2020-08-20, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan stemme med bilbytte 9.05. Mgm drar til futurum med ths bil 9.05. Ringer 10.06 og 10.07. Th hører aehs telefon. Legger den på feil side av bordet. Vet at hettemannen begynner vandringen. Klargjør liket mens mgm går maskert fra futurum og de kjører bort liket sammen. Th drar til futurum. Ringer igjen 11.18 osv.
I din hypotese - er det er planlagt drap - eller har drapet skjedd i affekt?
Hvis det var et planlagt drap - hva var motivet til de involverte?
Citera
2020-08-20, 12:52
Medlem
Citat:
Kan stemme med bilbytte 9.05. Mgm drar til futurum med ths bil 9.05. Ringer 10.06 og 10.07. Th hører aehs telefon. Legger den på feil side av bordet. Vet at hettemannen begynner vandringen. Klargjør liket mens mgm går maskert fra futurum og de kjører bort liket sammen. Th drar til futurum. Ringer igjen 11.18 osv.

Ja, eller VE kjører bort liket alene med leiebilen, mens TH går på jobb i gjen
Citera
2020-08-20, 12:56
Medlem
Citat:
Det var kun spm omkring innlegget. Da må th ha vært på jobb og ringt 10.06 og 10.07 og så gått fra futurum og hjem maskert. Da må noen andre vært i bolig.

Jeg tenker at politiet hadde kjent igjen TH på de videoene av hettemannen. Jeg hadde i alle fall kjent han igjen om det var noen nære, noen jeg kjenner godt. Om det så skulle være snakk om et familiemedlem, nabo, eller kollega.

Jeg ser ikke hvorfor politiet skulle ha etterlyst en uidentifisert i media, om det var noen de allerede hadde identifisert? og samtidig uttalt.
«Politiet understreker også at det er ingenting som tyder på at mannen i videoen er T** Hage*, som nå er drapssiktet for å ha drept eller medvirket til å drepe sin forsvunne kone.»

www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231/

Om de hadde identifisert vedkommende som TH, ville de vel ha gått de steaffeprosessuelle veier, ikke gått for etterlysning i media?

Hvorfor tror så mange at vedkommende er TH?
Citera
2020-08-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg tenker at politiet hadde kjent igjen TH på de videoene av hettemannen. Jeg hadde i alle fall kjent han igjen om det var noen nære, noen jeg kjenner godt. Om det så skulle være snakk om et familiemedlem, nabo, eller kollega.

Jeg ser ikke hvorfor politiet skulle ha etterlyst en uidentifisert i media, om det var noen de allerede hadde identifisert? og samtidig uttalt.
«Politiet understreker også at det er ingenting som tyder på at mannen i videoen er T** Hage*, som nå er drapssiktet for å ha drept eller medvirket til å drepe sin forsvunne kone.»

Om de hadde identifisert vedkommende som TH, ville de vel ha gått de steaffeprosessuelle veier, ikke gått for etterlysning i media?

Til det uthevede :Mange gikk nok glipp av denne uttalelsen fra politet. Men jeg tror hettemannen er involvert, og er medhjelperen TH var nødt til å ha på laget for å få planene gjennomført. Vedkommende må ha tilhørighet i Futurumbygget, og VE står igjen som brennhet kandidat (også av andre årsaker)
Senast redigerad av Alsagio 2020-08-20 kl. 13:08.
Citera
2020-08-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Til det uthevede :Mange gikk nok glipp av denne uttalelsen fra politet. Men jeg tror hettemannen er involvert, og er medhjelperen TH var nødt til å ha på laget for å få planene gjennomført. Vedkommende må ha tilhørighet i Futurumbygget, og VE står igjen som brennhet kandidat (også av andre årsaker)

Jeg tror også denne «hettemannen» har noe med drapet/bortføringen å gjøre.

Jeg tror at 99% av disse tingene som kan være tilfeldige, ikke er tilfeldige.

Jeg er ikke overbevist om at vedkommende er norsk. Det er relativt tydelig video, det er svært rart at etterlysningen av vedkommende ikke fører frem om det er en nordmann.

Rart om ingen melder han inn. At hans nære og kjære ikke har sett videoen, er en forklaring på det.
Citera
2020-08-20, 13:45
Medlem
Citat:
Jeg tror også denne «hettemannen» har noe med drapet/bortføringen å gjøre.

Jeg tror at 99% av disse tingene som kan være tilfeldige, ikke er tilfeldige.

Jeg er ikke overbevist om at vedkommende er norsk. Det er relativt tydelig video, det er svært rart at etterlysningen av vedkommende ikke fører frem om det er en nordmann.

Rart om ingen melder han inn. At hans nære og kjære ikke har sett videoen, er en forklaring på det.

Mannen på videoen er en liten mann. Han er på høyde med kvinnen i videoen. TH er relativt høy og slank.
Citera
2020-08-20, 14:27
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

Politiet skriver ikke at de har bekreftet at dette IKKE er TH , dem sier ingen ting som tyder på det..
Tror kanskje politiet må si dette, for å ikke få unødvendige bias som tips..
Citera
2020-08-20, 14:32
Medlem
Citat:

politiet kan ikke legge føringer når de ber om publikums hjelp. Eks at han er 1.75 høy, vi tror det er th osv
Citera
2020-08-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Mannen på videoen er en liten mann. Han er på høyde med kvinnen i videoen. TH er relativt høy og slank.
Litt vanskelig å se høyde ved å sammenligne grunnet vinkel. Mannen rett bak ser feks lavere ut. Noen her mente hettemannen ligner ei dame, men er det ikke th må det være en tilhørende på futurum som ikke vekker oppsikt.
Citera
2020-08-20, 15:34
Medlem
Citat:
Litt vanskelig å se høyde ved å sammenligne grunnet vinkel. Mannen rett bak ser feks lavere ut. Noen her mente hettemannen ligner ei dame, men er det ikke th må det være en tilhørende på futurum som ikke vekker oppsikt.

Han er ikke høyere enn 1.75. Ingen chans.
Citera
2020-08-20, 15:53
Medlem
Angående lekkasjer. I spoiler her, fra en annen sak:

(06.08.2020)Holden mener at Hagen er forhåndsdømt, og at taushetsbelagte opplysninger er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet, melder NRK.
– Derfor har vi anmeldt politiet for brudd på taushetsplikten, sier advokaten.
Han peker på at slike lekkasjer er svært belastende for hans klient og klientens familie.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/08/06/195697041/tom-hagens-forsvarer-anmelder-politiet

Hvis det stemmer at politiet har lekket taushetsbelagte opplysninger (som det fremkommer at SH mener): Hvorfor har ikke politiet allerede (på eget initiativ og før politiet ble anmeldt) tatt grep og gjort det samme som i den saken som omtales i spoiler?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-20 kl. 16:20.
Citera
2020-08-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Der tror jeg du tar feil. Men dette kan de estimere mer nøyaktig med riktige undersøkelser. Se f eks på skoene... de ser store ut. Store sko på store menn. Ser ut som en på 1,80 + i mine øyne. Vet ikke høyden på TH eller VE...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in