2020-08-19, 23:30
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Var är länkarna när nyheterna om att han skrivit på en ny hälsoplan som han lovade i juli då?
https://www.policymed.com/2019/07/trump-signs-executive-order-focused-on-health-care-transparency.html
Här är en bild där han skriver under avtalet.

Här är det bekräftat efter att Trump vunnit i domstol mot läkemedelsföretagen
https://www.texaspolicy.com/press/court-rules-in-favor-of-trump-administration-price-transparency-order
Senast redigerad av Scrip7 2020-08-19 kl. 23:32.
2020-08-19, 23:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ja jag håller med dig. Det finns så korkade människor att de anser att det där är en beskrivning av Trumps politik hahaha.

Jag vill gå till botten med det här med att han lovade att han skulle ha en hälsovårdsplan klar i början på augusti tror jag det var. Har han inte gjort det?

Du vill gå mot botten ? Då bör du fråga Joe, han har tagit 50-år på sig och åstadkommit 0-noll.

Grym snubbe, Grym video
https://youtu.be/__hEdkszgDA
2020-08-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
https://www.policymed.com/2019/07/trump-signs-executive-order-focused-on-health-care-transparency.html
Här är en bild där han skriver under avtalet.

Nej, jag frågar om det han sa i juli att han skulle skriva under i början på augusti. Vi får väl utgå ifrån då att han inte har skrivit på någon sådant, eller hur?
2020-08-19, 23:34
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Men jag var ju intresserad av att diskutera vad Trump har för plan för att genomföra en fråga. Som till exempel det löfte han gav i juli om att signera en ny hälsovårdsplan. Jag vill vet hur den ser ut. Och utifrån det ta en diskussion.

Att skriva att Trump vill göra alla glada medan Biden vill mörda folk är inte riktigt min uppfattning om en god diskussion om Trump politik inför nästa period om han blir vald.

Jag ser att du redan är involverad i en sådan diskussion med andra. Och vill du ta reda på planen så har andra redan skickat dig länkar. Om du inte nöjer dig med det, så rekommenderar jag varmt att använda dig av en sökmotor och helt enkelt läsa in dig på ämnet, svårare än så är det inte. Lycka till !
2020-08-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag ser att du redan är involverad i en sådan diskussion med andra. Och vill du ta reda på planen så har andra redan skickat dig länkar. Om du inte nöjer dig med det, så rekommenderar jag varmt att använda dig av en sökmotor och helt enkelt läsa in dig på ämnet, svårare än så är det inte. Lycka till !

Nej, jag har inte fått en enda länk hittills på det jag efterfrågar. I juli lovade han att han inom två veckor skulle skriva på en ny hälsovårdsplan som skulle var fantastisk.

Och ingen har hittills kunnat visa på något som talar för att det har hänt.
2020-08-19, 23:36
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Nej, jag frågar om det han sa i juli att han skulle skriva under i början på augusti. Vi får väl utgå ifrån då att han inte har skrivit på någon sådant, eller hur?

Är det det här du tänker på med livsviktig medicin? Som insulin
https://www.federalregister.gov/documents/2020/07/29/2020-16623/access-to-affordable-life-saving-medications

Eller det här där man ska få lov att importera medicin?
https://www.federalregister.gov/documents/2020/07/29/2020-16624/increasing-drug-importation-to-lower-prices-for-american-patients

I så fall så är de redan undertecknade.

https://www.policymed.com/2020/07/trump-signs-four-executive-orders-aimed-at-lowering-drug-prices.html
2020-08-19, 23:39
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Nej, jag har inte fått en enda länk hittills på det jag efterfrågar. I juli lovade han att han inom två veckor skulle skriva på en ny hälsovårdsplan som skulle var fantastisk.

Och ingen har hittills kunnat visa på något som talar för att det har hänt.
https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-lowering-prices-patients-eliminating-kickbacks-middlemen/

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-increasing-drug-importation-lower-prices-american-patients/

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-access-affordable-life-saving-medications/

Detta är vad han har skrivit under i Juli iaf när det gäller EO.

Gjorde lite undersökning också. 17 juli sa han inom två veckor skulle det komma en ny plan. 24 juli så skrev han under de här tre EO.
Senast redigerad av Scrip7 2020-08-19 kl. 23:42.
2020-08-19, 23:44
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Jag är inte helt införstådd med varför Don McGahn ska tvingas vittna?
Det enda han gav Mueller-utredningen var väl bevis på donald trumps försök till att obstruera utredningen vid 3 (eller fler?) tillfällen. Samt att Trump uppmanat honom att ljuga.
Det i sig är väldigt allvarliga anklagelser. Vad gäller hans förhör så ska man komma ihåg att han satt i Muellers knä och sjöng i många timmar, då bland annat om en möjlig samverkan med Trump-kampanjen.

