2020-08-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densomvetdenvet09
Skulle säga att Dani definitivt va på M sidan när den tiden begavs. Sedan fick han växa i det tysta.

Eftersom han verkat och hållit sig utomlands ett bra tag är det svårare att säga till 100% vem han jobbar/jobbat med..

Men man kan säga direkt att Flamur Bequri och Naief Adawi var/är två av dem. Sen skall de som kan och vill titta på folk som Ebrima och skulle även säga Damir.

Vilken Damir?
Citera
2020-08-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Har tyvärr ingen bild på honom men har för mig att jag hade en gång i tiden. Han är ganska lång, ca 185-190 cm, smal byggd, ser varken kriminell eller farlig ut utan ganska mjuka intetsägande drag i ansiktet, mörkbrunt hår om jag minns rätt. Klädde sig rätt alldagligt då med blåjeans, adidas vindjacka, och vanlig svart keps utan märke. Vill minnas att han började bli tunnhårig för tio år sedan men kan vara något jag har fått för mig.
Var som sagt många år sedan jag träffade honom, kan ha förändrats sedan dess men ungefär så såg han ut sist jag träffade honom.
Är väl ganska säker på att han e rakad på huvudet nu, o varit ett par år. Lång, smal som sagt. Sticker inte ut alls
Citera
2020-08-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boozt
Vilken Damir?

Damir som umgåtts med Dani enda sedan det begav sig han har redan suttit av 6,5 år efter ett rån mot Dani av ett brödrarpar i Trelleborg.

Då hämnades Damir, Elvis (blev mördad sidan om privé) och Mirza åt Dani, tyvärr tog de fel snubbe, skar bland annat av ett öra. (Dette skedde i Trelleborg)

När M och K falangstriden började så drog sig Dani och Damir bort från den mer krigsförande delen och fokuserade på att göra pengar istället för att kriga över idiotsaker.

Bland annat Dani och Damir fick ju sina bilar sprängda med handgranater och beskjutna på Söderkulla innan de valde att ta ett steg åt sidan.

Flera i denna liga satt även anhållen i samband med mordet på Mevlur.
Citera
2020-08-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Dani är kanske borta för stunden men hela hans organisation är ju kvar, det kommer rulla på i vanlig ordning, möjligen att de i toppen ligger lågt ett tag, men det finns garanterat varor i omlopp som snurrar på som vanligt

Nej Alex är bara en vilsen pojke med psykopatiska drag.

Nya ledare kommer alltid i såna här kretsar.
Saknas ju inte kandidater.
Citera
2020-08-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Har inte haft koll på Dani sedan 2008-2009 men då hämtade han mycket cannabis i Danmark, ca 20-30 kilo i veckan. Han rörde aldrig grejerna själv men var med på avstånd. Ytterligare en anledning till att han har varit svår att få dömd för brott.

Redan när han var tonåring runt 14-15 hade han rätt mycket pengar fö den åldern och epoken genom att sälja E.
Hans styrka har alltid varit att hålla låg profil och inte bränna en massa pengar på onödigt skit. Han körde en vanlig svart A6 runt 2008 och såg ut som vem som helst. Vet att han köpte en stor villa vid Johanneslust, om jag minns rätt, vid denna tiden. Tror även hans lillebror bodde med honom i villan.

Han kallades Dani jude förr eftersom många ansåg han vara snål men jag skulle nog mer kalla det ekonomisk och smart.
Han har tjänat stora pengar i 25 år och varit väldigt ekonomisk, åtminstone förr var han det, så det hade inte förvånat mig om han har åtminstone 50 miljoner varav en del av det är vita pengar med tanke på att han kunde köpa ett hus för x antal miljoner.

Kan inte uttala mig hur hans liv eller framgång har sett ut efter 2010 men det har förmodligen gått bra fram tills dispyten med Mekky, den uppmärksamheten var inte bra för hans affärer.

Vet inte om han hade nåt hus på Joahnneslust?!

Men han köpte ju den stora villa i Furulund där hans styvfarsa och hans lillebror huserade..

Jo det såg väl fint ut på ytan men maken till svartbygge har nog inte skådats..
Senast redigerad av densomvetdenvet09 2020-08-19 kl. 20:10. Anledning: Felstavning
Citera
2020-08-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boozt
Vilken Damir?

Damir Licina

Tror det stavas så
Senast redigerad av densomvetdenvet09 2020-08-19 kl. 20:11.
Citera
2020-08-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densomvetdenvet09
Damir Licina

Tror det stavas så

Stämmer inte! Den ni tänker på bor i Montenegro sedan 2012. Inte brottsaktiv sedan länge.
Citera
2020-08-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stugman
Stämmer inte! Den ni tänker på bor i Montenegro sedan 2012. Inte brottsaktiv sedan länge.

Jo det borde vara rätt person
Citera
2020-08-19, 21:25
Medlem
Vet någon vad omar "tony" satt häktad för? Och vilken tråd det är? Har för mig han satt för mord eller försök till mord men hittar ingen tråd om det
Citera
2020-08-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lariko
Det är 3 brödrapar som varit i fokus under operation Mellerud. Men kanske är skrivet innan?

Brödraparet som ansågs stå lägst i hierarkin försvann redan under slutet av år 2016, när den ene blev ihjälskjuten och den andre dömdes till fängelse för flera bilstölder.

Mittenbröderna bedömdes vara mest våldsbenägna, en av dem är misstänkt för fem olika dödsskjutningar i Malmö utan att kunna dömas. Båda bröderna försvann från Malmö år 2018. Den ene sitter häktad i Spanien för inblandning i en rad kontraktsmord som utförts av ett svenskt nätverk som kallas ”Los Suecos”. Hans bror är internationellt efterlyst i samma härva.

Brödraparet som var högst i rang lämnade också Malmö och Sverige år 2018. Båda är anhållna i sin frånvaro och efterlysta

Han som sköts, var det Sajje?
Citera
2020-08-19, 22:45
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kan inte Malmö men varför skulle det "vara över"? Grunden finns, rivaliteten om marknaden finns kvar, allt ligger under ytan kan ta fart igen så fort snutarna blir mer upptagna med andra städer.

Det är bara en fråga om ett generationsskifte nya unga som vill tjäna pengar på drogerna. Unga som snuten inte har lika bra span på.

Det är när gängstriderna slutar som vi svennebananer ska bli VERKLIGT oroliga.
Citera
2020-08-19, 23:28
Avslutad
ska ni diskutera aktuellt brott och info eller fortsätta gola?

jävla golare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in