Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Fetad:
Bl.a.:
-Fiskere med telelinse.
-Vitneobservasjoner i Ås.
-Bil over plen.
-Trusselbrev.
-Ønske om å innkassere løsepenger uten å forhandle og uten å gi livsbevis. (Jeg tenker at GM var veldig kalkulerende og med hensikt ikke ordnet med en kommunikasjonsplattform som det var mulig å forhandle på og som det var mulig å sende livsbevis på. Om man leser trusselbrevet så kommer dette helt klart frem.)
Edit: Selv om (de eventuelle) kidnapperne foreløpig ikke har blitt arrestert og det tilsynelatende kan se ut som om de lyktes i å ikke bli avslørt, så tror jeg at det kan dreie seg om amatør-kidnappere/nybegynnerkidnappere (dersom det var kidnappere som utførte forbrytelsen mot AEH).
Det ser ut som at en del innlegg fra i natt er borte?
Er det moralsk generelt vanskelig for deg å se for seg at en ektemann kan drepe sin kone, muligens med hjelp av et eller fler barn, som gjør at du ikke kan se for deg TH som GM? Det er forståelig om dette er første saken du følger med på (engasjerer deg i, var vel korrekt utsagn kanskje?) Da vil jeg anbefale å faktisk ser litt true crime. Det åpner øynene litt over hvor dysfunksjonelle noen familier er. Slike programmer er som regel overdramatisert, og mange er dessverre søppel, men du kan søke opp saken etterpå og se at det er en ekte sak, og de fremstilte GM er dømt for forholdet, som er dramatisert på tv. Tror det er letteste måten å ta inn over seg hvor mye djevelskap som skjer i nære relasjoner, å se det grafisk først. Så kan du eventuelt "putte nesa" ned i en bok og lese litt om du finner det interessant. Det er også episoder som minner mye om denne saken, men annen staging enn kidnapping. Staging av innbrudd og selvmord er vel "vanligst" om jeg ikke tar feil.
Men som Niffy sa: Velkommen til en mørk verden...