2020-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är möjligt att något nytt kommer att dyka upp. Bara att vänta och se. Han har iaf inte legat på latsidan när det gäller att göra förbättringar för sjukvården.

Kan du redogöra för vad som har blivit bättre vad gäller någon av de förbättringar du pratar om att han gjort? I praktiken vad har hänt?

Jag vill få en grundförståelse för detta. På riktigt alltså.
2020-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Nu gällde frågan den nya hälsoplanen han sa i juli att han snart skulle signera. När börjar den att gälla? Har han skrivit på den?

Om ni vore intresserade så finns svaret en googling bort men inte.
2020-08-19, 23:52
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av den där listan då den inte hade något av substans i sig. Ledsen, men för mig var den barnslig och tramsig. Jag undrade om vad Trump har för politik och då avser jag en plan för en förändring i samhället. Som går att diskutera utifrån vad Trump har angett för något som ska ändras för att uppnå någonting. Men jag antar att det kräver att man sätter sig in i något innan man pratar. Och det är ju uppenbarligen inte för alla.

Vad är er plan?
2020-08-19, 23:53
Medlem
Citat:
Du skrev inget alls om den plan han sa i juli att han skulle lägga fram och signera i början på augusti.

Beskriv er plan istället. Nu börjar vi närma oss.
2020-08-19, 23:53
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Kan du redogöra för vad som har blivit bättre vad gäller någon av de förbättringar du pratar om att han gjort? I praktiken vad har hänt?
I praktiken. Absolut ingenting då det inte har blivit implementerat ännu. Januari 2021.
I teorin så kommer det göra allting mer transparent och kostnaderna för både behandlingar och medicin kommer minska enormt. Speciellt med tanke på de nya kraven på att medicin ska kosta lika mycket i USA som i övriga världen.
2020-08-19, 23:54
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:

Men människa, Scrip7 har ju skickat dig länkar. Läs !, och om du inte kan engelska, be någon översätta åt dig, alternativt använd dig av google translate.
2020-08-19, 23:56
Medlem
Citat:
I praktiken. Absolut ingenting då det inte har blivit implementerat ännu. Januari 2021.
I teorin så kommer det göra allting mer transparent och kostnaderna för både behandlingar och medicin kommer minska enormt. Speciellt med tanke på de nya kraven på att medicin ska kosta lika mycket i USA som i övriga världen.

Jaha okej, men då är jag med. Hoppas att det kommer att fungera bra då. För just nu är det riktigt konstigt att hälsovården är något så komplicerat att få, då det faktiskt gör ett land bättre om folk kan hålla sig friska och jobba i stället för att insjukna svårt eller rent av dö. Det är ekonomiskt att ha en grundvård för alla. Tycker jag. Hann lovade ju bättre hälsovård för ALLA inför förra valet.
2020-08-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ja jag håller med dig. Det finns så korkade människor att de anser att det där är en beskrivning av Trumps politik hahaha.

Jag vill gå till botten med det här med att han lovade att han skulle ha en hälsovårdsplan klar i början på augusti tror jag det var. Har han inte gjort det?

Haha? Nu börjar ni spåra ur, varför detta fokus på Trumps "icke-fråga"?

Ekonomi och fred är hans gebit. Gott så.

Obama skickade kvinnor, män och barn i döden - fråga honom eller hans fru för den delen? DNC är ytterst ansvariga för krig och elände i 8 år, med Biden som VP men det har han troligtvis glömt.
2020-08-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Men människa, Scrip7 har ju skickat dig länkar. Läs !, och om du inte kan engelska, be någon översätta åt dig, alternativt använd dig av google translate.

Jo, men länkarna som skickades handlade ju om något helt annat. Men nu har vi utrett det och jag förstår vad vederbörande menade.
2020-08-20, 00:02
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Jo, men länkarna som skickades handlade ju om något helt annat. Men nu har vi utrett det och jag förstår vad vederbörande menade.
Ja. Vi pratade helt enkelt om olika händelser inom sjukvården. Sånt händer
2020-08-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ja. Vi pratade helt enkelt om olika händelser inom sjukvården. Sånt händer

Japp. Men jag tycker det känns bra att verkligen gå in i ett ämne, för det är inte så mycket man vet om allting i det här. Att penetrera en fråga lite mer är alltid givande. Vi kom framåt en bra bit tycker jag. Jag ska senare kolla upp de länkarna som handlade om vad som skett tidigare. Det är bara så mycket man vill hinna med. Men jag tycker sjukvården är oerhört viktigt för USA. De måste lösa det bättre för folk. Det är ohållbart annars.
2020-08-20, 00:11
Medlem
Citat:

Japp. Men jag tycker det känns bra att verkligen gå in i ett ämne, för det är inte så mycket man vet om allting i det här. Att penetrera en fråga lite mer är alltid givande. Vi kom framåt en bra bit tycker jag. Jag ska senare kolla upp de länkarna som handlade om vad som skett tidigare. Det är bara så mycket man vill hinna med. Men jag tycker sjukvården är oerhört viktigt för USA. De måste lösa det bättre för folk. Det är ohållbart annars.

Vad är ohållbart med Trumps sjukvårdspolitik?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in