Mueller hade ju mandat att följa upp alla trådar som man han misstänkte bröt mot lagen. Och vi vet idag att Trump-kampanjen, via Manafort-Kilimnik länken, faktiskt samarbetade med varandra. McGahns vittnesmål blir således aktuellt, igen. Och med tanke på hur mycket tid han spenderade med Muellers utredare, så finns det IMO anledning att tro denna vittne deponeringen, avslöjar mer än bara försök till obstruktion.

Jag hade Sally Yates som 3:e pick i mitt vice-president val, och om man undrar varför så kan man lyssna på vad hon sade igår kväll här: Sally Yates’ full speech at the 2020 Democratic National Convention

Citat:
Vill man nu ställa McGahn framför en grand jury så går det emot Justice Departments OLC-memo som hävdar att en president inte får åtalas för något medan han/hon är i tjänst. Vilket (spekulation) jag tror betyder Secret Grand Jury ungefär såsom de tog Roger stone för mened.
Jag tror man söker stöd i det utfallet som kom från HD häromveckan som sa att POTUS inte står över lagen. Har man alltså ett tillräckligt starkt bevisläge som åklagare så finns det inte längre något stöd för försvararen att luta sig mot. Hur det juridiska spelet sen ser ut; Defendant vs. Plaintiff, eller hur lång tid det skulle ta att bena ut vittnesmål osv., det låter jag vara osagt eftersom jag inte är någon jurist själv.

Citat:
Vad det får för betydelse inför valet?

Inte mycket. Det är baked in to the cake. Donald Trumps väljare kommer inte att läsa Rubio/Cotton vol5 rapporten eller lita på något som helst därifrån. Alla bevis kommer att avfärdas summariskt och nyckelvittnen kommer att få sina liv förstörda av donald trumps twittermaskin.
Håller inte med. Inte fullt ivf. Folkopinionen tiltar snarare mer mot blått nu med anledning av detta släpp. Visserligen kommer ads å personliga nätverk cementera de redan hårt dragna (skilje-) linjerna ytterligare, men då underskattar man den stora mängd väljare som går till val första gången; alla fattiga och de patriotiska GOP'arna lite för mycket.

Twitteratin, DJT, har i dagarna bl a sett att ~15% av småföretagen fått gå i graven. Det känns av på marken precis lika mycket som covid-19 gör, och det betyder i sin tur att fler har tid att se nyheter av denna typ (som omnämns ovan). Finns inga tweet i världen -- hur många man än mäktar med att mangla ut -- som förändrar det som sker i realekonomin. Den stora tysta majoriteten han så ofta orerar om, det är förmodligen densamma som nu vänder honom ryggen.

Citat:
Dagens polls visar även att Trumps majoritet i senaten är hotad. North Carolinas cal cunningham leder stort och har över 7milj dollar mer än senator thom tillis som ligger under med 9% i en röd delstat. Till stor del därför att senator tillis är en MAGA-trumpet och NC väljare hatar trump. Ryktet på politico är att Senatorn vill undvika att få Trump att komma och tala i delstaten då han kommer tappa fler siffror. Kan nog förklara varför trumpen inte besökt delstaten sedan mars i år.
Räkna därför inte med att donald trump kampanjar i north carolina framöver. GOP vill rädda senaten mer än de vill behålla trump i vita huset. Och det märks på hur få senatorer som aktivt vägrar att låta sig fotas med Trump mitt i valsäsong.
Hörde South Carolina gick knackigt för L. Graham också...verkar tufft som attans för GOP nu. Jag har tidigare förutspått en blow out win för Dems...ett finger i luften säger att trendvindarna kommer ge mig rätt denna gång också.
2020-08-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Är det det här du tänker på med livsviktig medicin? Som insulin
https://www.federalregister.gov/documents/2020/07/29/2020-16623/access-to-affordable-life-saving-medications

Eller det här där man ska få lov att importera medicin?
https://www.federalregister.gov/documents/2020/07/29/2020-16624/increasing-drug-importation-to-lower-prices-for-american-patients

I så fall så är de redan undertecknade.

https://www.policymed.com/2020/07/trump-signs-four-executive-orders-aimed-at-lowering-drug-prices.html

Jag söker alltså ett tecken på att en "a full and complete health care plan.” Det kan ha hänt något efter den tionde augusti då denna artikel publicerades, men jag vet inte. Borde vi inte ha hört om det då?

