2020-08-20, 07:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har gode poeng, og jeg forstår at det kan være en mulighet for at TH er skyldig i saken. Jeg er ikke sikker på noe i denne saken, selv om jeg for det meste har tenkt at noen andre hypoteser høres mer sannsynlig ut for meg.

Edit: Hvis AE og/eller TH har skrevet testament, kan politiet kreve å få lese disse hvis politiet mener at det er relevant for saken at politiet får innsyn i slike dokumenter?

Eeeeh.. Hvorfor tror du at politiet ikke skulle få innsyn i dette, om noe slikt foreligger?

Dette er en drapsetterforskning, ALT skal frem.

Edit: Jeg kan ikke forestille meg en situasjon, hvor en helt uskyldig familie, skulle ha noen større svin på skogen enn en eventuell innblanding i drapet på AEH.

Smme hva ellers de skulle drive med av ulumskheter så tror jeg at politiet vil se mellom fingrene med det, så lenge drapet på AEH blir oppklart.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-20 kl. 07:30.
Citera
2020-08-20, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Intetanende folk på kontoret, som lyver for å beskytte sjefen og å beholde jobben sin, kanskje. VE muligens.

Jeg er veldig usikker på når og hvordan forbrytelsen ble begått.

Jeg tror 10:06 og 10:07 er alibi-oppringinger. Siste bevegelse på AEHs telefon skal være 10:07. Og jeg tror det er TH selv som var i S4 og flyttet på telefonen hennes.

TH og en medhjelper, muligens VE, kan ha byttet bil, slik at det var TH i VEs leiebil som rygget opp mot baksiden av Sloraveien 09:05. TH vasket og staget frem til 10:07. Kanskje VE plukket opp TH på avtalt sted like etter 10:07, så til Futurum og vise seg der, før panikken slo inn og spaserturen til S4 ble nødvendig.

Nei jeg vet ikke. Utover at TH må ha vært sterkt involvert selv i forbrytelsen mot AEH.

Jeg håper disse detaljene vil komme frem under straffesaken mot TH.
Leste at politiet har god kontroll på ths første tid på jobb og ble usikker. Da er ideen bilbytte. VE har kommet med leiebil til sv4. VE har kjørt Ths bil til jobb. Logget på ipad og ringt 10.06 og 10.07 med ths telefon som ligger på jobb med kode risset inn i glasset i tilfelle batteriet ble tømt og måtte restartes. Th gjennomførte til 10.07. Gikk hettetur til jobb. Jeg antok hettemann gikk til sv4 og ikke fra. Var på jobb 11.18. Da kan aehs telefon til sønn være reell, men usikker på denne for vi vet ikke tidspkt for telefonbevegelsen. Når ble aeh evt kjørt bort og av hvem. Logisk sett tidligst mulig.
Senast redigerad av LH07 2020-08-20 kl. 08:30.
Citera
2020-08-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er en del påfallende sammentreff i saken.

Som f.eks. oppringningen kl. 10:07 fra mobilen til TH til mobilen til AEH, dvs på nøyaktig samme tidspunkt mobilen til AEH plutselig sluttet å bevege på seg - etter kl 10:07 ble det helt stille. Og THs oppringning ble slettet.

Eller f.eks. siste angivelig livstegn fra AEH kl. 09:14-09:16, dvs på nøyaktig samme tidspunkt som bilen til TH observeres på et videokamera ved Futurum kl 09:15.

Begge eksemplene involverer TH.
Enig det er merkelig. Det kan virke som riggede alibisamtaler. Da gir sønnen th alibi. Han husket intet før i tredje avhør. Kan 10.06 og 10.07 være autooppringing eller fra ipad siden nr ikke er lagret, mens øvrige er reelle. Kan ikke politiet finne ut om det er ringt fra annen enhet. evt auto. Hvorfor er de slettet når de gir th et jobbalibi. Kan det være en grunn for gammel telefon. Den er mindre sporbar. Er teknologi inne i bildet er ru mer inn i saken enn kryptorigget. I så fall må han stå løpet ut for da vet han det var medvirkning til et drap og ikke kun bortføring. Politiet sikrer seg med siktelse for begge forhold til bevisbildet er klart.
Citera
2020-08-20, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Leste at politiet har god kontroll på ths første tid på jobb og ble usikker. Da er ideen bilbytte. VE har kommet med leiebil til sv4. VE har kjørt Ths bil til jobb. Logget på ipad og ringt 10.06 og 10.07 med ths telefon som ligger på jobb med kode risset inn i glasset i tilfelle den gikk ut av lading og måtte restartes. Th gjennomførte til 10.07. Gikk hettetur til jobb. Trodde hettemann gikk til sv4 og ikke fra. Var på jobb 11.18. Da kan aehs telefon til sønn være reell, men usikker på denne for vi vet ikke tidspkt for telefonbevegelsen. Når ble aeh evt kjørt bort og av hvem. Logisk sett tidligst mulig.

