2020-08-20, 21:52
Medlem
De har uppdaterat sin "conflict-timeline" nu.. och de refererar även till denna flashback-tråden..
Citera
2020-08-21, 01:42
Medlem
Intressant det här att Håkan Hellström tydligen visst fortfarande jobbar med Samie.

Vad som litegrann förvånar mig är att Ismail Samie aldrig verkar ha ens varit misstänkt för narkotikabrott fastän han är och i många år har varit en rätt ökänd kokainmissbrukare.
Bryr sig inte Polisen om det här alls?
Kokain är ju trots allt A-klassad narkotika och sällan nånting som brukar kunna skötas helt diskret någon längre tid.
Dom borde ju kunna ta in honom för drogtester tycker man och han borde ju vara en väldigt intressant person för myndigheterna överhuvudtaget.
De Poliser som till slut lyckades få honom(och i bästa fall fler ifrån den här "Göteborgsbaserade B-Ligan" eller vad man nu ska kalla Ismail Samie, Joel Borg, Håkan Hellström och resten av den här ligan) bakom lås och bom hade ju fått det som en riktigt fin merit och förmodligen blivit rejält hyllade inom sin yrkeskår.
Kan man ana att Samie skulle dra med sig Hellström och Borg i fallet om han till slut skulle få möta Rättvisan på riktigt?
Senast redigerad av GoneForever 2020-08-21 kl. 02:14.
Citera
2020-08-21, 20:04
Medlem
Ezels avatar
Missade dokumentären och hittar den nu ingenstans.
Ingen som lyckades rippa dokumentären när den låg uppe?
Senast redigerad av Ezel 2020-08-21 kl. 20:54.
Citera
2020-08-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
De har uppdaterat sin "conflict-timeline" nu.. och de refererar även till denna flashback-tråden..

Kan du länka?

Edit: fanns ju i första inlägget.
Vi lär oss nu att håkan Hellström kan ha en okänd dotter som kommunicerar med filmmakaren men som också hugger dem i ryggen, att Lars malmros tillhör ”the evil side”, att journalisten Sara Märta Höglund inte är att lita på och att whoa dads missar att registrerar Bergren korrekt hos stim med konsekvensen att han tvinga stjäla mat för att inte gå hungrig. Å du store tid.
Ny version av dokumentären verkar också vara på g.
Senast redigerad av meetthefockers 2020-08-21 kl. 20:55.
Citera
2020-08-21, 21:42
Medlem
Ingen av sidorna framstår som särskilt sympatiska..

Att Isse och gänget var svin vet vi väl redan.. men sättet som de här tjejerna bedriver sin "journalistik" på är extremt märklig och konspiratorisk.

Ett exempel är hur de nämner flashback:
"After Hecht Tweets, the Flashback thread dries up."

Hela tiden dessa implikationer om saker.. Hennes tweet har väl ingenting att göra med att denna tråd tystnade...

Sorgligaste i allt det här är att det känns som att det är spiken i kistan för allt vad BD heter, att pop-lars tyvärr verkar vara en girig mupp han också, och Henriks solokarriär är väl inget som kommer glänsa framöver med tanke på hans senaste skiva. Det gör mig lite ledsen att veta att de här tre kvarvarande medlemmarna i BD numera verkar vara fiender.

Det här ser ut som ett konstprojekt. Hur de nu lyckats klippa om filmen så den blev en succé är en gåta eftersom första klippningen var en jävla tågkrasch utan dess like.
Citera
2020-08-21, 22:44
Medlem
Näee Henrik Lars och Theo är väl fortfarande vänner är dom inte?

Den som isåfall hör till den kassa sidan och det man väl då kan kalla "Woah Dad-Ligan" är väl isåfall en viss H Hellström.
Han är ju uppenbarligen fortfarande väldigt tight med Ismail Samie.
Citera
2020-08-21, 22:52
Medlem
Styr Ismail Samie sin verksamhet ifrån Älmhult nu?
Har han flytt Göteborg och Stockholm efter sina våldtäktsskandaler?
Nån som har koll?
Senast redigerad av GoneForever 2020-08-21 kl. 23:01.
Citera
2020-08-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Näee Henrik Lars och Theo är väl fortfarande vänner är dom inte?

Den som isåfall hör till den kassa sidan och det man väl då kan kalla "Woah Dad-Ligan" är väl isåfall en viss H Hellström.
Han är ju uppenbarligen fortfarande väldigt tight med Ismail Samie.

