2020-08-18, 23:39
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Avundsjuka på en jätte-TV? Du skojar, va?

Avundsjukan kan vara pga något så banalt som en tusenlapp extra i månaden i lön. Underskatta aldrig den svenska avundsjukan.
Citera
2020-08-18, 23:42
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 227lund227
Mekky är iranie. Konstigt, de brukar vara rätt smarta egentligen

Mekky är inte Iranier. Han är en Palestinier.
Citera
2020-08-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
varför ska någon med insyn i utredningen skriva på fb när han precis begärts häktad?

Citat:
Ursprungligen postat av Q---
För att ingen har insikt som sitter på Flashback, så är sanningen

Det är ju ingen ursäkt för att diskutera "Dani Judes" eventuella tv-apparater och liknande helt orelaterat.
Citera
2020-08-19, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag minns inte exakt det du skriver, att Biggie skulle vara inblandad i just mordet på Jazz. Men, jag minns väldigt väl att jag läst trovärdiga källor som skrivit att Biggie jobbat åt Mekky. Så, ja, komplicerat är det. Med tanke på bilderna på Biggie med Naief så finns det ju en tydlig koppling till Dani Jude numera, tycker jag. Men, allt i Malmö är rörigt, folk byter sida hit och dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Checka fup där moghrabi blev häktad, eller gripen med vapen. Står i den fup vem brödrarparen är. Har glömt det.

Aha, det finns två snubbar som kallas Biggie. Det här är en annan kille än han som hängde med Shebanis grupp. Det finns en bild i FUPen där N*ief, Moh*mmed ”Biggie” *li Moh*mmad och det tilltänkta BO Moh*med L*id Zek1zk1 umgås på gymmet i Limhamn. Uppenbarligen höll polisen span på dem. Något tydligt om brödrapar hittar jag inte. Det står något om stora killa med namn ”(ohörbart) Moh*mmed Yusuf” som är efterlysta och som dragit från landet. Inga andra bröder som jag hittar.
Citera
2020-08-19, 01:32
Medlem
Polisen vet de flesta huvudrötäggen i de 3 storstäderna. Kan man inte helt enkelt plocka in dessa?
Citera
2020-08-19, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Polisen vet de flesta huvudrötäggen i de 3 storstäderna. Kan man inte helt enkelt plocka in dessa?

Vilka tillslag ska de då kunna leverera fram och briljera med ? Uppenbart att de har haft övervakning en lång tid, förmodligen så har man tittat på när mycket mer narkotika har sålts än vad som har tagits. Detta kommer sen att läggas fram i rätten i form av att de har hanterat nästan 100-500 kg cannabis. Men vid tillslaget tog de 10-20 kg. Så för att veta att de har hanterat den mängden cannabis som de har gjort så måste de på något sätt ha vetat om att de har innehaft det. Vilket får en att ställa frågan, hade det inte varit bättre att de tog han direkt med 10-20 kg och fått ett grovt narkotika brott på ca 2 år till 7 år. Så att man undviker att narkotika strömmar ut på gatorna.
Citera
2020-08-19, 02:13
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 227lund227
Mekky är iranie. Konstigt, de brukar vara rätt smarta egentligen

Mekky verkar ganska "smart" varför jobbar han med korkade judar?
Citera
2020-08-19, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Gött att du kommit in i tråden Tramsigkille :-) Har du någon mer info om hur Dani jobbat under åren, vem han lierat sig med? Skulle du säga att han samarbetat med K eller M när de var aktiva? Fejden mellan Mekky och Dani började med kidnappningen av släktingen till Dani, men vet du om Mekky anstiftade den helt "out of the blue" eller om det i sig också var en hämnd för något som hänt tidigare?

Skulle säga att Dani definitivt va på M sidan när den tiden begavs. Sedan fick han växa i det tysta.

Eftersom han verkat och hållit sig utomlands ett bra tag är det svårare att säga till 100% vem han jobbar/jobbat med..

Men man kan säga direkt att Flamur Bequri och Naief Adawi var/är två av dem. Sen skall de som kan och vill titta på folk som Ebrima och skulle även säga Damir.
Citera
2020-08-19, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aha, det finns två snubbar som kallas Biggie. Det här är en annan kille än han som hängde med Shebanis grupp. Det finns en bild i FUPen där N*ief, Moh*mmed ”Biggie” *li Moh*mmad och det tilltänkta BO Moh*med L*id Zek1zk1 umgås på gymmet i Limhamn. Uppenbarligen höll polisen span på dem. Något tydligt om brödrapar hittar jag inte. Det står något om stora killa med namn ”(ohörbart) Moh*mmed Yusuf” som är efterlysta och som dragit från landet. Inga andra bröder som jag hittar.

Minns där är någon som länkat något om brödrarpar i den tråden vill jag minnas.
Citera
2020-08-19, 07:20
Medlem
Det är 3 brödrapar som varit i fokus under operation Mellerud. Men kanske är skrivet innan?

Brödraparet som ansågs stå lägst i hierarkin försvann redan under slutet av år 2016, när den ene blev ihjälskjuten och den andre dömdes till fängelse för flera bilstölder.

Mittenbröderna bedömdes vara mest våldsbenägna, en av dem är misstänkt för fem olika dödsskjutningar i Malmö utan att kunna dömas. Båda bröderna försvann från Malmö år 2018. Den ene sitter häktad i Spanien för inblandning i en rad kontraktsmord som utförts av ett svenskt nätverk som kallas ”Los Suecos”. Hans bror är internationellt efterlyst i samma härva.

Brödraparet som var högst i rang lämnade också Malmö och Sverige år 2018. Båda är anhållna i sin frånvaro och efterlysta
Citera
2020-08-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Malmö polisens fupar är alldeles för långa och krångliga och det är svårt att hålla tråden. Det är också alltid många stavfel som förvirrar, tex skrev de senast i shain fup att, läkaren jobbade på sjukhuset mars
(På MAS).
Tror inte de kommer lyckas. Dani J borde väl inte åkt till Malmö live om han visste att encron var upplåst? Encron hade ju meddelat sina kunder redan i juni?

Jo men Encro hackades och de har samlat info i månader. Det var inte en ögonblicksdump ifrån en server. De har läst av den i månader, ingen vet riktigt hur länge.
Citera
2020-08-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lariko
Det är 3 brödrapar som varit i fokus under operation Mellerud. Men kanske är skrivet innan?

Brödraparet som ansågs stå lägst i hierarkin försvann redan under slutet av år 2016, när den ene blev ihjälskjuten och den andre dömdes till fängelse för flera bilstölder.

Mittenbröderna bedömdes vara mest våldsbenägna, en av dem är misstänkt för fem olika dödsskjutningar i Malmö utan att kunna dömas. Båda bröderna försvann från Malmö år 2018. Den ene sitter häktad i Spanien för inblandning i en rad kontraktsmord som utförts av ett svenskt nätverk som kallas ”Los Suecos”. Hans bror är internationellt efterlyst i samma härva.

Brödraparet som var högst i rang lämnade också Malmö och Sverige år 2018. Båda är anhållna i sin frånvaro och efterlysta

Ja precis detta jag menade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in