Hva mener du? At «hettemannen» gikk fra huset og til Lørenskog? Fordi om videoen viser han gikk fra Lørenskog og til huset og tilbake igjen?
Citera
2020-08-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hva mener du? At «hettemannen» gikk fra huset og til Lørenskog? Fordi om videoen viser han gikk fra Lørenskog og til huset og tilbake igjen?
Det var kun spm omkring innlegget. Da må th ha vært på jobb og ringt 10.06 og 10.07 og så gått fra futurum og hjem maskert. Da må noen andre vært i bolig.
Citera
2020-08-20, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det var kun spm omkring innlegget. Da må th ha vært på jobb og ringt 10.06 og 10.07 og så gått fra futurum og hjem maskert. Da må noen andre vært i bolig.

Medhjelper kan ha foretatt de to oppringningene mens TH selv holdt på i S4. Ettersom TH ikke var ferdig der - tatt lenger tid enn antatt? - avgjør at de anropene likevel ikke burde vært tatt, og de slettes i panikk, da de lager kluss i de en ellers stram plan.

Ettersom det er ringt fra Futurmområdet, er medhjelper i så fall mest sannsynlig en kollega. Og VE dukker opp igjen.
Senast redigerad av Alsagio 2020-08-20 kl. 09:03.
Citera
2020-08-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Medhjelper kan ha foretatt de to oppringningene mens TH selv holdt på i S4. Ettersom TH ikke var ferdig der - tatt lenger tid enn antatt? - avgjør at de anropene likevel ikke burde vært tatt, og de slettes i panikk, da de lager kluss i de en ellers stram plan.

Ettersom det er ringt fra Futurmområdet, er medhjelper i så fall mest sannsynlig en kollega. Og VE dukker opp igjen.
Hvis TH ringer 10:07 fra Futurum like før han går til S4, så kan det stemme godt med at han observeres på videokamera i Lørenskog sentrum kl. 10:26 (ca. 15-20 minutters gåtur i rask gangfart). Så er han i S4 mellom ca. 10:33 og 10:56. Og observeres igjen kl. 11:03 på videokamera i Lørenskog sentrum på vei tilbake til Futurum. (Antar da at det er 7 minutters gåtur mellom Lørenskog sentrum og S4 hvis man går fort). TH ringer kanskje AEH mens han nærmer seg Futurum igjen (11:13, 11:14 og 11:17)... for da er uansett mobil signalene mot samme basestasjon som når han faktisk er fremme på Futurum.
Citera
2020-08-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvis TH ringer 10:07 fra Futurum like før han går til S4, så kan det stemme godt med at han observeres på videokamera i Lørenskog sentrum kl. 10:26 (ca. 15-20 minutters gåtur i rask gangfart). Så er han i S4 mellom ca. 10:33 og 10:56. Og observeres igjen kl. 11:03 på videokamera i Lørenskog sentrum på vei tilbake til Futurum. (Antar da at det er 7 minutters gåtur mellom Lørenskog sentrum og S4 hvis man går fort). TH ringer kanskje AEH mens han nærmer seg Futurum igjen (11:13, 11:14 og 11:17)... for da er uansett mobil signalene mot samme basestasjon som når han faktisk er fremme på Futurum.

Ja, men greit å ha i bakhodet at politiet understreket at de ikke trodde det var TH på videoene.

https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231

Hettemannen kan være VE (kroppsbygning stemmer bedre enn for TH), som også da foretok oppringningene litt over 11. Han kan ha dratt til S4 for å bistå TH med håndtering av lik.

Jeg tror THs alibi på formiddagen her ikke er så sterkt som TT skal ha det til...
Senast redigerad av Alsagio 2020-08-20 kl. 10:59.
Citera
2020-08-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Psykiatri.

Rus og steroider.. GHB daglig :-)
Citera
2020-08-20, 11:50
Medlem
Citat:

Informasjonen Politiet sitter på kun basert på kameraene på Futurum er nok meget relevant her. Dette forutsetter at kameraer dekker alle sider av bygget. Disse kameraene sett opp mot kameraene du nevner gir nok et godt bilde av bevegelser men problemet er antagelig at det er vanskelig å identifisere hvem man ser.

Hvis futurum kameraene plukker opp noen som forlater bygget rett etter 10.07 er det meget mistenkelig.

Det er også påfallende at THs bil blir observert men blir ikke nevnt noe om hvem som kjører evt om det er flere i bilen.
Citera
2020-08-20, 12:03
Medlem
Citat:
og han ringte igjen 11.18....
Citera
2020-08-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, men greit å ha i bakhodet at politiet understreket at de ikke trodde det var TH på videoene.

https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-ble-hettemannen-etterlyst/72624231

Hettemannen kan være VE (kroppsbygning stemmer bedre enn for TH), som også da foretok oppringningene litt over 11. Han kan ha dratt til S4 for å bistå TH med håndtering av lik.

Jeg tror THs alibi på formiddagen her ikke er så sterkt som TT skal ha det til...
Kan stemme med bilbytte 9.05. Mgm drar til futurum med ths bil 9.05. Ringer 10.06 og 10.07. Th hører aehs telefon. Legger den på feil side av bordet. Vet at hettemannen begynner vandringen. Klargjør liket mens mgm går maskert fra futurum og de kjører bort liket sammen. Th drar til futurum. Ringer igjen 11.18 osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in