2020-08-20, 20:32
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Tung dag för eqt. -14% 😠
Blir till att handla mer imorgon, får bli veckans köp

RSI på 4h är nere på 16 och på 16 på 1h för EQT.
Det är inte ett skitdåligt köpläge. Support kan vara en bit ned dock.

Notera också korset för EMA10 och 21 på dagliga, sist det inträffade för EQT var den 10 mars varpå priset gick ytterligare -41% ned. Skillnad då mot nu är att oscillatorerna stod betydligt högre än på extremt låga nivåer (RSI @ 34, MFI @ 42). Det verkar finnas lite utrymme för några fler jätteras.
Citera
2020-08-20, 20:44
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Vad menar du med 'ser ut att bryta uppåt' ?

Det jag ser för silver är konsolidering på dagliga och att priset slagit mot längre trendlinje två gånger nu på 1h:
https://i.imgur.com/3kVZFO2.png

Trenden för RSI och MFI (EMA10) har också börjat luta uppåt.

Ser något 50/50 för min del ut även om där finns en del positiva saker.

Edit: Ser möjligtvis något bättre ut just nu på 30 min:
https://i.imgur.com/Iz7MRp9.png

Björnarna har gjort sitt bästa på länge idag och verkar blankat som fan för att hålla 27,3 som ribba. Valde att övernatta och ligger nog kvar nästa vecka också. Ser ut som att en bruuutal short squeeze är på gång.. Bryts 27,5 är det nog raka vägen upp mot 30-33 dollar

Har helt okej GAV på min warrant och en bra vecka redan så jag känner mig nöjd med att övernatta
Citera
2020-08-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
RSI på 4h är nere på 16 och på 16 på 1h för EQT.
Det är inte ett skitdåligt köpläge. Support kan vara en bit ned dock.

Notera också korset för EMA10 och 21 på dagliga, sist det inträffade för EQT var den 10 mars varpå priset gick ytterligare -41% ned. Skillnad då mot nu är att oscillatorerna stod betydligt högre än på extremt låga nivåer (RSI @ 34, MFI @ 42). Det verkar finnas lite utrymme för några fler jätteras.

Känns som många vinsthemtagningar , ligger själv mycket plus
Dålig rek från SEB
Mars var extremt
Känslan är överreaktion men jag tror på en sättning 5-10% rent allmänt
Är ju notorisk köpare så blir det billigare så är jag nöjd
Citera
2020-08-20, 20:48
Medlem
AoE3#1s avatar
Och där bröt silver 27,3. Hoppas horungarna på J P Morgan får äta kuk hela nästa vecka med sina blankningar
Citera
2020-08-20, 21:01
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Björnarna har gjort sitt bästa på länge idag och verkar blankat som fan för att hålla 27,3 som ribba. Valde att övernatta och ligger nog kvar nästa vecka också. Ser ut som att en bruuutal short squeeze är på gång.. Bryts 27,5 är det nog raka vägen upp mot 30-33 dollar

Har helt okej GAV på min warrant och en bra vecka redan så jag känner mig nöjd med att övernatta

Jo, det var lite roligt. Jag väntade på brottet uppåt hela kvällen, såg ut att komma sista halvtimmen 19:30-20:00 men gjorde inte det så sålde av den sista positionen och gick då +0.27% ... Var inte så sugen att eventuellt hänga ned till den lägre trendlinjen då priset hade testat trendlinjen uppåt 5 gånger under dagen.

Ny dag imorgon dock, kommer garanterat upp och nedgångar då också. Kommer förmodligen leta efter någon candle på 30 min på runt -0.6-1%. Ser man till det förra trendbrottet kom en sådan varpå priset fortsatte ganska aggressivt uppåt:
https://i.imgur.com/p7DHvMK.png
Röda cirklar, pullbacks i en stark positiv trend efter brott av trendlinje
Citera
2020-08-20, 21:56
Medlem
Citat:
Och där bröt silver 27,3. Hoppas horungarna på J P Morgan får äta kuk hela nästa vecka med sina blankningar

Är så jäkla förväntansfull över guld och silvers kommande utveckling.
Tänker på de kommande åren. Sjukt intressant!
Citera
2020-08-20, 22:16
Medlem
Vad är skillnaden idag mog 1999 IT perioden?
På vilket sätt skiljer sig Amazon mot IT giganterna gjorde då?

Vilken bransch drabbas minst av en börs krasch?

Känns som att tech tar största smällen.
Citera
2020-08-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aimammam

För min del kan Microsoft gärna krascha så jag kan köpa på mig rejält.
Citera
2020-08-20, 23:53
Medlem
Citat:

Det vet vi inte än men om du sa till någon år 1999 att Ericsson och Nokia skulle krasha -99% skulle nog ingen tro på dig.
Citera
2020-08-21, 00:16
Medlem
Citat:

Jag har köpt lite amerikanska fonder, och då eventuellt massa övervärderade tech bolag.

Alltså kanske fyndat lite Amazon nu efter corona.

Är det korkat.. som motvikt ligger jag också likvid med en del av portföljen.
Svårt, dollarn har ju gått ner lite. Vet inte vad man ska köpa riktigt.

En skillnad är ju att nuförtiden tillåter stater inte lågkonjunktur. De stödköper istället.
Tech bolagen håller på att ta över världen också, men någonstans brister det ju om det vill sig illa.
Citera
2020-08-21, 06:35
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:

Kör du bara certs eller? Jag har drygt:45% av mina sparade tillgångar i guld/silver, varav en majoritet fysiskt. Lite sugen på någon silvergruva (ligger rätt tung i AuAg sen i mars).

Inte vågat köpa nåt i dollar (eller CAD) själv efter att ha legat 15-20%+ på en amerikansk aktie sen i mars/april men -5% i SEK.
Citera
2020-08-21, 08:41
Medlem
AoE3#1s avatar
Tog hem vinsten på öppningen av Silver L warranten, köpsidan ser inte ut att ha tillräcklig kraft att bryta igenom 27,5 och björnarna tog över showen känns det som.

WhiteWalker, nej, jag köper mycket fysiskt silver och guld men trejdar på Silver, OMX & DAX. Jag "skattar" mina vinster i form av silverköp(fysiskt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in