolkas som HMF.

För övrigt, det här är klart mer provocerande än ett bögtåg genom Järva, även om det också är något som störde en och annan där.
Ja det skulle bli intressant om det genomförs och det skulle bli ett HMF mål. Jag har personligen demonstrerat mot ett moskebygge under tidigt 00 tal när jag var politiskt aktiv men ingen av oss ca 250 pers blev åtalade, inte ens talarna. Däremot fick vi bara hålla en stående manifestation på vår mötesplats. Denna låg dock mitt i city och alla blattar i hela staden hade gått man ur huse för att motdemonstrera. Polisen gjorde dock ett gott jobb och bankade ner varenda motdemonstrant de kom åt. Det var en ren krigszon till slut och liknade mer något man ser på film eller på TV från utlandet. När kaosblattarna bröt sig igenom en poliskedja och kom för nära avvisade vi dem handgripligen från platsen utan att polisen ens försökte stoppa oss. En och annan AFA kille åkte också i backen. Allt filmades av snuten men inte en enda nationalist åtalades för något brott till skillnad från alla kaosblattar som omhändertogs efter att de bankats ner av kravallpolis. Det är dock andra tider nu och jag undrar om dagens poliskår skulle använda sig av så massivt våld mot våra kära nysvenskar idag.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-08-20 kl. 19:47.
Citera
2020-08-20, 19:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja det skulle bli intressant om det genomförs och det skulle bli ett HMF mål. Jag har personligen demonstrerat mot ett moskebygge under tidigt 00 tal när jag var politiskt aktiv men ingen av oss ca 250 pers blev åtalade, inte ens talarna. Däremot fick vi bara hålla en stående manifestation på vår mötesplats. Denna låg dock mitt i city och alla blattar i hela staden hade gått man ur huse för att motdemonstrera. Polisen gjorde dock ett gott jobb och bankade ner varenda motdemonstrant de kom åt. Det var en ren krigszon till slut och liknade mer något man ser på film eller på TV från utlandet. När kaosblattarna bröt sig igenom en poliskedja och kom för nära avvisade vi dem handgripligen från platsen utan att polisen ens försökte stoppa oss. En och annan AFA kille åkte också i backen. Allt filmades av snuten men inte en enda nationalist åtalades för något brott till skillnad från alla kaosblattar som omhändertogs efter att de bankats ner av kravallpolis. Det är dock andra tider nu och jag undrar om dagens poliskår skulle använda sig av så massivt våld mot våra kära nysvenskar idag.

Andra tider, och dessutom är det ett par hack kvar till att elda upp en koran i uppenbart demonstrativt syfte i ett området där det bor många muslimer.
Citera
2020-08-20, 20:01
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Andra tider, och dessutom är det ett par hack kvar till att elda upp en koran i uppenbart demonstrativt syfte i ett området där det bor många muslimer.
Visst, men frågan är ju ändå principiellt intressant. Om någon eldar upp bibeln eller Havamal i mitt kvarter är väl det enda de möjligen blir anklagade för nedskräpning och överträdelse av eldningsförbudet.
Citera
2020-08-20, 20:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Visst, men frågan är ju ändå principiellt intressant. Om någon eldar upp bibeln eller Havamal i mitt kvarter är väl det enda de möjligen blir anklagade för nedskräpning och överträdelse av eldningsförbudet.

Ja, men det är så det funkar i vårt kära Kafka-land.
Citera
2020-08-20, 21:51
Medlem
YP4XQs avatar
Koranbränningen kanske blir av ändå!

https://www.friatider.se/koranbranning-i-malmo-blir-av-trots-allt

Måste köpa popcorn tills dess. Muslimerna kommer visa vem som bestämmer över polisen, rättsväsendet, rättigheterna att bestämma vad som är ok och inte. Sveriges politiker och polis kommer lägga sig platta och inte försvara sitt land över huvud taget, tror jag, utan överlämna sig helt till Islams tycke och tänk.
Citera
2020-08-20, 21:53
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Koranbränningen kanske blir av ändå!

https://www.friatider.se/koranbranning-i-malmo-blir-av-trots-allt

Måste köpa popcorn tills dess. Muslimerna kommer visa vem som bestämmer över polisen, rättsväsendet, rättigheterna att bestämma vad som är ok och inte. Sveriges politiker och polis kommer lägga sig platta och inte försvara sitt land över huvud taget, tror jag, utan överlämna sig helt till Islams tycke och tänk.

Ja jag skulle inte bli förvånad om Löfvén och Morgan åker dit sminkade med ögonskugga och särar för muslimerna. Allt för att behaga Muhammed Erövraren...
Citera
2020-08-20, 23:05
Bannlyst
Så tycker blattarna om detta.

https://www.instagram.com/p/CEFKxwohRwD/
Citera
2020-08-21, 10:35
Medlem
GrusNegers avatar
Skulle detta på något sätt kunna vara olagligt. Rent spontant så borde det inte vara det men hittar inget konkret om förstörelse av religiösa skrifter förutom:
”Hädelse, blasfemi, innebär att en person genom ord eller handlingar kränker något som anses heligt. Lagen upphävdes 1970, med hänvisning till att ett särskilt skydd av religionsfriheten inte motiverade inskränkningarna i yttrande- och tryckfriheten.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in