Hur får du det till att hh är väldigt tajt med is?
Däremot verkar hh ha (medvetet eller ej) en ring runt sig av människor som gör honom svårapproachad.
Det har väl inte ens varit en endaste intervju om senaste skivan - han står liksom över sådant.
Och jag förstår honom, har ibland sett honom på väg med barnen till förskolan och då tänkt -stackars sate om han skulle höja rösten eller nått mot barnen och nån annan föräldrar är i närheten. Smack, och det får vingar. Skulle inte passa in i image:n liksom att vara tuff mot barn. Det är väl därför så mycket av texterna allt mer har kommit att handla om hur alla är ute efter att sänka honom. Filmteamet included.
Senast redigerad av meetthefockers 2020-08-21 kl. 23:08.
Citera
2020-08-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Hur får du det till att hh är väldigt tajt med is?
Däremot verkar hh ha (medvetet eller ej) en ring runt sig av människor som gör honom svårapproachad.
Det har väl inte ens varit en endaste intervju om senaste skivan - han står liksom över sådant.
Och jag förstår honom, har ibland sett honom på väg med barnen till förskolan och då tänkt -stackars sate om han skulle höja rösten eller nått mot barnen och nån annan föräldrar är i närheten. Smack, och det får vingar. Skulle inte passa in i image:n liksom att vara tuff mot barn. Det är väl därför så mycket av texterna allt mer har kommit att handla om hur alla är ute efter att sänka honom. Filmteamet included.

Tja Håkan Hellström har ju på många håll i Göteborg en närmast Jesus-liknande status så ja att ryta åt kidsen ute bland folk hade ju inte passat så bra då.

Det står ju på conflict timeline att Hellström fortfarande jobbar med Samie men på nåt lite mindre officiellt sätt så jag utgår ifrån att dom fortfarande är tighta.

Jag förstår inte varför inte myndigheterna tar in Karin Dreijer till förhör.
Det skulle ju förmodligen gå att få ur henne massor av värdefull information och jag tror inte att Dreijer har nerver till att sitta och ljuga sig igenom långa förhör för att skydda Samie, Borg och Hellström om Polisen bara kunde köra en lite hårdare stil och pressa henne litegrann.
Senast redigerad av GoneForever 2020-08-22 kl. 00:31.
Citera
2020-08-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Tja Håkan Hellström har ju på många håll i Göteborg en närmast Jesus-liknande status så ja att ryta åt kidsen ute bland folk hade ju inte passat så bra då.

Det står ju på conflict timeline att Hellström fortfarande jobbar med Samie men på nåt lite mindre officiellt sätt så jag utgår ifrån att dom fortfarande är tighta.

Jag förstår inte varför inte myndigheterna tar in Karin Dreijer till förhör.
Det skulle ju förmodligen gå att få ur henne massor av värdefull information och jag tror inte att Dreijer har nerver till att sitta och ljuga sig igenom långa förhör för att skydda Samie, Borg och Hellström om Polisen bara kunde köra en lite hårdare stil och pressa henne litegrann.

du får nog ta det som står i "conflict timeline" med en liten nypa salt -eller tänker du dig att hh har en okänd dotter som kommunicerar med amerikanskorna?
Citera
2020-08-24, 13:14
Medlem
CudLifes avatar
Herregud, man får ju fan hjärnblödning av att läsa deras slarviga timeline.

Sättet dom gör film på känns också väldigt oseriöst. Det märks att dom är amatörer utan mycket erfarenhet.

Det blir liksom otroligt konspiratoriskt, självupptaget och raljant om vartannat.

Vi fattar, ni gillar inte Håkan Hellström och han snor bitar från andra artister, shock and horror.

Det mest intressanta är att dom verkar tro att den här dokumentären är så mycket större än vad den faktiskt är.
Citera
2020-08-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
du får nog ta det som står i "conflict timeline" med en liten nypa salt -eller tänker du dig att hh har en okänd dotter som kommunicerar med amerikanskorna?

Nej den biten missade jag och jag tycker det känns rätt ointressant om det skulle vara så att Hellström har fler barn på annat håll.
Den sortens saker är något för privat för att det ska intressera mig. Mycket möjligt att Amerikanskorna har haft korrespondens med nån tjej som själv tror att hon är dotter till Hellström.
Känns ju rätt ointressant isåfall ändå och jag vet inte vad det är för särskild information en sån person skulle sitta på ens om det var så att hon var dotter till honom på riktigt.

Tycker deras spekulationer om omständigheterna runt Göthbergs död är ett rejält övertramp. Känns inte som att de där sakerna angår nån annan än de berörda parterna dvs Göthbergs anhöriga och vänner och Paola särskilt borde dom verkligen låtit få vara ifred.

Sen har dom skrivit ett litet fel på sidan också.
Theodor Jensen ersatte Daniel Gilbert som bassist inte gitarrist.
Förstår dock hur någon kan blanda ihop det där eftersom Theo spelar bas på den självbetitlade andra skivan sen gitarr på Broder Daniel Forever och sen bas igen på Cruel Town.

Det känns ju hursomhelst väldigt positivt att dom vågar försöka syna Ismail Samie och Joel Borg.
Trist bara att det inte verkar få några större konsekvenser.
Det hade ju varit underbart att få se det gå likadant för Samie som det gick för Billy Butt.
Hans sexbrott är väl dock begångna för långt tillbaka nu.
Senast redigerad av GoneForever 2020-08-24 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in