Tror du att han kommer fram snart med vad han har för plan?

July 19:

Trump told Chris Wallace in a Fox News interview that a health care plan would be unveiled within two weeks: “We’re signing a health care plan within two weeks, a full and complete health care plan that the Supreme Court decision on DACA gave me the right to do.”

July 31:

With no sign of a plan yet, reporters asked Trump about it at a Florida event. Trump responded that a “very inclusive” health care plan was coming and “I’ll be signing it sometime very soon.”

Aug. 3:

Pushing the timeline once again, Trump said during a press briefing that the health care plan would be introduced “hopefully, prior to the end of the month.”

Aug. 7:

Citing his two-week timeline once again, Trump said during a press briefing that he would pursue a major executive order in the next two weeks “requiring health insurance companies to cover all preexisting conditions for all customers.” Trump also said that covering preexisting conditions had “never been done before,” despite the ACA provisions outlining protections for people who have preexisting conditions being among the law’s most popular components. The Trump administration has backed the effort to overturn the ACA — including these protections — now pending before the Supreme Court.

Aug. 10:

In response to a reporter’s question about why he was planning to issue an executive order when the ACA already protects those with preexisting conditions, Trump said: “Just a double safety net, and just to let people know that the Republicans are totally strongly in favor of … taking care of people with preexisting conditions. It’s a second platform. We have: Preexisting conditions will be taken care of 100% by Republicans and the Republican Party.”

Just before publication, we asked the White House for more information regarding when exactly the plan might be unveiled. The press office did not respond to our request for comment.

https://khn.org/news/back-to-the-future-trumps-history-of-promising-a-health-plan-that-never-comes/
2020-08-19, 23:47
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:

Det jag hörde var att Trump tidigare den här månaden sa att han hoppades att hälsovårdsplanen skulle signas i slutet av månaden. Men, "hoppas" och "garantera" är två helt olika saker. Jag tror nog att du får vara glad om det sker innan årets slut.
Senast redigerad av IQ-145 2020-08-19 kl. 23:51.
2020-08-19, 23:48
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Jag söker alltså ett tecken på att en "a full and complete health care plan.” Det kan ha hänt något efter den tionde augusti då denna artikel publicerades, men jag vet inte. Borde vi inte ha hört om det då?

Tror du att han kommer fram snart med vad han har för plan?

July 19:

Trump told Chris Wallace in a Fox News interview that a health care plan would be unveiled within two weeks: “We’re signing a health care plan within two weeks, a full and complete health care plan that the Supreme Court decision on DACA gave me the right to do.”

July 31:

With no sign of a plan yet, reporters asked Trump about it at a Florida event. Trump responded that a “very inclusive” health care plan was coming and “I’ll be signing it sometime very soon.”

Aug. 3:

Pushing the timeline once again, Trump said during a press briefing that the health care plan would be introduced “hopefully, prior to the end of the month.”

Aug. 7:

Citing his two-week timeline once again, Trump said during a press briefing that he would pursue a major executive order in the next two weeks “requiring health insurance companies to cover all preexisting conditions for all customers.” Trump also said that covering preexisting conditions had “never been done before,” despite the ACA provisions outlining protections for people who have preexisting conditions being among the law’s most popular components. The Trump administration has backed the effort to overturn the ACA — including these protections — now pending before the Supreme Court.

Aug. 10:

In response to a reporter’s question about why he was planning to issue an executive order when the ACA already protects those with preexisting conditions, Trump said: “Just a double safety net, and just to let people know that the Republicans are totally strongly in favor of … taking care of people with preexisting conditions. It’s a second platform. We have: Preexisting conditions will be taken care of 100% by Republicans and the Republican Party.”

Just before publication, we asked the White House for more information regarding when exactly the plan might be unveiled. The press office did not respond to our request for comment.

https://khn.org/news/back-to-the-future-trumps-history-of-promising-a-health-plan-that-never-comes/
Det är möjligt att något nytt kommer att dyka upp. Bara att vänta och se. Han har iaf inte legat på latsidan när det gäller att göra förbättringar för sjukvården.
2020-08-19, 23:50
Medlem
Citat:
Har han alltså fört fram den nya hälsoplanen. Vad går den ut på? När ska den börja gälla?

Varför frågar ni? Ni är uppenbarligen inte intresserad av hans politik. Om så vore fallet hade ni inte suckat för enkla spörsmål!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in